O PREDSTAVI
Komentari posetilaca
KOMENTARI - ZORAN ĐINĐIĆ
maki | 25.12.2014 | 11:28h | 178.222.10*.* | #18052
Najblaze receno,komercijala bez imalo umetnicke vrednosti.
CguBg | 06.05.2014 | 10:17h | 80.93.23*.* | #17458
Dva puta sam gledala, oba puta izasla sa bolom u stomaku. Otreznjujuce, mucno, hrabro!
lazar | 01.05.2014 | 01:56h | 178.223.5*.* | #17446
izvanredna predstava. sve je ziva istina!
ko ne veruje, neka proveri na interenetu sta su sve 'nase' vojske i paravojske radile u nase ime, a sto 'nasi' mediji kriju vise od dve decenije.
ko ne veruje, neka proveri na interenetu sta su sve 'nase' vojske i paravojske radile u nase ime, a sto 'nasi' mediji kriju vise od dve decenije.
Ognjen | 21.03.2014 | 19:12h | 91.148.8*.* | #17221
Ovo ne mogu nazvati predstavom, ovo je klasican performans u kome nema g od glume. Ono sto me je najvise iznerviralo u "predstavi" nije povracanje po zastavi i brisanje poda sa istom vec to sto je umanjen znacaj, takoreci izbrisan, srpskih zrtava u svim desavanjima na Balkanu. Stoji da su Srbi cinili zlocine ali isto tako su i drugi akteri nemilih dogadjaja isto to radili. Tacno je da je zapaljena dzamija ali je isto tako tacno da je mnogo, mnogo srpskih crkava i hramova unisteno ali to ocigledno nije bitno. Jedina stvar koja je dobra, ako uopste mogu da upotrebim tu rec za ovu grozotu jeste scena ispitivanja Kostunice vezano za Zoranovo ubistvo ali cak ni to nije nista sa cim vec nismo bili upoznati. Petnestak minuta pred kraj predstave, odnosno dela sa povracanjem, sam proveo slusajuci prebrzo citanje skripti koje je BIA "skupljala" o sastancima i razgovorima ljudi koji su radili na projektu. Ovaj PERFORMANS je trajao sat i petnaest minuta, a na kraju mi je doslo da glumcima umesto aplauza uputim reci "SRAM VAS BILO". Svaki glumac pojedinacno je pao u mojim ocima prihvatanjem uloge u necemu kao sto je OVO.
Mirka | 24.11.2013 | 10:51h | 78.30.16*.* | #16656
Uh koliko komentara laznih patriota. Zar je najveci zlocin to sto se na kraju predstave povraca po zastavi? Jesu prenaglasene stvari koje svakog dana vidimo i cujemo i to jeste sam cilj predstave da ih napokon postanemo svesni, a ne da okrecemo glavu i gadimo se. Predstava je za otreznjene slepih, gluvih i mutavih, a ima ih previse danas.
stevan | 23.11.2013 | 20:11h | 178.148.18*.* | #16654
Za mene licno ova predstava je kao pojava - skandalozna. Osim sto je skandalozno sto se uopste igra u Srbiji, smatram je losom, nekvalitetnom i vrlo iritantnom za sva cula.
olga | 22.11.2013 | 12:59h | 109.121.10*.* | #16649
Moze da se svidi ili ne svidi, ali je stvar opsteg obrazovanja. Mozete imati i predrasude,mada je bolje imati svoje misljenje
Miroslav | 22.11.2013 | 12:22h | 147.91.24*.* | #16647
@bola: Nisam gledao predstavu, ali smatram da treba dopustiti svakome da iznese svoje misljenje. Volim procitati misljenja drugacija od moga, jer to onda bude podsticaj da i sopstveno preispitam i o njemu podrobnije razmislim. Inace, Crni Tigar je napisao dobar i razlozen komentar sa kojim se potpuno slazem.
Igor | 22.11.2013 | 09:40h | 212.200.16*.* | #16646
@bola "Nisam gledala predstavu", ali dozvoljavate sebi paušalne ocene. Šta da Vam kažem, imate Konstantina u Narodnom, pa prošetajte tih par stotina metara. Tamo se ne povraća po srpskoj zastavi, tamo se od rimske prekraja srpska. A Zoran je Đinđić važna i hrabra predstava kakva je potrebna Ateljeu i našem gradu i našoj zemlji, i upravo zbog činjenice da je postavljena i da se dotiče nama bitnih tema i treba da budemo ponosni. To što se susjedi na sličan način ne bi razračunavali sa svojom istorijom problem je njihov, a ne naš. Toliko.
bola | 22.11.2013 | 08:46h | 85.222.17*.* | #16645
Slazem se sa vecinom!Nisam gledala predstavu,ali i od samog saznanja da nam je neko sa strane pisao o nama i mi tome da se divimo podilazi me jeza.Zasto taj veliki autor nije pisao o Franji Tudjmanu,Mesicu i slicnima,da ne govorim o onima koji ubise kralja i nikom nista, i nije se pozabavio likovima iz svoje nacije i zemlje pa ih tamo prikazao.Trebalo je prvo da procisti kod kuce.No nije on kriv,vec onaj ko je tako nesto uvrstio u repertoar Ateljea.Zato sam prtestala da idem u to pozoriste.Odabir predstava je na sve nizem nivou.Galama i vriska na sceni ne moze da zameni sadrzajnost i ostale aspekte predstave.Atelje vise uopste ne lici na onaj stari.Pali ste!!!
Milica | 21.11.2013 | 13:13h | 93.87.19*.* | #16644
Ovo je 2.put da da sam izasla sa pola predstave. Oba puta se to desilo u Ateljeu 212, koji je nekada vazio za najbolje pozoriste. Tamo se prikazuju sve gore i gore predstave. Ovo cak i nije predstava ovo je horor film. Zasto da mi neko ukazuje na nesto sto vec znam o svojoj zemlji? Pa da li bi po toj logici u Nemackoj bilo dozvoljeno da se prikazuje predstava o holokaustu??? Ovo je ponizavajuce da dozvole jednom hrvatu da ovako nesto rezira u Srbiji.
Nikola | 18.10.2013 | 17:45h | 109.121.2*.* | #16437
Treba vam napraviti Slobodan Milošević heroj:)
marija katanić | 24.04.2013 | 01:22h | 79.175.10*.* | #15947
F E N O M E N A L N O O O O
Nena | 06.04.2013 | 03:05h | 178.148.9*.* | #15826
Slazem se sa Draganom. Sve vec davno receno, nista novo a o Djindjicu ponajmanje. Pored toga, uzasno glasna muzika i vika glumaca koji misle da ce tako da ostave jaci utisak (sem Baneta Trifunovica) samo pojacavaju neprijatan utisak. Mislim da je Bane postavio pravo pitanje na pocetku predstave nakon predstavljanja reditelja: "Zasto , posle svega recenog, gledati predstavu?" a ja odgovor i dalje ne znam.
milos | 27.03.2013 | 15:34h | 147.91.23*.* | #15751
Sramota je da jedno srpsko pozoriste dozvoli da se na kraju jedne predstave povraca na zastavu zemlje u kojoj se to pozoriste nalazi.Naravno bilo bi sramota da se to radi i sa ma kojom drugom zastavom na Svetu.Pitam se da li bi to proslo u Hrvatskoj odakle je pisac i reditelj ove predstave.Ateljeu 212 mozes samo da se stidis sto se ova predstava izvodi na tvom repertoaru.
Nenad | 05.02.2013 | 22:52h | 79.101.8*.* | #15392
uf
Mimi | 24.01.2013 | 14:20h | 212.200.9*.* | #15306
Povrsna predstava, ne zadire ni malo u sustinu problema srpskog drustva i njegovih gradjana... Moglo se cuti sve ono sto se iznova i iznova ponavlja...
Vrlo sam razocarana, jer sam ocekivala da ce se na mnogo ozbiljniji i temeljniji nacin otvoriti znacajne teme, kao i pitanje odgovornosti samih gradjana. Nista od toga!
Jezive i bizarne scene, neprijatni zvukovi, konstantna vika glumaca, sto je trebalo da bude samo pojacavajuci efekat predstave, preuzelo je primat, jer nista drugo nije bilo upecatljivo.
Fizioloski osecaj neprijatnosti upravo su ta buka i bizarne scene, a ne sama predstava i tekst. Podjednako bi mi bilo neugodno i da se predstava igrala na nekom drugom, nepoznatom jeziku, jer nisu reci te koje izazvaju osecaj neprijatnosti.
Da zakljucim, potpuni promasaj
Vrlo sam razocarana, jer sam ocekivala da ce se na mnogo ozbiljniji i temeljniji nacin otvoriti znacajne teme, kao i pitanje odgovornosti samih gradjana. Nista od toga!
Jezive i bizarne scene, neprijatni zvukovi, konstantna vika glumaca, sto je trebalo da bude samo pojacavajuci efekat predstave, preuzelo je primat, jer nista drugo nije bilo upecatljivo.
Fizioloski osecaj neprijatnosti upravo su ta buka i bizarne scene, a ne sama predstava i tekst. Podjednako bi mi bilo neugodno i da se predstava igrala na nekom drugom, nepoznatom jeziku, jer nisu reci te koje izazvaju osecaj neprijatnosti.
Da zakljucim, potpuni promasaj
Vladimir | 24.01.2013 | 14:05h | 93.86.6*.* | #15303
Predstava nije za svakog. Dosta jaka i za neke će biti emotivna. Poenta je jasna, tematika delikatna, glumačka ekipa dobra i energična, al ne toliko uverljiva. Predstava o kojoj će te razmišljati i "sutra".
ivana | 24.01.2013 | 13:31h | 24.135.20*.* | #15302
Predstava je izuzetno dobro uradjena . zasluzuje sve pohvale reditelju i glumcima
Ako do sada niste shvatili u kojoj i kakvoj sredini zivite ovaj pozorisni komad ce vam svakako doneti otreznjenje i prosvetljenje.
Ako do sada niste shvatili u kojoj i kakvoj sredini zivite ovaj pozorisni komad ce vam svakako doneti otreznjenje i prosvetljenje.
Romana | 23.01.2013 | 09:12h | 213.198.23*.* | #15295
Potresno u prvom delu. Posle efektno. Izaziva pomešana osećanja. Ne znam šta da mislim o predstavi. Nije mi žao što sam je gledala. Ima dosta vikanja, ali mi nije smetalo u prvom delu. Malo mi je zasmetalo kad su glumci preglasno čitali neke izveštaje o praćenju i snimanju kako je tekla postavka predstave. Čini mi se kao da se redatelj umorio na pola, prekinuo predstavu i smandrljao kraj. A saznala sam i da sam politički nepismena, da je to najgora vrsta nepismenosti, i da sam kriva za sve što nam se ovde, u zemljici Srbiji, dešava. Sad moram da idem da razmislim šta sam mogla da učinim da ne bude ovako kako jeste.
Dragan, dipl.gledalac ATELJEA 212 | 23.01.2013 | 01:18h | 109.245.*.* | #15294
Ništa posebno. Deja vu! Već prežvakano u bulevarskoj i žutoj štampi a sad ukomponovano u pozorišni pamflet. Rat, Ceca, Koštunica, crkva.. A o Djindjiću? O njemu najmanje, ali bitno je da se priča, priča, priča... Dok se ljudima ne smuči i on!
I ta scena fajtanja zastave ostala je u senci golih grudi i čenjinice da pod njenim stegom ničega nije bilo od onoga o čemu se pričalo tokom predstave jer je ona simbol države tek od 2006.godine! A uz to je i pitanje da li zastava sa krunom može da bude simbol Republike Srbije. Vajni heraldičari su se malo zaigrali. Tako da verovatno republikancima nesmeta što se fajta monarhistička zastava!!
Elem, predstavu treba pogledati da bi se uverili da ništa ne biste propustili da je niste ni videli! Pitanje je samo da li imate viška novca i vremena. PS: glumci su uradili domaći zadatak po protokolu.Bez zamerke.
I ta scena fajtanja zastave ostala je u senci golih grudi i čenjinice da pod njenim stegom ničega nije bilo od onoga o čemu se pričalo tokom predstave jer je ona simbol države tek od 2006.godine! A uz to je i pitanje da li zastava sa krunom može da bude simbol Republike Srbije. Vajni heraldičari su se malo zaigrali. Tako da verovatno republikancima nesmeta što se fajta monarhistička zastava!!
Elem, predstavu treba pogledati da bi se uverili da ništa ne biste propustili da je niste ni videli! Pitanje je samo da li imate viška novca i vremena. PS: glumci su uradili domaći zadatak po protokolu.Bez zamerke.
CRNI TIGAR | 13.10.2012 | 23:18h | 89.110.23*.* | #13847
Mogu ja da se ne slažem sa nekim rediteljskim rešenjima u ovoj predstavi, jer ona donose i neku političku konotaciju (za koju nisam siguran da je baš valjano utemeljena ponekim dokazom), možda sam ja i prilično nezainteresovan za problem je li Koštunica kriv što je ubijen Đinđić, mogu i da smatram da povraćanje po zastavi Srbije, nije baš najbolje rešenje za kraj predstave, ili, da to zaista, manje, ili više može da vređa građane, ili integritet cele ove naše mučne i mučene države...
Ili, da ako se to već čini, onda to mora da bude scenski efektnije - devojka je popila flašicu vode, koju je, odmah zatim i izbljuvala, ali - efektnije bi bilo, da se recimo prejedala velikom količinom raznorazne hrane, pre predstave, pa da onda tu količinu izbaci iz svog organizma, efektnije, sigurno, ali i meni degutantnije...
Ali - zašto bi pa Frljić morao da uradi bilo šta po onome kako bih ja mislio da to treba da bude (ili ne bude)?!
Svaki autor, ima prava da iznosi svoje stavove, ili rešenja, svako ima prava da se bavi bilo kojom temom, pa tako i Zoranom Đinđićem, svako ima prava da bilo koju temu obradi na bilo koji način...
Meni je ova predstava, prilično ,,jaka,, postavlja važna i teška pitanja, a, svejedno da li nam i nudi neke odgovore, ili sa sa tim odgovorima, tokom predstave, slažemo, ili se ne slažemo, ipak nas tera na razmišljanja i o odgovorima, i o tome, u kakvoj zemlji mi zapravo živimo...
Sve u svemu, rediteljsko-glumačka rešenja, može se reći, baš svake scene u ovoj predstavi, apsolutno su držala moju pažnju, što mi se, inače, ne dešava baš često, dok gledam predstave u Beogradu...Naravno, ovo je predstava za ljude malo otvorenijih vidika, za one koji uvažavaju čak i mišljenja sa kojima se ne moraju složiti, i za one koji od pozorišta ne očekuju baš uvek ,,klasiku,,...
U svakom slučaju, predstava od mene dobija jedan poprilični plus!
Ili, da ako se to već čini, onda to mora da bude scenski efektnije - devojka je popila flašicu vode, koju je, odmah zatim i izbljuvala, ali - efektnije bi bilo, da se recimo prejedala velikom količinom raznorazne hrane, pre predstave, pa da onda tu količinu izbaci iz svog organizma, efektnije, sigurno, ali i meni degutantnije...
Ali - zašto bi pa Frljić morao da uradi bilo šta po onome kako bih ja mislio da to treba da bude (ili ne bude)?!
Svaki autor, ima prava da iznosi svoje stavove, ili rešenja, svako ima prava da se bavi bilo kojom temom, pa tako i Zoranom Đinđićem, svako ima prava da bilo koju temu obradi na bilo koji način...
Meni je ova predstava, prilično ,,jaka,, postavlja važna i teška pitanja, a, svejedno da li nam i nudi neke odgovore, ili sa sa tim odgovorima, tokom predstave, slažemo, ili se ne slažemo, ipak nas tera na razmišljanja i o odgovorima, i o tome, u kakvoj zemlji mi zapravo živimo...
Sve u svemu, rediteljsko-glumačka rešenja, može se reći, baš svake scene u ovoj predstavi, apsolutno su držala moju pažnju, što mi se, inače, ne dešava baš često, dok gledam predstave u Beogradu...Naravno, ovo je predstava za ljude malo otvorenijih vidika, za one koji uvažavaju čak i mišljenja sa kojima se ne moraju složiti, i za one koji od pozorišta ne očekuju baš uvek ,,klasiku,,...
U svakom slučaju, predstava od mene dobija jedan poprilični plus!
picasso | 06.10.2012 | 20:23h | 178.222.9*.* | #13813
odlicna
Gordana | 29.09.2012 | 21:26h | 188.2.19*.* | #13788
Pretstava koju svakako preporučujem,posebno mladoj i sredovečnoj generaciji!Prvima da uz vremensku distancu za koju imaju mogućnosti donesu svoj intimni sud o kontraverznoj deceniji koja je za nama, sredovečnoj generaciji da se intimno postidimo što smo inertno posmatrali i ostali 'izneverenih očekivanja' umesto aktivnog učešća.Odlična gluma cele ekipe a pre sve B. Trifunovića i posebno snažna provokacija 'osvetljnog gledališta' koje nas postavlja u interaktivni odnos sa radnjom.Dilema je da li su gledaoci koji su napuštali pretstavu izlazili zbog nemanja 'kapaciteta za osećaj krivice' ili uskraćenog uskogrudog pasivnog posmatranja radnje koja 'je negde na pozornici daleko od naše odgovornosti'.
vladimir | 29.09.2012 | 19:18h | 94.189.22*.* | #13784
predstavu treba pogledati, baš zato što neki kažu "nije za svakoga" mislim da baš jeste. predstava ima svoje mane, od polovine predstave pokušaj performansa nije uspeo (nažalost)...
Elza | 05.07.2012 | 00:00h | 178.148.3*.* | #10984
Pozoriste je, u slucaju Frljiceve predstave, nadjacalo odsustvo svesti i svesnosti, osvetlilo stvarnost te i presudilo savremenom srpskom drustvu, jula 2012.godine. U tehnickom smislu, negasenje svetala tokom predstave je doprinelo da se kao publika, kao narod, osecamo nelagodno, ogoljeno, osramoceno. Zastava kao metafora je malo prenaglasena, ali jasna poruka.
U metafizickom smislu, nelagoda publike tokom predstave je bila opipljiva, a kao takva i potvrda autenticnosti. Sve u svemu, predstava poziva (ipak, malo stidljivo) na osvescenje i preokret (bez aluzija).
Umetnost je uvek veca od zivota, i ovde ona ispunjava svoju misiju. Plasim se, medjutim, da je malo zadocnela. Pamticemo upozorenje. Kao uciteljica, istorija povazda podbacuje na ovom enigmaticnom delu balkanskog poluostrva.
U metafizickom smislu, nelagoda publike tokom predstave je bila opipljiva, a kao takva i potvrda autenticnosti. Sve u svemu, predstava poziva (ipak, malo stidljivo) na osvescenje i preokret (bez aluzija).
Umetnost je uvek veca od zivota, i ovde ona ispunjava svoju misiju. Plasim se, medjutim, da je malo zadocnela. Pamticemo upozorenje. Kao uciteljica, istorija povazda podbacuje na ovom enigmaticnom delu balkanskog poluostrva.
zorana | 28.06.2012 | 14:25h | 81.18.5*.* | #10536
Xaxaxaxa
doren atina | 25.06.2012 | 20:49h | 79.101.21*.* | #10512
Kako potrositi 1.000,ooRSD na najgori moguci nacin u Beogradu?
Odgovor je krajnje jednostavan: Pogledajte predstavu Ateljea 212, Ubistvo Zorana Djindjica. Za vas novac, ne da necete dobiti nista, vec ce te biti zestoko i nemastovito izmaltretirani,kao da ste prinudno zakljucani u prostoriji sa totalnim kretenom i nemate kud,okuzeni gluposcu,dovedeni do gadjenja, nejasno nad cime , a verovatno ce vam trebati i intervencija usnog lekara,posle ovog dogadjaja, zbog konstantne nenormalne buke koja je u svrsi same sebe, kao i ceo ovaj promaseni performans umisljenih umetnika.
Gluma „glumaca“, ne postoji u predstavi. Postoje neki anonimusi koji se deru kao da su seli na ekser i trckaraju po bini uzvikujuci svima vec dobro poznate i mislecem coveku beskrajno dosadne politicke parole raznih sadrzaja, sa tako providnom namerom reditelja da nas sokira,neshvatajuci da jedino sokantno je to: do koje mere je sam tekst predstave nezanimljiv i imbecilan,doduse to je vesto pokriveno nesnosnom zvucnom agesijom svih mogucih pomagala. Tako da kao gledalac pod konstantnim stresom niste u stanju da bilo sta sto se odigralo na pozornici propustite kroz vase mozdane vijuge, jer u vec sledecom delicu sekunde ide novi besmisleni vrisak nekog „glumca“ sa dasaka koje zivot znace, a vi se trzate na neudobnom sedistu,kao predadolescntni deckic , sa strahom u ocima i mislju:“ko’li me zajeba,oceli ovom skoro kraj?“
Ocigledna namera netalentovanog reditelja da nas ne ostavi ravnodusnima je uspela, ali to je uvek lako,postoji bar 1000 nacina ali ovaj je definitivno jedan od najbanalnih: skicanje,vristanje,podvriskivanje,pucanje,jedne lepe gole sise,istopolno ljubljenje(ono sa jezikom),ataci na sva cula svom snagom,samo mozak ostaje neupotrebljen.
I sav taj agresivni besmisao upakovan pod naziv „Ubistvo Zorana Djindjica“,cije ime ponavljaju periodicno kao mantru, da valjda ne bi zaboravili o cemu se radi ili da bi njime dali smisao ovom besmislenom pokusaju necega...
Ali predstavu i njene kvalitete daleko je nadrasla publika koja ju je ovacijama pozdravila,cak su se ovi odozgo,cini mi se iznenadjeni, vise puta vracali na bis. A ja sam sebe video kao u zavrsetku Orvelove Zivotinjske Farme gledajuci cas na binu, cas u publiku ,ljudi,svinje,svinje ljudi svinje ljudi ljudi ljudi svinje....vise ih ne razlikujem ko je ko,postali su isti. Alo ima li normalnog??!!
PS- malo o publici:
Postoji jedna vrsta ljudi jedinstvenih po svojim ne(shvatanjem) zivota, koja uspeva samo na jednoj geografskoj sirini i duzini,oni se cak ne moraju roditi u tom podneblju,niti moraju konstantno ziveti tu,cak je i najbolje ako su na to podrucje kasnije doneseni,time njihova sposobnost asimilicije ubrzano radi i daje zadivljujuce rezultate u kratkim periodima.To su samozvani Beogradski Intelektualci. Njima je inace daleko vaznije to sto su begradski, a ovo intelektualci vise- manje.. Ono sto objedinjuje tu vrstu ljudi je psiholgija mase,sa individualizmom razvijenim na nivou site krave u stadu hiljadu istih. Njihova zivotna teznja nije da budu neko,vec KAO neko.Njihov put nije put licnog usavrsavanja i kritickog razmisljanja,vec put oponasanja,prihvatanja i uklapanja. Oni ne misle,jer tu se moze pogresiti,oni se samo slazu ili ne slazu,oni nikada ne brane svoj stav,svoju ideju ,uvek tudji, jer sopstveni nemaju. A i sta ce im? Vec predugo je rizik misliti sopstvenom glavom,a oni su dresirani i oformljeni u vremenu kada je svaka misao bila „zlomisao“,pa je ta samokontrola evoluirala do njihovih DNK celija gde se trajno upisala i postala nasledni faktor koji je jasno ucitan u njhovim bioloskim i ovim drugim potomcima.Posteno, zar bi dovde stigli gde smo danas, da smo radili onako kako smo mislili,javlja im se,da smo mislili ko zna koliko bi nam vremena trebalo da postanemo Beogradjani,a tek intelektualci.? Bolje je ovako!
I tako oni u orgazmaticnom zanosu tapsu,prvo stidljivo,sve gledajuci jedan u drugog,a onda, kad su se osokolili,pa kad su grunuli,niko prvi nesme da prekine,oni sto su napocetku tapsali slabo, sad samo pljestu,mislis do sutra nece prestati,moraju da nadoknade propusteno, da opravdaju to,teskom mukom steceno beogradsko.... A da je nekim slucajem prvo neko zviznuo to bi taka buka nastala, tesko bi se glumci zivi izvukli, a veselog Frljica bi jurili autoputem bradstva-jedinstva sve do Zagreba,sto im nebi bio prvi put. Al’JBG-a ,sad drugacija vecina a oni uvek u vecini ,od tog pravila se neodstupa. A i ovo vecina treba shvatiti uslovno.To nikad nije realna vecina na nivou Srbije, to je njihova vecina,ova druga je ista ako ne i gora,a ovi su prve linije napredne proevropske misli..Vecina izabranih, onih prosvecenih dodirom velegrada i slucajnim ocesivanjem o nekog poznatog, a samim tim i vrednog postovanja. Ta vecina je realno manjina ali samim tim mogu nositi oreol elitizma,jer biti deo vecine u srpskoj manjini je krajnji domet nasih intelektualaca kojima je urbanost, ili bar zivot u njoj, krajnji cilj i smisao onoga za sto su se borili i sto za njih zivot znaci, jer dalje od toga nisu u stenju da sagledaju,a i zasto bi? To su gde su,dobro im je, intimno znaju da za bolje i nisu, i to imje mnogo.
Da ne gresim dusu. Desi se da su i u manjini,ali samo kada stado naraste, pa se osecaju komotno.Kad su usamljeni, u vrlo retkim pojedinacnim pokusajima misljenja, oni se osecaju ko da stoje goli ispored Konja, kod Narodnog na -15C , a narod prolazi,pa se nesto prosto stide samih sebe,skupe se i mucajuci pokusavaju nesto da nam kazu.Onda tu ima i malo prvoborackog elitizma i taj se kasnije slavi k’o mesija. Ali sa svakom praznom glavom koja upotpuni taj vakum svojom prazninom tako da ona sama narasta, njihova komfornost raste,vakum se siri, oni su sve komotniji i dostizu kriticnu masu, e tada potiskuju sve ispred sebe, sve ubedjeniji u svoju ispravnost. I onda kao crna rupa svojom antimaterijom uniste sve ispred sebe i porode „istinu“,kojoj se klanjaju revnosnije od bilo kog sizmaticnog vernika...Oni svoju „istinu“ i sopstvenu ispravnost ne proveravaju analitickim metodama misljenja vec zardjalim autortetima i svojom brojnoscu. Njih ne zanima sta misli EU ili koliko cesto menja svoj stav,oni samo zele da su uvek na liniji,saglasni,da ih slucajno ne saplete sopstveno misljenje pre nego sto ga cuju,sazvacu i apsorbuju, i pod obavezno da im neko drugi,po mogucstvu titularni autoritet, pojasni nejasnoce....Jos na engleskom(obavezno sa prevodom)???!!, iiii ma puste srece, svrsavaju, ko Tadic ispred ogledala ili Kostunica nad Kosovom ili Nikolic pred Estonovom ili mozda Dacic kad odlucuje...da ne nabrajam.
A Zoran Djindjic??? O njemu u ovom tekstu malo vise nego u „predstavi Ateljea 212“....
I u jedno sam sguran: Oni koji su tapsali,nista Zorana nisu razumeli,njih sa predstavom jedino spaja neznanje i glupost,sto je doduse neraskidiva veza....
VI KOJI STE OVOME TAPSALI STE UBILI ZORANA DJINJICA.!!!!!!! PONOVO!!!!
Odgovor je krajnje jednostavan: Pogledajte predstavu Ateljea 212, Ubistvo Zorana Djindjica. Za vas novac, ne da necete dobiti nista, vec ce te biti zestoko i nemastovito izmaltretirani,kao da ste prinudno zakljucani u prostoriji sa totalnim kretenom i nemate kud,okuzeni gluposcu,dovedeni do gadjenja, nejasno nad cime , a verovatno ce vam trebati i intervencija usnog lekara,posle ovog dogadjaja, zbog konstantne nenormalne buke koja je u svrsi same sebe, kao i ceo ovaj promaseni performans umisljenih umetnika.
Gluma „glumaca“, ne postoji u predstavi. Postoje neki anonimusi koji se deru kao da su seli na ekser i trckaraju po bini uzvikujuci svima vec dobro poznate i mislecem coveku beskrajno dosadne politicke parole raznih sadrzaja, sa tako providnom namerom reditelja da nas sokira,neshvatajuci da jedino sokantno je to: do koje mere je sam tekst predstave nezanimljiv i imbecilan,doduse to je vesto pokriveno nesnosnom zvucnom agesijom svih mogucih pomagala. Tako da kao gledalac pod konstantnim stresom niste u stanju da bilo sta sto se odigralo na pozornici propustite kroz vase mozdane vijuge, jer u vec sledecom delicu sekunde ide novi besmisleni vrisak nekog „glumca“ sa dasaka koje zivot znace, a vi se trzate na neudobnom sedistu,kao predadolescntni deckic , sa strahom u ocima i mislju:“ko’li me zajeba,oceli ovom skoro kraj?“
Ocigledna namera netalentovanog reditelja da nas ne ostavi ravnodusnima je uspela, ali to je uvek lako,postoji bar 1000 nacina ali ovaj je definitivno jedan od najbanalnih: skicanje,vristanje,podvriskivanje,pucanje,jedne lepe gole sise,istopolno ljubljenje(ono sa jezikom),ataci na sva cula svom snagom,samo mozak ostaje neupotrebljen.
I sav taj agresivni besmisao upakovan pod naziv „Ubistvo Zorana Djindjica“,cije ime ponavljaju periodicno kao mantru, da valjda ne bi zaboravili o cemu se radi ili da bi njime dali smisao ovom besmislenom pokusaju necega...
Ali predstavu i njene kvalitete daleko je nadrasla publika koja ju je ovacijama pozdravila,cak su se ovi odozgo,cini mi se iznenadjeni, vise puta vracali na bis. A ja sam sebe video kao u zavrsetku Orvelove Zivotinjske Farme gledajuci cas na binu, cas u publiku ,ljudi,svinje,svinje ljudi svinje ljudi ljudi ljudi svinje....vise ih ne razlikujem ko je ko,postali su isti. Alo ima li normalnog??!!
PS- malo o publici:
Postoji jedna vrsta ljudi jedinstvenih po svojim ne(shvatanjem) zivota, koja uspeva samo na jednoj geografskoj sirini i duzini,oni se cak ne moraju roditi u tom podneblju,niti moraju konstantno ziveti tu,cak je i najbolje ako su na to podrucje kasnije doneseni,time njihova sposobnost asimilicije ubrzano radi i daje zadivljujuce rezultate u kratkim periodima.To su samozvani Beogradski Intelektualci. Njima je inace daleko vaznije to sto su begradski, a ovo intelektualci vise- manje.. Ono sto objedinjuje tu vrstu ljudi je psiholgija mase,sa individualizmom razvijenim na nivou site krave u stadu hiljadu istih. Njihova zivotna teznja nije da budu neko,vec KAO neko.Njihov put nije put licnog usavrsavanja i kritickog razmisljanja,vec put oponasanja,prihvatanja i uklapanja. Oni ne misle,jer tu se moze pogresiti,oni se samo slazu ili ne slazu,oni nikada ne brane svoj stav,svoju ideju ,uvek tudji, jer sopstveni nemaju. A i sta ce im? Vec predugo je rizik misliti sopstvenom glavom,a oni su dresirani i oformljeni u vremenu kada je svaka misao bila „zlomisao“,pa je ta samokontrola evoluirala do njihovih DNK celija gde se trajno upisala i postala nasledni faktor koji je jasno ucitan u njhovim bioloskim i ovim drugim potomcima.Posteno, zar bi dovde stigli gde smo danas, da smo radili onako kako smo mislili,javlja im se,da smo mislili ko zna koliko bi nam vremena trebalo da postanemo Beogradjani,a tek intelektualci.? Bolje je ovako!
I tako oni u orgazmaticnom zanosu tapsu,prvo stidljivo,sve gledajuci jedan u drugog,a onda, kad su se osokolili,pa kad su grunuli,niko prvi nesme da prekine,oni sto su napocetku tapsali slabo, sad samo pljestu,mislis do sutra nece prestati,moraju da nadoknade propusteno, da opravdaju to,teskom mukom steceno beogradsko.... A da je nekim slucajem prvo neko zviznuo to bi taka buka nastala, tesko bi se glumci zivi izvukli, a veselog Frljica bi jurili autoputem bradstva-jedinstva sve do Zagreba,sto im nebi bio prvi put. Al’JBG-a ,sad drugacija vecina a oni uvek u vecini ,od tog pravila se neodstupa. A i ovo vecina treba shvatiti uslovno.To nikad nije realna vecina na nivou Srbije, to je njihova vecina,ova druga je ista ako ne i gora,a ovi su prve linije napredne proevropske misli..Vecina izabranih, onih prosvecenih dodirom velegrada i slucajnim ocesivanjem o nekog poznatog, a samim tim i vrednog postovanja. Ta vecina je realno manjina ali samim tim mogu nositi oreol elitizma,jer biti deo vecine u srpskoj manjini je krajnji domet nasih intelektualaca kojima je urbanost, ili bar zivot u njoj, krajnji cilj i smisao onoga za sto su se borili i sto za njih zivot znaci, jer dalje od toga nisu u stenju da sagledaju,a i zasto bi? To su gde su,dobro im je, intimno znaju da za bolje i nisu, i to imje mnogo.
Da ne gresim dusu. Desi se da su i u manjini,ali samo kada stado naraste, pa se osecaju komotno.Kad su usamljeni, u vrlo retkim pojedinacnim pokusajima misljenja, oni se osecaju ko da stoje goli ispored Konja, kod Narodnog na -15C , a narod prolazi,pa se nesto prosto stide samih sebe,skupe se i mucajuci pokusavaju nesto da nam kazu.Onda tu ima i malo prvoborackog elitizma i taj se kasnije slavi k’o mesija. Ali sa svakom praznom glavom koja upotpuni taj vakum svojom prazninom tako da ona sama narasta, njihova komfornost raste,vakum se siri, oni su sve komotniji i dostizu kriticnu masu, e tada potiskuju sve ispred sebe, sve ubedjeniji u svoju ispravnost. I onda kao crna rupa svojom antimaterijom uniste sve ispred sebe i porode „istinu“,kojoj se klanjaju revnosnije od bilo kog sizmaticnog vernika...Oni svoju „istinu“ i sopstvenu ispravnost ne proveravaju analitickim metodama misljenja vec zardjalim autortetima i svojom brojnoscu. Njih ne zanima sta misli EU ili koliko cesto menja svoj stav,oni samo zele da su uvek na liniji,saglasni,da ih slucajno ne saplete sopstveno misljenje pre nego sto ga cuju,sazvacu i apsorbuju, i pod obavezno da im neko drugi,po mogucstvu titularni autoritet, pojasni nejasnoce....Jos na engleskom(obavezno sa prevodom)???!!, iiii ma puste srece, svrsavaju, ko Tadic ispred ogledala ili Kostunica nad Kosovom ili Nikolic pred Estonovom ili mozda Dacic kad odlucuje...da ne nabrajam.
A Zoran Djindjic??? O njemu u ovom tekstu malo vise nego u „predstavi Ateljea 212“....
I u jedno sam sguran: Oni koji su tapsali,nista Zorana nisu razumeli,njih sa predstavom jedino spaja neznanje i glupost,sto je doduse neraskidiva veza....
VI KOJI STE OVOME TAPSALI STE UBILI ZORANA DJINJICA.!!!!!!! PONOVO!!!!
Snezana | 24.06.2012 | 20:41h | 10.130.11*.* | #10508
Sokirana sam!
ljilja | 14.06.2012 | 10:43h | 93.87.5*.* | #10470
Nedopustivo, u tu rec staje sve.
olga | 09.06.2012 | 20:17h | 213.198.24*.* | #10439
gledala sam Otac na sluzbenom putu. zanimljiva resenja.. dobra rezija i glumacka podela nezaboravna, mlada Hana i stari Djuza.. povodom Z. Djindjica sam ambivalentna. Mozda je pravda pozorisni sud da nam sudi i pod svetlima reflektora da se znoji ..publika
uroš | 09.06.2012 | 13:48h | 109.121.7*.* | #10437
Prvi put gledao Frljićevu predstavu.
Scenski, predstava privlači pažnju. Simbolika vizuelnih elemenata predstave tera na razmišljanje i ne ostavlja ravnodušnim. Provokacija u tom smislu se čini uspelom.
Tekstualno, predstava je krajnje neoriginalna. Rečenice koje slušamo godinama od političara i novinara, skoro neizmenjene, kao da su ištampane sa nečijeg sajta. Nimalo ličnog pečata autora, nimalo naznake da je zaista promislio o onome što piše. Ne morate da dajete toliko novca za predstavu da biste čuli ono što svakodnevno možete da pročitate na Internetu i čujete u političkim emisijama.
Scenski, predstava privlači pažnju. Simbolika vizuelnih elemenata predstave tera na razmišljanje i ne ostavlja ravnodušnim. Provokacija u tom smislu se čini uspelom.
Tekstualno, predstava je krajnje neoriginalna. Rečenice koje slušamo godinama od političara i novinara, skoro neizmenjene, kao da su ištampane sa nečijeg sajta. Nimalo ličnog pečata autora, nimalo naznake da je zaista promislio o onome što piše. Ne morate da dajete toliko novca za predstavu da biste čuli ono što svakodnevno možete da pročitate na Internetu i čujete u političkim emisijama.
Vuk | 09.06.2012 | 00:41h | 109.121.10*.* | #10432
Ovo je prva Frljiceva predstava koju sam gledao tako da ne mogu da sudim o ponavljanju scenskih sredstava iz prethodnih predstava. Ukoliko je to zaista tako, onda ce mu kao reziseru taj trik brzo doci glave ali to je irelevantno za ovu predstavu.
Ona je hrabra, nemilosrdna, sirova i cilj joj je da uzdrma gledaoca do srzi i u toj nameri vise nego uspeva. Kroz dogadjaje koji okruzuju ubistvo Zorana Djindjica ona nas primorava da se prisetimo i, sto je jos vaznije, suocimo sa uzasima koji su pocinjeni u NASE ime. Ne vredi negodovati, napustati predstavu, traziti ostavke ili, ne daj Boze, linc – sto se pre budemo probudili iz kome i apatije u koju smo baceni i suocili sa ruznom istinom, pre cemo biti u stanju da ozdravljeni krenemo napred.
I, a propos povracanja na zastavu – mada je jasno sta je time Frljic hteo da postigne, bojim se da je postigao sasvim suprotan efekat.
Ona je hrabra, nemilosrdna, sirova i cilj joj je da uzdrma gledaoca do srzi i u toj nameri vise nego uspeva. Kroz dogadjaje koji okruzuju ubistvo Zorana Djindjica ona nas primorava da se prisetimo i, sto je jos vaznije, suocimo sa uzasima koji su pocinjeni u NASE ime. Ne vredi negodovati, napustati predstavu, traziti ostavke ili, ne daj Boze, linc – sto se pre budemo probudili iz kome i apatije u koju smo baceni i suocili sa ruznom istinom, pre cemo biti u stanju da ozdravljeni krenemo napred.
I, a propos povracanja na zastavu – mada je jasno sta je time Frljic hteo da postigne, bojim se da je postigao sasvim suprotan efekat.
Tanja | 08.06.2012 | 23:40h | 93.86.9*.* | #10431
@Sonja B.
Mislite neko nesrpski? Još uvem predstavlja zagonetku zašto hrvatski medji kažu srbijanski za nešto što je srpsko, npr. politiku, predsednika, državu. Meni ovo nije prva Frljićeva predstava koju sam gledala te sam već uočila šablon koji se ponavlja, prvo onanisanje na slovenačku a kod nas povraćanje na srpsku zastavu. Očigledno da autor nije nimalo orginalan, ili su njegove predstave deo određene propagande na ovim prostorima?!
Mislite neko nesrpski? Još uvem predstavlja zagonetku zašto hrvatski medji kažu srbijanski za nešto što je srpsko, npr. politiku, predsednika, državu. Meni ovo nije prva Frljićeva predstava koju sam gledala te sam već uočila šablon koji se ponavlja, prvo onanisanje na slovenačku a kod nas povraćanje na srpsku zastavu. Očigledno da autor nije nimalo orginalan, ili su njegove predstave deo određene propagande na ovim prostorima?!
Sonja B. | 08.06.2012 | 22:30h | 178.148.21*.* | #10429
I samo još.... povraćanje po zastavi je logičan sled stvari. I meni se povraća, bez da pijem slanu vodu.
Sonja B. | 08.06.2012 | 22:27h | 178.148.21*.* | #10428
Sad sam se vratila sa predstave.... uzdrmala me je do temelja. Jaka, nabijena energijom. Morao je neko nesrbijanski da dođe i da nam predstavi u predstavi ono što znamo i od čega bežimo. Čestitam prvo odličnoj ekipi glumaca, nikog ne bih specijalno istakla, sjajan su tim.Svaka čast!A Frljić očigledno zna da majstorski izprovocira. Predstava nije za svakog, činjenica je. Meni još bride dlanovi.....
Tanja | 04.06.2012 | 21:00h | 178.222.5*.* | #10399
Da je autor nameravao da bude hrabar ispovraćao bi se na zastavu sa stranačkim obeležjima, recimo one stranke koja je upravnika Ateljea postavila na tu funkciju. Nacionalna zastava predstavlja sve građane, partijska predstavlja ideologiju kojoj eventualno imaš potrebu da se suprostaviš.
Urosevic Vesna | 04.06.2012 | 10:21h | 178.222.7*.* | #10397
Hrabra predstava čija je najveća vrednost da ne ostavlja gledaoce ravnodušnim. Neki su zgroženi neki oduševljeni, a većina se oseća zbunjeno i neprijatno. Tako i treba! To je pravo osećanje kad se lojalnom građaninu baci ružna istina u lice, a on se tako trudio da o njoj ne misli jer ne ubija, ne krade i ne laže bezočno on lično. Ali to ne znači da je oslobođen krivice, jer i ne činiti ništa protiv zla je prećutno odobravanje. Ako je predstava uspela da koristeći drastična scenska sredstva pokrene i takvo osećanje, hvala joj.
Tanja | 31.05.2012 | 18:46h | 109.93.12*.* | #10360
Zastava je očigledno Frljićeva frusracija, u predstavi ''Proklet bio izdajica svoje domovine'' lik masturbira na slovenačku zastavu, sada povraća na srpsku, autor se jedino nije setio da se umetnički izrazi zloupotrebivši hrvatsku šahovnicu. Kad skupi hrabrost da svoju zastavu zapiša ili opogani onda ću mu priznati autentičnost i hrabrost.
BTW Ne treba ''skinuti'' predstavu nego Kokana Mladenovića!
BTW Ne treba ''skinuti'' predstavu nego Kokana Mladenovića!
Koštunica Dr Amfilohije | 30.05.2012 | 23:24h | 92.244.14*.* | #10345
Mučno, ali neophodno!
Provokativno, hrabro, isceljujuće!
Obavezno, neizostavno pogledati!
Feđa u ulozi kalašnjikova - fenomenalan!
Publika u ulozi publike (glavni lik) - jako, jako zanimljivo!
Provokativno, hrabro, isceljujuće!
Obavezno, neizostavno pogledati!
Feđa u ulozi kalašnjikova - fenomenalan!
Publika u ulozi publike (glavni lik) - jako, jako zanimljivo!
CRNI TIGAR | 30.05.2012 | 17:23h | 89.110.23*.* | #10334
Za ovu predstavu Little kaže:
,,Žao mi je što je prekinuta, jer bih volela da sam do kraja odgledala,,...
Kako prekinuta?
Šta, nije se dopala publici, pa je neki prekinuli? Nestalo struje u Ateljeu, pao plafon, ili se desila neka druga tehnička zavrzlama, pa je prekinuli? Nekom od glumaca pozlilo u toku predstave pa je prekinuli? Vlasti se ne dopada takvo tumačenje skorašnje istorije pa je prekinuli?
Molim odgovor?
(Nisam gledao predstavu, ne znam puno o njoj, voleo bih da je vidim...ali - celu - da je ne prekidaju do kraja...)
,,Žao mi je što je prekinuta, jer bih volela da sam do kraja odgledala,,...
Kako prekinuta?
Šta, nije se dopala publici, pa je neki prekinuli? Nestalo struje u Ateljeu, pao plafon, ili se desila neka druga tehnička zavrzlama, pa je prekinuli? Nekom od glumaca pozlilo u toku predstave pa je prekinuli? Vlasti se ne dopada takvo tumačenje skorašnje istorije pa je prekinuli?
Molim odgovor?
(Nisam gledao predstavu, ne znam puno o njoj, voleo bih da je vidim...ali - celu - da je ne prekidaju do kraja...)
Jovana | 29.05.2012 | 21:23h | 109.92.3*.* | #10282
Odlicna predstava...jako teska ali istinita..
Makarija | 29.05.2012 | 11:52h | 178.222.10*.* | #10204
Kada sudovi u Srbiji ne rade svoj posao onda je dobro da to
bar neko uradi, da osudi sve sto treba osuditi u novijoj
srpskoj istoriji.Teska predstava,jer je suocavanje sa surovom istinom uvek bolno.Bravo!
bar neko uradi, da osudi sve sto treba osuditi u novijoj
srpskoj istoriji.Teska predstava,jer je suocavanje sa surovom istinom uvek bolno.Bravo!
Little | 29.05.2012 | 09:42h | 95.180.5*.* | #10200
Predstava gadja u srz nasih problema i svega sto smo prosli. Ne mogu reci da je dobra jer tema nikako nije dobra, ali kada se to sve vec desilo, dobro je da nam neko ponovo otvori oci, jer mi smo narod koji brzo sve zaboravlja i stalno srlja u iste greske. Tako da ona predstavlja na surov, ali istinit nacin kolektivni srpski mozak. Gluma je dobra, text odlican! Predstava nije za svakoga, definitivno. Verovatno ce je mnogi shvatiti kao provokaciju, kao na primer povracanje po zastavi ali po meni zaista i oslikava ono sto vecina misli ne prema zemlji, nego politicarima i toga sta prave od nas. Zao mi je sto je prekinuta jer bih volela da sam do kraja odgledala...
Pera | 17.05.2012 | 20:17h | 178.148.18*.* | #9525
Extra predstava!!! POgledajte... Ja sam gledao generalnu probu!
UNESITE VAŠ KOMENTAR - ZORAN ĐINĐIĆ