O PREDSTAVI
Komentari posetilaca
KOMENTARI - SRPSKA TRILOGIJA
Сара | 16.08.2016 | 14:04h | 82.117.20*.* | #20104
Одлична представа. У сузама сам напустила представу. Штета је што је сала била полупразна, јер глумци су сјајни, а тема значајна. Препоручујем ову представу.
Sonja | 15.01.2016 | 11:28h | 178.148.16*.* | #19354
Dobra predstava, odlična gluma i scenografija.
bozidar | 28.03.2015 | 19:38h | 178.148.18*.* | #18485
Raduje me sto postoje i ovakve predstave, koje se ne stide patriotizma i svih istinskih vrednosti. Svaka cast celom izvodjackom ansamblu i celoj autorskoj ekipi na sjajnoj lekciji iz patiotizma, ljudskosti, hrabrosti i muzevnosti!!!
Aleksandra | 23.03.2015 | 11:39h | 192.162.5*.* | #18444
Fantastična predstava!!! Milenko Pavlov najubedljiviji, a ostali na visini zadatka. Definitivno nije predstava koja će se većini dopasti, jer po mom skromnom mišljenju, mali broj njih će se usuditi da u vremenu kada su Srbi kao narod poprilično satanizovani, da pozitivan komentar na predstavu u kojoj su najlepše tradicionalne vrednosti Srba kao naroda tako smelo i jasno prikazane.
Lola | 06.11.2014 | 04:16h | 178.148.16*.* | #17850
Verujem da ovakva predstava moze da razocara gledaoce koji od teksta sa ratnom tematikom ocekuju vise akcije, pucnjave, vise scena rata.
Meni licno su uvek bili zanimljiviji i dramaticniji trenuci izmedju bitaka, trenuci iscekivanja, razmisljanja, sabiranja i analize utisaka. Mislim da se u takvim scenama jasnije ispoljavaju karakteri junaka.
Svidja mi se predstava, dobro je uradjena i donosi dobre, blagorodne emocije. Scenografija izvrsna.
Meni licno su uvek bili zanimljiviji i dramaticniji trenuci izmedju bitaka, trenuci iscekivanja, razmisljanja, sabiranja i analize utisaka. Mislim da se u takvim scenama jasnije ispoljavaju karakteri junaka.
Svidja mi se predstava, dobro je uradjena i donosi dobre, blagorodne emocije. Scenografija izvrsna.
Meri | 31.10.2014 | 09:33h | 192.168.22*.* | #17828
Meni se predstava nije dopala. Išla sam u paru i oboje smo se smorili tokom predstave. Privukla nas je patriotska tema, ali predstava nema radnju. Ne znam, možda mi nije bilo veče za "prijem" umetnosti, ne pamtim kada mi je predstava bila tako dosadna. Scenografija je super.
stojan ninkovic | 09.05.2014 | 23:46h | 178.148.18*.* | #17492
Dopalo mi se, cak veoma. Scenografija odlicna!
Mislim da su nam preko potrebne predstave (naravno, i filmovi i tv drame) sa temama iz nase istorije, da se urade ozbiljno, temeljno, savesno i sa postovanjem i ponosom.
Dosta je bilo samopljuvanja, tu smo stvarno ispunili kvotu za sledecih trista godina!
Neophodno je da nasoj omladini prikazemo lepe, svetle, poucne i slavne primere iz proslosti. Bogu hvala, ne moramo nista da izmisljamo i domastavamo - istorija nam je bogata i moramo se ponositi njome, a ne stalno ceprkati po njoj u potrazi za necim sto bi se moglo ispljuvati.
Cestitke ansamblu NP-a koje je sa dosta emocija i dostojanstva napravilo i izvelo "Srpsku tilogiju"!
Mislim da su nam preko potrebne predstave (naravno, i filmovi i tv drame) sa temama iz nase istorije, da se urade ozbiljno, temeljno, savesno i sa postovanjem i ponosom.
Dosta je bilo samopljuvanja, tu smo stvarno ispunili kvotu za sledecih trista godina!
Neophodno je da nasoj omladini prikazemo lepe, svetle, poucne i slavne primere iz proslosti. Bogu hvala, ne moramo nista da izmisljamo i domastavamo - istorija nam je bogata i moramo se ponositi njome, a ne stalno ceprkati po njoj u potrazi za necim sto bi se moglo ispljuvati.
Cestitke ansamblu NP-a koje je sa dosta emocija i dostojanstva napravilo i izvelo "Srpsku tilogiju"!
Sanja | 13.03.2014 | 21:59h | 24.135.*.* | #17188
Svakoga ko ima imalo srprkog u sebi ova predstava će dirnuti u dušu. Osetićete ponos zbog junaštva naših vojnika i bes zbog njihovog stradanja. Vuk Kostić rođen za ulogu srpskog oficira. Bosiljčić bled za ulogu vojnika, bolje mu pristaju uloge zavodnika u mjuziklima. Scenografija je tačno dočarala vreme i mesto odigravanja događaja, sve pohvale. Opšti utisak je da je predstava fenomenalna, od srca je preporučujem.
zoran f. | 10.03.2014 | 23:49h | 178.148.18*.* | #17168
Veoma dobra i emotivna predstava.
Mislim da je, na nasu zalost, cak i vrlo aktuelna. Isuvise se mi plasimo raznih "merzera", isuvise ironisemo nad onim sto je najbolje i najvrednije u nasoj istoriji i nad onim sto je najdostojnije podrazavanja.
Onda kada nam primer za ugled budu obicni, casni, posteni i nepretenciozni ljudi, spremni da se potrude pa cak i zrtvuju za dobro i slobodu svoje zemlje i svog naroda - tek tada ce nam biti bolje, tek tada cemo biti njihovi dostojni potomci.
Dosadili su mi goli bataci na scenama i ekranima, dodijali su mi silikoni, psovke radi psovki i svakakve druge vulgarnosti i primitivizam koji se promovisu kao humor i nasa jedina realnost! Sto rece CRNI TIGAR, fali nam reda. O, jos kako nam fali reda!
Vrlo, vrlo dragocena predstava!
Mislim da je, na nasu zalost, cak i vrlo aktuelna. Isuvise se mi plasimo raznih "merzera", isuvise ironisemo nad onim sto je najbolje i najvrednije u nasoj istoriji i nad onim sto je najdostojnije podrazavanja.
Onda kada nam primer za ugled budu obicni, casni, posteni i nepretenciozni ljudi, spremni da se potrude pa cak i zrtvuju za dobro i slobodu svoje zemlje i svog naroda - tek tada ce nam biti bolje, tek tada cemo biti njihovi dostojni potomci.
Dosadili su mi goli bataci na scenama i ekranima, dodijali su mi silikoni, psovke radi psovki i svakakve druge vulgarnosti i primitivizam koji se promovisu kao humor i nasa jedina realnost! Sto rece CRNI TIGAR, fali nam reda. O, jos kako nam fali reda!
Vrlo, vrlo dragocena predstava!
Aleksandra | 25.02.2014 | 15:39h | 192.162.5*.* | #17079
Miljane,
potpisujem svaku Vašu reč, a o kritikama koje inače izlaze u listu Politika ne bih trošila reči, jer sticajem okolnosti znam iz kakvog pera proizlaze.
potpisujem svaku Vašu reč, a o kritikama koje inače izlaze u listu Politika ne bih trošila reči, jer sticajem okolnosti znam iz kakvog pera proizlaze.
CRNI TIGAR | 24.02.2014 | 23:02h | 89.110.23*.* | #17074
U mirnodopsko vreme, kao da nikako ne mogu bez kulture, umetnosti, knjiga, filmova, pozorišta, i još koječega, ali, kad čovek upadne u neki rat (a hvala Bogu, ja sam u jednom bio sasvim kratko i beznačajno), sve mu te, navedene zanimacije, izgledaju kao neka daleka ,,šarena laža,, iz prošlosti...
To malo što sam video od rata, uopšte mi nije ličilo na bilo šta što sam saznavao iz knjiga i filmova, i...promenilo je neki moj odnos prema celokupnoj ljudskoj kulturi...
Između ostalog, teško mi je od tada da nekako ,,izvagam,, pravu vrednost neke ozbiljne predstave ili ozbiljnog filma o ratu, kad znam da je potpuno neuporedivo lakše baviti se time u pozorištu (ili nekom drugom mediju), nego stvarno ,,izaći na crtu,, (ili ,,staviti glavu na panj,,), nekom smrtonosnom topu Merezeru, ili moćnom NATO paktu...
No, predstave i filmove o ratovima, ili vojsci, i dalje veoma volim da gledam...bolje gledati fikcije, nego učestvovati u takvoj stvarnosti...
Tako i večeras...
Sva ona rekvizita, porcije, vojni sanduci, uprtači, odnos ljudi u vojsci, sve mi to deluje tako poznato i blisko...jer sam i ja neki deo svog života proveo tako (vojska je nekad bila obavezna)... imam i ogromno poštovanje prema ljudima koji su stvarno bili u ratovima, a u ovom, Velikom (koji se opisuje na sceni), bili su i moji preci...znam i da nije lako biti vojnik, čak i kada nije rat...
I, sad, treba da objektivno (pozorišno) ocenim predstavu...ali ne znam koliko sam ja to u stanju...
Neki Šekspir ili Dostojevski, bi, moguće je, uspeo da napiše ili prepravi/napravi neku još bolju dramu ili dramatizaciju/adaptaciju o našim vojnicima u Prvom Svetskom ratu, umesto nekih podataka iz realnosti (a Stevan Jakovljević se trudio da ih unese u svoje delo, baš zato jer je i sam bio u tom ratu!), možda bi ,,pozorišnije,, i ,,sceničnije,, izgledale neke izmaštanije scene i likovi, i, uvek nešto može bolje, ali...
...ima u ovoj predstavi realnosti (uverljivi lik poslilnog koga igra Milenko Pavlov), topline, humanizma, čovečnosti (iako ubijaju Bugare, Srbi ne zaboravljaju da se zapitaju čemu sva ta klanica, kada su i tamo, preko, isti ljudi kao što su i oni sami), ima junaštva i osećanja ljudske (i patriotske) dužnosti - ovde se brane naše porodice, naša zemlja, kaže oficir koga glumi Vuk Kostić (iako je on svoju porodicu izgubio)...
Ima patriotizma i u publici, koja krene da aplaudira pesmi, još pre kraja predstave - možda nekome deluje patetično, jeste, to su samo glumci na sceni, a ne prava vojska i pravi rat - ali - mnogo nas sa ovih prostora potiče baš od takvih nekih vojnika koji su učestvovali u događajima sličnim onima koje gledamo na sceni - mnogima od nas je to i dalje veoma blisko!
U ovo vreme rasula, nereda i nemorala, vredi imati ovakvu predstavu na repertoaru...neki red, negde bi ipak morao da postoji!
Tako mi je simpatično, kada na sceni vidim poštovanje svih prema svom (dosta starijem, i po godinama i po činu) glavnokomandujućem, kada se on pojavi - apsolutno sve mora da bude ,,pod konac,, pred njim, iako se, pre toga živi u blatu, rovu, i smrtnoj opasnosti...
Dakle, malo više reda, malo više truda za neke prave ciljeve - ne može to jedna (ni nijedna) predstava da stvori u realnosti, ali, sa punim pravom može da takva predstava postoji na repertoaru, predstava bez nekakvih otklona, ironisanja, ili bavljenja ,,savremenim temama,, - često su neke teme iz prošlosti savremenije nego neke koje su ,,u trendu,, - samo...često mi zaboravljamo svoju prošlost i istoriju, pa nam se ona, često (ali i tragično) povremeno vraća...
To malo što sam video od rata, uopšte mi nije ličilo na bilo šta što sam saznavao iz knjiga i filmova, i...promenilo je neki moj odnos prema celokupnoj ljudskoj kulturi...
Između ostalog, teško mi je od tada da nekako ,,izvagam,, pravu vrednost neke ozbiljne predstave ili ozbiljnog filma o ratu, kad znam da je potpuno neuporedivo lakše baviti se time u pozorištu (ili nekom drugom mediju), nego stvarno ,,izaći na crtu,, (ili ,,staviti glavu na panj,,), nekom smrtonosnom topu Merezeru, ili moćnom NATO paktu...
No, predstave i filmove o ratovima, ili vojsci, i dalje veoma volim da gledam...bolje gledati fikcije, nego učestvovati u takvoj stvarnosti...
Tako i večeras...
Sva ona rekvizita, porcije, vojni sanduci, uprtači, odnos ljudi u vojsci, sve mi to deluje tako poznato i blisko...jer sam i ja neki deo svog života proveo tako (vojska je nekad bila obavezna)... imam i ogromno poštovanje prema ljudima koji su stvarno bili u ratovima, a u ovom, Velikom (koji se opisuje na sceni), bili su i moji preci...znam i da nije lako biti vojnik, čak i kada nije rat...
I, sad, treba da objektivno (pozorišno) ocenim predstavu...ali ne znam koliko sam ja to u stanju...
Neki Šekspir ili Dostojevski, bi, moguće je, uspeo da napiše ili prepravi/napravi neku još bolju dramu ili dramatizaciju/adaptaciju o našim vojnicima u Prvom Svetskom ratu, umesto nekih podataka iz realnosti (a Stevan Jakovljević se trudio da ih unese u svoje delo, baš zato jer je i sam bio u tom ratu!), možda bi ,,pozorišnije,, i ,,sceničnije,, izgledale neke izmaštanije scene i likovi, i, uvek nešto može bolje, ali...
...ima u ovoj predstavi realnosti (uverljivi lik poslilnog koga igra Milenko Pavlov), topline, humanizma, čovečnosti (iako ubijaju Bugare, Srbi ne zaboravljaju da se zapitaju čemu sva ta klanica, kada su i tamo, preko, isti ljudi kao što su i oni sami), ima junaštva i osećanja ljudske (i patriotske) dužnosti - ovde se brane naše porodice, naša zemlja, kaže oficir koga glumi Vuk Kostić (iako je on svoju porodicu izgubio)...
Ima patriotizma i u publici, koja krene da aplaudira pesmi, još pre kraja predstave - možda nekome deluje patetično, jeste, to su samo glumci na sceni, a ne prava vojska i pravi rat - ali - mnogo nas sa ovih prostora potiče baš od takvih nekih vojnika koji su učestvovali u događajima sličnim onima koje gledamo na sceni - mnogima od nas je to i dalje veoma blisko!
U ovo vreme rasula, nereda i nemorala, vredi imati ovakvu predstavu na repertoaru...neki red, negde bi ipak morao da postoji!
Tako mi je simpatično, kada na sceni vidim poštovanje svih prema svom (dosta starijem, i po godinama i po činu) glavnokomandujućem, kada se on pojavi - apsolutno sve mora da bude ,,pod konac,, pred njim, iako se, pre toga živi u blatu, rovu, i smrtnoj opasnosti...
Dakle, malo više reda, malo više truda za neke prave ciljeve - ne može to jedna (ni nijedna) predstava da stvori u realnosti, ali, sa punim pravom može da takva predstava postoji na repertoaru, predstava bez nekakvih otklona, ironisanja, ili bavljenja ,,savremenim temama,, - često su neke teme iz prošlosti savremenije nego neke koje su ,,u trendu,, - samo...često mi zaboravljamo svoju prošlost i istoriju, pa nam se ona, često (ali i tragično) povremeno vraća...
milijan | 11.02.2014 | 01:10h | 178.148.18*.* | #17009
Dva puta sam odgledao predstavu, veoma mi se dopala, a onda mi je do ruku dosla jedna od "vaznih" dezurnih kritika, cini mi se u "Politici". Tamo je pisalo je da je predstava "Srpska trilogija" pseudopatriotski sund (ili nesto vrlo slicno tome). Zamereno je sto u predstavi nema ironije, otklona u odnosu na izvorni tekst i patos... i sve u tom smislu.
Licno ja sam vec sit i presit i otklona i ironije, a narocito samoironije svuda i po svaku cenu, posebno tamo gde bi valjalo progovoriti neku lepu i ozbiljnu rec o vecitim vrednostima - o ljubavi, porodici, casti, postenju, hrabrosti, vernosti, muzevnosti, vitestvu, odgovornosti, slobodi (ne samo licnoj, individualnoj, sto se obicno stavlja u prvi plan)...
Kada se govori o dogadjajima iz oslobodilackog rata u kojem smo izgubili veliki deo stanovnistva, ne vidim kako bi "ironija", "samoironija" i pomenuti "otklon" bili iole umesni. Nad cime bi se tu moglo (samo)ironisati?
Slazem se sa prethodnim komentatorima kojima su se dopale toplina i postovanje sa kojima je predstava uradjena.
Licno ja sam vec sit i presit i otklona i ironije, a narocito samoironije svuda i po svaku cenu, posebno tamo gde bi valjalo progovoriti neku lepu i ozbiljnu rec o vecitim vrednostima - o ljubavi, porodici, casti, postenju, hrabrosti, vernosti, muzevnosti, vitestvu, odgovornosti, slobodi (ne samo licnoj, individualnoj, sto se obicno stavlja u prvi plan)...
Kada se govori o dogadjajima iz oslobodilackog rata u kojem smo izgubili veliki deo stanovnistva, ne vidim kako bi "ironija", "samoironija" i pomenuti "otklon" bili iole umesni. Nad cime bi se tu moglo (samo)ironisati?
Slazem se sa prethodnim komentatorima kojima su se dopale toplina i postovanje sa kojima je predstava uradjena.
admin | 10.02.2014 | 17:17h | 109.245.*.* | #17002
Volimo mi sve sto vole mladi, nego nam je trebalo malo adrenalina.
:) Hvala na sugestiji, zaista imamo puno posla pa nam je promaklo.
:) Hvala na sugestiji, zaista imamo puno posla pa nam je promaklo.
adrenalin | 08.02.2014 | 16:32h | 178.148.18*.* | #16992
Na ovom sajtu iz nekog razloga ne vole ovu predstavu :). Molio bih administratora da oformi stranicu "Umetnici u predstavi", da doda jos neku sliku za stranicu "Scene iz predstave", da kucne koji podatak i za stranu "Detaljno o predstavi".
Interesantno je da na stranici posvecenoj, recimo, I. Bosiljcicu, tamo gde su podaci o predstavama u kojima igra, uopste nema ove predstave, a stoji podatak da on igra u "Dami s kamelijama"...
Znam da administracija ima pune ruke posla, mozda i ne moze sve da postigne, da prati... Pa ipak...
Ne zamerite i hvala na prostoru.
Interesantno je da na stranici posvecenoj, recimo, I. Bosiljcicu, tamo gde su podaci o predstavama u kojima igra, uopste nema ove predstave, a stoji podatak da on igra u "Dami s kamelijama"...
Znam da administracija ima pune ruke posla, mozda i ne moze sve da postigne, da prati... Pa ipak...
Ne zamerite i hvala na prostoru.
d-mol | 29.01.2014 | 19:06h | 178.148.18*.* | #16937
I meni se predstava veoma dopala. Svidja mi se to sto je ozbiljna i ljudski topla, sto govori o obicnim, normalnim ljudima, koji daju svoje licno najvrednije - zivot (!) za ono sto je iznad svega - za slobodu otadzbine.
Pitanje je koliko ovakva ideja moze da bude prihvacena u vreme masovnog bagatelisanja i opste rasprodaje otadzbine.
Autorima i izvodjacima predstave - moj duboki naklon!
Pitanje je koliko ovakva ideja moze da bude prihvacena u vreme masovnog bagatelisanja i opste rasprodaje otadzbine.
Autorima i izvodjacima predstave - moj duboki naklon!
Jovana | 27.01.2014 | 09:34h | 148.177.12*.* | #16919
Meni se predstava takođe dopala. Scenografija je odlična.
aleks | 26.01.2014 | 22:17h | 94.189.18*.* | #16917
meni se predstava bas dopala. Vuk Kostic je dusu dao za ovakve uloge
miki | 26.01.2014 | 21:56h | 79.101.16*.* | #16916
ljudi moji, ni gluplje predstave ni gluplje podele! Bosiljko! da ne otpevase tamo daleko na kraju, smor zivi. u predstavi se ne radi ni o cemu, to li nam je za godisnjicu prvog svetskog rata???? ispada da su vojnici samo pili konjak, igrali sah i karte i malkice psovali bugare.... zalosno je gde nam idu pozorista.... a sala prepuna, ljudi mislili videce umetnost.
Ana | 10.12.2013 | 10:24h | 109.245.*.* | #16728
Svaka čast. Fantastična predstava. Scenografija, gluma, tema, sve! Najbolja predstava od svih koje sam gledala do sada.
tiha | 24.11.2013 | 19:46h | 178.148.18*.* | #16658
Велика је штета што на репертоатима наших позоришта (и на малим и великим екранима) немамо више представа (филмова, серија) са темама из наше дуге и веома богате историје. Нација нам је поприлично малаксала и омлитавила, накљукана свакоjaким кичом и обилно посута пепелом...
Мој главни утисак поводом "Српске трилогије" је управо то што се оваква представа уопште нашла на сцени националног театра и што је однос аутора и извођача према теми и јунацима пун поштовања и захвалности. Хвала уметничком ансамблу на томе.
Мој главни утисак поводом "Српске трилогије" је управо то што се оваква представа уопште нашла на сцени националног театра и што је однос аутора и извођача према теми и јунацима пун поштовања и захвалности. Хвала уметничком ансамблу на томе.
stevan | 23.11.2013 | 09:04h | 178.148.18*.* | #16651
Odlicna scenografija,odlicni glumci! Snazna i potresna prica. Toplo preporucujem.
UNESITE VAŠ KOMENTAR - SRPSKA TRILOGIJA