O PREDSTAVI
Komentari posetilaca
KOMENTARI - SEKSUALNE NEUROZE NAŠIH RODITELJA
Milan | 08.10.2018 | 01:51h | 77.46.19*.* | #20743
Nemojte da vas naslov prevari , pa da ocekujete komediju .. Zaista predstava nije za svakoga , sve vreme drzi paznju , zanimljiva je , ali ako zelite da se opustite izabarite nesto drugo .. Vanja Ejdus je veceras bila izvanredna i ostavila je utisak , vrlo teska uloga zaista je kvalitetna glumica , naravno i ostali su bili sjajni..
Ivana | 23.05.2016 | 12:23h | 91.185.11*.* | #19963
Fenomenalna rezija! Jedna od najboljih predstava koje sam gledala. Tema je izuzetno teska i pokrece bezbroj pitanja, ako zelite nesto opustajuce, preskocite i sacekajte pravo raspolozenje za ovakvu tematiku.
Bojana K. | 29.03.2016 | 15:54h | 82.117.19*.* | #19759
Ozbiljna tema koja ne ostavlja nikog ravnodušnim
Sasa | 02.05.2015 | 18:32h | 95.180.4*.* | #18645
Predstavu sam pozelela da pogledam zbod glumice Dusanke Stojanovic Glid.
Znala sam da me ne ocekuje nista slatko u ovoj predstavi.
Teska tematika, teska predstava sa preporukom za pogledati.Znate sta Vas ceka, pa se pripremite.
Danas nesto tesko a sutra nesto smesno, kao i kod knjiga, jedna zahtevna a posle jedna srceparajuca.
Vanju Ejdus nisam imala prilike puno da gledam i ovo je bilo odlicno. Podsetila me je na Nadu Sargin. Nadam se da nece stalno igrati tako teske uloge.
Znala sam da me ne ocekuje nista slatko u ovoj predstavi.
Teska tematika, teska predstava sa preporukom za pogledati.Znate sta Vas ceka, pa se pripremite.
Danas nesto tesko a sutra nesto smesno, kao i kod knjiga, jedna zahtevna a posle jedna srceparajuca.
Vanju Ejdus nisam imala prilike puno da gledam i ovo je bilo odlicno. Podsetila me je na Nadu Sargin. Nadam se da nece stalno igrati tako teske uloge.
Nada | 01.03.2015 | 22:06h | 178.220.19*.* | #18346
Dobra predstava.Odlicna Vanja Ejdus i ujednaceno dobri ostali.Zao mi je sto nije igrala Dusanka Stojanovic,ona je uvek vazan razlog da se za neku predstavu odlucim.Obicno procitam komentare gledalaca i ,mada znam da je \"koliko ljudi,toliko misljenja\"ponekad je prosto neverovatno da ta misljenja idu od \"najbolja predstava koju sam u zivotu gledao\" do \"potpuni promasaj\".Svi smo mi kao mali kompjuteri u koje je na rodjenju genetika ubacila podatke,a tokom zivota su ubacivani i slagali se drugi podaci,a svi zajedno odgovorni su za nacin kako vidimo ,dozivljavamo i komentarisemo sve oko sebe,pa i pozorisnu predstavu.Ne mozemo da izbacimo iz sebe nesto sto ne posedujemo.Jedan od ovih komentara je analitican,strucan,ne fali mu \"intelektualne kondicije\",ali tu nedostaje nesto drugo,mozda malo\"emotivne kondicije\",malo duse,empatije,saosecanja...Daltonisti ne mogu da vide da su tresnje crvene(i ne mozemo ih osudjivati zbog toga) samo neka nas sa malo manje ostrascenosti uveravaju da nisu.
Sladjana | 01.03.2015 | 14:01h | 10.137.19*.* | #18344
Dugo mi je trebalo da se odlučim da li da gledam predstavu sa ovako kompleksnom tematikom. Podstakli su me pozitivni komentari i glumačka podela (koja je sinoć bila u izmenjenom sastavu). Pogrešila sam. Naravno da nisam očekivala pesmu i igru, ali sam se osećala kao da me je neko toliko pritiskao dva sata da sam jedva čekala da izađem i da udahnem vazduh punim plućima.
aleks | 01.03.2015 | 11:31h | 94.189.17*.* | #18341
mene je ostavila ravnodusnom
Dušan | 26.01.2015 | 14:38h | 109.93.25*.* | #18176
remek delo. meni najbolja predstava u bg! dušanka i tanja mandić ključna imena savremenog srpskog pozorišta
Marko BGD | 27.03.2014 | 00:31h | 109.111.23*.* | #17266
Večeas sam predstavu gledao po drugi put u Domu kulture Studentski grad. Pošlo je popilično vremena od mog prvog gledanja ove pedstave.
Sama pedstava mi se jako dopala kada sam je prvi put pogledao i to je bio azlog zašto sam je po drugi put gledao i večeras.
Pre svega da uručim sve čestitke glumcima u ovom komadu. Odlično dočarana psihička stanja pojedinih likova.
Izvođenje koje sam gledao, bilo je sa Vanjom Ejdus u glavnoj ulozi. Verujem da je i Nada Šagin dostojno iznela ovako kompleksan lik. Uloga Dore je teška, a Vanja (koja mi inače ne spada u omiljene glumice) je oba puta uspela da me rasplače. Jednom pilikom, kada smo se lično upoznali, rekla mi je da joj je uloga Dore jako draga, i da ukoliko nisam gledao predstavu, obavezno pogledam. Definitivno me je ubedila u autizam devojčice, iskrenost, dobrodušnost i neiskvarenost koja od nje dopire.
Igor Đorđević je odlično ispunio svoj glumači zadatak. Sve pohvale.
Dušanka Stojanović Glid - šta reći? Maestralno, kao i svaka uloga do sad. Koliko se samo uživela u ulogu, videlo se na poklonu, kada se zaista primetilo koliko ju je uloga Dorine majke istrošila.
Generalno, odlična režija. Dopala mi se ta stalna prisutnost glumaca na sceni i pogodan izbor muzike.
Spremite se za bolnu priču prožetu tragikomikom. U nekom trenutku oteće vam se smeh, ali biće vas sramota što ste se nasmejali nečem takvom. Očekujte pomalo šokantnu tematiku, ali široko aktuelnu. Zapamtite: akcenat predstave nije na Dorinom autizmu, već na odbačenosti od sredine i nastojanju izopačenog sveta da uništi mali zrak istinske dobrote, čistote i iskrenosti kojom Dorin lik odiše. Dora je prototip čoveka, koji istupa iz društveno aktuelnog sistema vrednosti. Prepuštanje njemu odvešće je u sopstveno uništenje. Dora postaje metafora mogućnosti slobode pojedinca u društvenom okružewu, na vrlo originalan način.
Preporuka za iskusnu pozorišnu publiku.
Sama pedstava mi se jako dopala kada sam je prvi put pogledao i to je bio azlog zašto sam je po drugi put gledao i večeras.
Pre svega da uručim sve čestitke glumcima u ovom komadu. Odlično dočarana psihička stanja pojedinih likova.
Izvođenje koje sam gledao, bilo je sa Vanjom Ejdus u glavnoj ulozi. Verujem da je i Nada Šagin dostojno iznela ovako kompleksan lik. Uloga Dore je teška, a Vanja (koja mi inače ne spada u omiljene glumice) je oba puta uspela da me rasplače. Jednom pilikom, kada smo se lično upoznali, rekla mi je da joj je uloga Dore jako draga, i da ukoliko nisam gledao predstavu, obavezno pogledam. Definitivno me je ubedila u autizam devojčice, iskrenost, dobrodušnost i neiskvarenost koja od nje dopire.
Igor Đorđević je odlično ispunio svoj glumači zadatak. Sve pohvale.
Dušanka Stojanović Glid - šta reći? Maestralno, kao i svaka uloga do sad. Koliko se samo uživela u ulogu, videlo se na poklonu, kada se zaista primetilo koliko ju je uloga Dorine majke istrošila.
Generalno, odlična režija. Dopala mi se ta stalna prisutnost glumaca na sceni i pogodan izbor muzike.
Spremite se za bolnu priču prožetu tragikomikom. U nekom trenutku oteće vam se smeh, ali biće vas sramota što ste se nasmejali nečem takvom. Očekujte pomalo šokantnu tematiku, ali široko aktuelnu. Zapamtite: akcenat predstave nije na Dorinom autizmu, već na odbačenosti od sredine i nastojanju izopačenog sveta da uništi mali zrak istinske dobrote, čistote i iskrenosti kojom Dorin lik odiše. Dora je prototip čoveka, koji istupa iz društveno aktuelnog sistema vrednosti. Prepuštanje njemu odvešće je u sopstveno uništenje. Dora postaje metafora mogućnosti slobode pojedinca u društvenom okružewu, na vrlo originalan način.
Preporuka za iskusnu pozorišnu publiku.
Marko | 25.12.2013 | 09:53h | 109.111.23*.* | #16803
Predstava nije za svakoga. Izuzetan komad, svrstavam je u deset najboljih koje sam gledao. Ako volite teške priče, ovo je oravi izbor za vas.
Kada sam gledao ovu predstavu, nakon završetka, publika je ćuteći izašla iz sale. To vam samo govori koliko snažan utisak predstava ostavlja.
Kada sam gledao ovu predstavu, nakon završetka, publika je ćuteći izašla iz sale. To vam samo govori koliko snažan utisak predstava ostavlja.
marina | 14.02.2013 | 13:10h | 80.70.24*.* | #15469
Tema je zaista teska. jako mi je krivo sto uprkos toj tezini, nisam osetila nista. Nije me rastuzilo..Zasto? Da li je u pitanju reditelj, pisac? Glumci sigurno nisu, jer su sjajni. Posebno Vanja. Jako malo su dotakli sustinu...
Ivana | 02.11.2012 | 01:04h | 95.180.4*.* | #14710
Odlicna predstava! Ljubiteljima pozorista ce se sigurno dopasti! Neko ko ide retko u pozoriste, po meni , moze da kaze da je predstava losa, i neko ko je navikao na komedije i klasike. Ovo je predstava modernog doba!
zinovjev | 02.11.2012 | 00:05h | 94.189.13*.* | #14699
predstava jeste teska. u smislu dosadna, sterilna, bezivotna i hladna. cak ni solidni glumci nisu uspeli da se snadju.
ne dopire nista do publike.
ne dopire nista do publike.
Sneža | 08.04.2012 | 22:16h | 178.254.18*.* | #8349
Jako interesantna predstava. Teška, ali dobra. Vanja me je oduševila, svaka čast za nju.
admin | 03.04.2012 | 16:10h | 213.198.24*.* | #8287
Zahvaljujemo se svim posetiocima našeg sajta koji pišu svoje utiske i komentare o predstavama, bilo da su oni pozitini ili negativni, kratki ili dugački. Molimo Vas da i ubuduće pišete smislene komentare koji su u vezi sa predstavom, da ne vredjate druge i ne koristite ružne reči. U protivnom, komentar će biti izbrisan. Vaš Klub
Ognjenka | 03.04.2012 | 15:48h | 10.0.3*.* | #8286
Ne volim da ulazim u raspravu sa bezimenim kritičarima (@Tačka), ali ova strana nažalost sve više biva ispunjena obiljem vrlo neumesnih komentara. Mislim da je jasno da smo svi ovde ljubitelji, sa pravom na različito mišljenje. Međutim, poređenja sa Karleušom, na ovakvom mestu su krajnje nepristojna i uvredljiva. To što neki ostavljaju duže komentare, a pak drugi samo u naznakama ( ''psiholoski slojevita'') je naprosto pitanje stila. Mišljenja sam da ne treba sve da napišemo o predstavi, već samo naznačimo smernice o stilu predstave i pohvale ili kritike protagonistima, a posle neka svako od nas bira. Cenim komentare CT, ali takođe mislim da bismo omogućili više različitih mišljenja trebali bismo se držati teme. No, opet napominjem, ako je čovek nadahnut, zašto da ne?!
Ovim želim da apelujem i na Klub da ostavlja mesta za prave kritike-komentare, a ne za vređanja i rasprave koje su ispod nivoa ljudi koji zaista vole teatar i godinama dušu '' leče'' u njemu.
Ovim želim da apelujem i na Klub da ostavlja mesta za prave kritike-komentare, a ne za vređanja i rasprave koje su ispod nivoa ljudi koji zaista vole teatar i godinama dušu '' leče'' u njemu.
olga | 03.04.2012 | 12:06h | 213.198.21*.* | #8284
delikatna, tabu tema mora da izazove razlicita osecanja, ali valjda to i treba da radi umetnost. ovo je jedna tako ..suptilna prekrasna predstava. ne mora da se dopadne, ali nikoga ne ostavlja ravnodusnim. a mozda je to ono najgore sto se coveku moze desiti kad ode u pozoriste - da izadje ravnodusan
milan bulatović | 03.04.2012 | 10:59h | 213.198.23*.* | #8280
Stvarno ne razumem ljude koji sa neverovatnom žestinom kritikuju. Mislim da su u pitanju lične frustracije.
Ovaj komad se izvodi u Londonu,Berlinu,Bazelu...i na našu sreću i zadovoljstvo u Beogradu. Razlika je u tome što u pomenutim gradovima karta košta 50-100 puta više nego kod nas. Ovde vrhunski umetnici rade za bedne pare, i umesto zahvalnosti "kritičari" nalaze mane;ništa im ne valja.
Što se mene tiče sve pohvale glumcima, režiji i svim ljudima koji su uključeni u postavku ovog komada.
Ovaj komad se izvodi u Londonu,Berlinu,Bazelu...i na našu sreću i zadovoljstvo u Beogradu. Razlika je u tome što u pomenutim gradovima karta košta 50-100 puta više nego kod nas. Ovde vrhunski umetnici rade za bedne pare, i umesto zahvalnosti "kritičari" nalaze mane;ništa im ne valja.
Što se mene tiče sve pohvale glumcima, režiji i svim ljudima koji su uključeni u postavku ovog komada.
Jovana | 02.04.2012 | 09:36h | 178.148.21*.* | #8269
@Crni Tigar: ne, nemam apsolutno nista protiv vas. Mislim da sam bila vrlo jasna sta ja vidim kao problem u vasim ispravkama. Napisite sta god zelite u komentarima, to nije sporno, ali je ruzno i nevaspitano ispravljati ljude koji su nazvali stvari pravim imenom. Potpuno je nebitno KO ste vi. To je bilo retoricko pitanje. I da ste rezirer, lektor, glumac... jednostavno nije u redu.
U jednom se slazemo - dozivljaj pozorisne predstave se ne mora uklapati kao matematicka jednacina.
Moja definicija je jedna od definicija vulgarizma - protiv cega, ponavljam, nemam nista protiv. Nije ta definicija "sveta" i nepromenljiva, samo je tu da razjasni stvari. To, naravno, ne znaci da je bilo ko iz trupe nekulturan, samo je pisac teksta odlucio da se opredeli za taj nacin da nam priblizi poentu price. I to je sasvim ok.
Slazem se da treba prekinuti "lanac" licnih obracanja, kao i prepravki bilo cijih komentara.
U jednom se slazemo - dozivljaj pozorisne predstave se ne mora uklapati kao matematicka jednacina.
Moja definicija je jedna od definicija vulgarizma - protiv cega, ponavljam, nemam nista protiv. Nije ta definicija "sveta" i nepromenljiva, samo je tu da razjasni stvari. To, naravno, ne znaci da je bilo ko iz trupe nekulturan, samo je pisac teksta odlucio da se opredeli za taj nacin da nam priblizi poentu price. I to je sasvim ok.
Slazem se da treba prekinuti "lanac" licnih obracanja, kao i prepravki bilo cijih komentara.
CRNI TIGAR | 02.04.2012 | 00:04h | 89.110.23*.* | #8264
@Jovana,
Izgleda da te ja (ili moji komentari) baš iritiraju, nasuprot tome, meni ste vi (ti i/ili tvoji komentari) baš simpatični:)
Ja stvarno ne želim da radim bilo šta, što bi tebi, ili nekom drugom smetalo, tako da je ovo poslednji put da se nekom lično obraćam.
Samo još da ti odgovorim na nešto...(vaspitan sam da, ako me neko nešto pita, ja mu i odgovorim.)
Pitala si ko sam ja (da ispravljam nečiju terminologiju)...
Možda sam stvarno niko i ništa, možda niko bitan, niti kompetentan (da ispravljam nečiju terminologiju), a možda sam i stvarno neko ko zna bar nešto (i bar u nekoj oblasti).
Ali, eto, nisam raspoložen da ti kažem ko sam ja, jer za to imam neke svoje razloge (možda umetničko-kreativno-profesionalne, a možda i (zabavne ili nezabavne?) razloge neke sasvim četvrte, pete, šeste, sedme, n-te, vrste, ko to može da zna?)
A, i nisam imao želju da ispravljam bilo koga, niti da bilo kome držim nekakve ,,lekcije,,...
Samo sam hteo da skrenem pažnju da ocenjivanje nekog umetničkog dela, npr, pozorišne predstave, nije kao matematička jednačina u kojoj obe ,,strane,, moraju da budu na neki način ,,jednake,,...i, da, kao na času matematike, svi moramo da dođemo do istog rešenja (pa ma na koji način rešavali zadatak.)
U umetnosti je to (malo?) drugačije...
Ista predstava nekom od nas je sjajna, a drugom očajna, nekom je vulgarna, a nekom nije, pa nemoguće je da se svi složimo u svemu! Šta ima loše, ili iritirajuće u tome?
Evo, ti reče, npr, ovo:
-,, "Vulgarizmi nastaju kao potreba da se oslobodimo negativnih osećanja, ali predstavljaju odraz izrazite jezičke nekulture."
Dakle, predstava jeste vulgarna i osrednja i to je fakat.,, -
Znači li to tebi da je pisac texta, ili možda reditelj, ili da su i (ili samo) glumci imali potrebu da se oslobode negativnih osećanja, ali da su to uradili tako što su se izražavali izrazitom jezičkom nekulturom...?
Pa, ne bih se baš složio sa time...
Ali nije ni bitno da se ja sa nečim (ili nekim) složim.
Ponavljam, svi smo mi različiti, svi imamo različita mišljenja, još plus, sve je podložno promenama, nije ovo što sad pišem kritika, nije polemika...
Evo, čak i ako se baš svi, na primer, složimo da je tvoja definicija vulgarizama 100% tačna - a ti si je verovatno našla u nekoj enciklopediji, ili na Vikipediji, ili si je čula od nekoga, i ta definicija će se možda vremenom promeniti, izaćiće neka nova enciklopedija, sa nekom novom, drugačijom definicijom, promeniće se ,,odrednica,, na Vikipediji, itd...
Ništa na ovom svetu nije večno i nepromenljivo...
Doduše po Ajnštajnu, brzina svetlosti je konstantna, i ništa ne može biti brže od nje, ali...
Ko zna?
Izgleda da te ja (ili moji komentari) baš iritiraju, nasuprot tome, meni ste vi (ti i/ili tvoji komentari) baš simpatični:)
Ja stvarno ne želim da radim bilo šta, što bi tebi, ili nekom drugom smetalo, tako da je ovo poslednji put da se nekom lično obraćam.
Samo još da ti odgovorim na nešto...(vaspitan sam da, ako me neko nešto pita, ja mu i odgovorim.)
Pitala si ko sam ja (da ispravljam nečiju terminologiju)...
Možda sam stvarno niko i ništa, možda niko bitan, niti kompetentan (da ispravljam nečiju terminologiju), a možda sam i stvarno neko ko zna bar nešto (i bar u nekoj oblasti).
Ali, eto, nisam raspoložen da ti kažem ko sam ja, jer za to imam neke svoje razloge (možda umetničko-kreativno-profesionalne, a možda i (zabavne ili nezabavne?) razloge neke sasvim četvrte, pete, šeste, sedme, n-te, vrste, ko to može da zna?)
A, i nisam imao želju da ispravljam bilo koga, niti da bilo kome držim nekakve ,,lekcije,,...
Samo sam hteo da skrenem pažnju da ocenjivanje nekog umetničkog dela, npr, pozorišne predstave, nije kao matematička jednačina u kojoj obe ,,strane,, moraju da budu na neki način ,,jednake,,...i, da, kao na času matematike, svi moramo da dođemo do istog rešenja (pa ma na koji način rešavali zadatak.)
U umetnosti je to (malo?) drugačije...
Ista predstava nekom od nas je sjajna, a drugom očajna, nekom je vulgarna, a nekom nije, pa nemoguće je da se svi složimo u svemu! Šta ima loše, ili iritirajuće u tome?
Evo, ti reče, npr, ovo:
-,, "Vulgarizmi nastaju kao potreba da se oslobodimo negativnih osećanja, ali predstavljaju odraz izrazite jezičke nekulture."
Dakle, predstava jeste vulgarna i osrednja i to je fakat.,, -
Znači li to tebi da je pisac texta, ili možda reditelj, ili da su i (ili samo) glumci imali potrebu da se oslobode negativnih osećanja, ali da su to uradili tako što su se izražavali izrazitom jezičkom nekulturom...?
Pa, ne bih se baš složio sa time...
Ali nije ni bitno da se ja sa nečim (ili nekim) složim.
Ponavljam, svi smo mi različiti, svi imamo različita mišljenja, još plus, sve je podložno promenama, nije ovo što sad pišem kritika, nije polemika...
Evo, čak i ako se baš svi, na primer, složimo da je tvoja definicija vulgarizama 100% tačna - a ti si je verovatno našla u nekoj enciklopediji, ili na Vikipediji, ili si je čula od nekoga, i ta definicija će se možda vremenom promeniti, izaćiće neka nova enciklopedija, sa nekom novom, drugačijom definicijom, promeniće se ,,odrednica,, na Vikipediji, itd...
Ništa na ovom svetu nije večno i nepromenljivo...
Doduše po Ajnštajnu, brzina svetlosti je konstantna, i ništa ne može biti brže od nje, ali...
Ko zna?
Anja | 01.04.2012 | 22:01h | 85.222.17*.* | #8263
E nek si im rek'o Crni Tigre! Nek' gledaju Parove i ostale...tamo je sve 100% i tacno i vulgarno, nazalost. A predstava je odlicna, sve se slazem sa Milicom.
Jovana | 01.04.2012 | 17:01h | 178.148.23*.* | #8258
@Crni Tigar: slazem se da svi koristimo razlite termine za istu pojavu, ali ko ste vi da ispravljate neciju terminologiju? - koja je pritom, vrlo tacna. To je isto kao da ste rekli "ne bih ja rekao da su oni lazovi, oni samo vrlo cesto ne govore istinu". Bas je bilo ko odavde mislio da vas pita za dozvolu u izrazavanju... svasta!
Jos jednom cu ponoviti definiciju vulgarizma: "Vulgarizmi nastaju kao potreba da se oslobodimo negativnih osećanja, ali predstavljaju odraz izrazite jezičke nekulture."
Dakle, predstava jeste vulgarna i osrednja i to je fakat.
Stvari uvek treba nazivati pravim imenom.
@Tacka. : svaka cast za iskrenost - do rezisera je, ipak. I, ako se ja pitam, do Vanje Ejdus, takodje...
Jos jednom cu ponoviti definiciju vulgarizma: "Vulgarizmi nastaju kao potreba da se oslobodimo negativnih osećanja, ali predstavljaju odraz izrazite jezičke nekulture."
Dakle, predstava jeste vulgarna i osrednja i to je fakat.
Stvari uvek treba nazivati pravim imenom.
@Tacka. : svaka cast za iskrenost - do rezisera je, ipak. I, ako se ja pitam, do Vanje Ejdus, takodje...
Тачка. | 01.04.2012 | 16:28h | 109.121.9*.* | #8256
Представа је изузетно лоша. Апсолутно је не препоручујем.
Главна поента је апсолутно магловита нејасна и сценки неразређена. Тако крупна тема је у представи омашена. Сексуалне неурозе - тема толико инспиративана и актуелна, плитко овбрађена и једва да је закачена. Проблеми ментално заосталих особа, њихово неразумевање, конфликтни које изазива у породици, страшно млако. Већи осећај, сажаљење на вас изазове само сусрет са таквим особома на улици, него цела представа која треба да вам у 2 сата "размонтира" ову проблематику.
Дијалог је лош, апсолутно ван функције изграђивања радње, заплета и дочаравања карактера ликова. Каква црна духовитост. Празан хумор. Јако блед осећај. Катарза и упитаност?! Запитао сам се прво да ли сам ја безосећајан. Не! Реч је о очајној представи.
Коментари типа "предтава је слојевита", па на то још приче о "интелектуалној кондицији". Што уопште коментаришете? То је тај квазилогичка аргументација и празни интелуктаулизам: Ако се не слажеш да је дело добро, то је зато што га нисте разумели. Чуј представа је слојевита, па ... без објашњења. Ко Јелена Карлеуша кад прича о култури!
Успут далеко сам од позоришног пуританца, псовке (као метафоре) ми не сматају, чак не сматрам да их је било превише.
Најгоре је што су глумци добри и ок играју, али целина је тако неквалитетна.
Нисам читао дело, па не могу да кажем да ли је сва одговорност на режисеру.
Оваква представа у националном театру?! Ужас.
Главна поента је апсолутно магловита нејасна и сценки неразређена. Тако крупна тема је у представи омашена. Сексуалне неурозе - тема толико инспиративана и актуелна, плитко овбрађена и једва да је закачена. Проблеми ментално заосталих особа, њихово неразумевање, конфликтни које изазива у породици, страшно млако. Већи осећај, сажаљење на вас изазове само сусрет са таквим особома на улици, него цела представа која треба да вам у 2 сата "размонтира" ову проблематику.
Дијалог је лош, апсолутно ван функције изграђивања радње, заплета и дочаравања карактера ликова. Каква црна духовитост. Празан хумор. Јако блед осећај. Катарза и упитаност?! Запитао сам се прво да ли сам ја безосећајан. Не! Реч је о очајној представи.
Коментари типа "предтава је слојевита", па на то још приче о "интелектуалној кондицији". Што уопште коментаришете? То је тај квазилогичка аргументација и празни интелуктаулизам: Ако се не слажеш да је дело добро, то је зато што га нисте разумели. Чуј представа је слојевита, па ... без објашњења. Ко Јелена Карлеуша кад прича о култури!
Успут далеко сам од позоришног пуританца, псовке (као метафоре) ми не сматају, чак не сматрам да их је било превише.
Најгоре је што су глумци добри и ок играју, али целина је тако неквалитетна.
Нисам читао дело, па не могу да кажем да ли је сва одговорност на режисеру.
Оваква представа у националном театру?! Ужас.
CRNI TIGAR | 01.04.2012 | 13:13h | 89.110.23*.* | #8253
Ponekad do nesporazuma dolazi, zbog različitog korišćenja terminologije za istu pojavu...
Umesto - predstava je vulgarana, ja bih radije rekao - u predstavi glumci izgovaraju reči, kao što su k...c, ili j...nje, koje će velikom broju ljudi, posebno starijih, zvučati vulgarno...
Pozz! :)
Umesto - predstava je vulgarana, ja bih radije rekao - u predstavi glumci izgovaraju reči, kao što su k...c, ili j...nje, koje će velikom broju ljudi, posebno starijih, zvučati vulgarno...
Pozz! :)
Jovana | 01.04.2012 | 09:45h | 178.148.23*.* | #8250
@Crni Tigar, evo i definicije vulgarizma: "Vulgarizmi nastaju kao potreba da se oslobodimo negativnih osećanja, ali predstavljaju odraz izrazite jezičke nekulture." Ako je u nekoj predstavi svaka treca rec *ebanje i *urac, mislim da se to upravo tako naziva - predstava jeste vulgarna - sto ne znaci da je automatski i losa i da tim psovkama tu nije mesto. Prosto, ako vec imamo mogucnost da procitamo komentare pre predstave, uvek bih volela da znam ovako nesto i npr. ne povedem nekog starijeg sa mnom (za koje znam da to ne vole, jer su oni navikli na klasicne pristojne predstave). Meni licno, je to sasvim u redu i glasno podrzavam slobodnu umetnost i razbijanje ispraznih tabua, koje smo sami sebi nametnuli, pa uz to jos i pridodavamo onu staru: "kad odem u pozoriste, bicu pristojan i zgrozicu se nad svim stvarima koje i inace radim, ali eto, iz nekih razloga, ne ocekujem da to vidim tamo gde sam ja resio da budem potpuno pristojan". Ova predstava je osrednja... ako cemo po procentima od 0% do 100%, ova je 60% dobra, a 40% po mom skromnom misljenju, na Vanju Ejdus i njeno odsustvo harizme. Glumacki je to sve tacno, ali joj fali ono sto svaki veliki glumac ima i sto ga cini posebnim. Treba je pogledati, jer nosi sa sobom vaznu poruku i uzivacete u Igorevoj, Dusankinoj i Krivokapicevoj glumi.
CRNI TIGAR | 01.04.2012 | 01:42h | 89.110.23*.* | #8246
Odlična predstava.
Grozota, bolest, potpuni promašaj...
Očekujte gomilu vulgarnosti.
Tako nekako glase pojedini utisci o ovoj predstavi...
Kao po pravilu, opet se ide ,,od sjaja do očaja,,...
Ja sam u nekom trenutku počeo da ovde ostavljam komentare, po sistemu: odem, pogledam predstavu, vratim se kući, napišem komentar...retko mi neka predstava izgleda baš 100% sjajna, ali i retko mi je neka baš 100% očajna - ipak valjda ima i nekih ,,nijansi,, između tog ,,100% tamo ili vamo,,...
A gledao sam i još neke, druge predstave, ali nisam ih komentarisao, jer, obzirom da ih nisam gledao skoro, možda se ne sećam najbolje svega što sam tada zapazio...
I, pisao bih o njima, samo, ako ih ponovo odgledam...
Ali, eto, reših da se ovde ipak ,,uključim,, zato što mi se čini da, neke, po mom mišljenju mlađe osobe, nekako ne prave baš preciznu razliku između toga šta je to što je ,,bolesno,, ili ,,vulgarno,, a šta je ono što je ,,pozorišno,, ili ,,scenično,,...
Po meni bi ,,bolesno,, bilo iskoristiti PRAVU mentalno zaostalu osobu da igra u predstavi, ali ako Vanja Ejdus GLUMI takvu osobu, to po meni nije ,,bolesno,, - možda je takva tema nekome teška za gledanje, ili, nije vesela, ali ,,bolesna,, nije...
Takođe, vulgarno bi mi (možda) bilo, da mi neko sa scene go sedne u krilo, ili da počne da me psuje odatle, ali, ako neko na sceni samo govori o seksu, ili GLUMI seksualni čin, znači GLUMI a ne radi ga stvarno, ne znam zašto bi to bilo vulgarno...
Pozorišna predstava je neka izmaštana, izmeštena, pomerena, odglumljena ,,realnost,, pa, ako se tamo voli, mrzi, pati, ljubi, jede, pije, razgovara, pa zašto vama, deco, toliko ,,para oči i uši,, kad nešto tamo, na sceni, ima neke veze sa seksom?
To, u pozorištu, pa tako i u ovoj predstavi, to je samo GLUMA...to nije pravo...
A pravi sex, po meni, intimna je stvar svakog bića, nekog para, grupe, itd, i o kome nema potrebe previše govoriti u javnosti, niti vulgarno opterećivati okolinu time, ali svakako - sex nije ni sramota.
Eto, recimo, s jedne strane imamo, naravno pojedine, maloletnike i maloletnice koji su po celu noć u nekakvom ,,izlasku,, i ,,provodu,, ,,po gradu,, - što uključuje i seksualno-izazovno oblačenje i šminkanje, i alkoholisanje, i cigare, pa i droge ili sex, imamo razne TV emisije u kojima su pevačice obučene kao da su krenule da snimaju porno film, imamo rijaliti šouove, u kojima svaki čas neko nekoga seksualno ,,spopada,, i ,,zaskače,, - takođe često u alkoholisanom stanju, a s druge strane, neka pozorišna scena ili predstava u kojoj se samo PRIČA o sexu, ili se sex samo GLUMI, naziva se ,,vulgarnom,,...
Mnogo daleko je pozorište od vulgarnosti koja je zapravo svuda oko nas...u realnom, STVARNOM, životu...
Grozota, bolest, potpuni promašaj...
Očekujte gomilu vulgarnosti.
Tako nekako glase pojedini utisci o ovoj predstavi...
Kao po pravilu, opet se ide ,,od sjaja do očaja,,...
Ja sam u nekom trenutku počeo da ovde ostavljam komentare, po sistemu: odem, pogledam predstavu, vratim se kući, napišem komentar...retko mi neka predstava izgleda baš 100% sjajna, ali i retko mi je neka baš 100% očajna - ipak valjda ima i nekih ,,nijansi,, između tog ,,100% tamo ili vamo,,...
A gledao sam i još neke, druge predstave, ali nisam ih komentarisao, jer, obzirom da ih nisam gledao skoro, možda se ne sećam najbolje svega što sam tada zapazio...
I, pisao bih o njima, samo, ako ih ponovo odgledam...
Ali, eto, reših da se ovde ipak ,,uključim,, zato što mi se čini da, neke, po mom mišljenju mlađe osobe, nekako ne prave baš preciznu razliku između toga šta je to što je ,,bolesno,, ili ,,vulgarno,, a šta je ono što je ,,pozorišno,, ili ,,scenično,,...
Po meni bi ,,bolesno,, bilo iskoristiti PRAVU mentalno zaostalu osobu da igra u predstavi, ali ako Vanja Ejdus GLUMI takvu osobu, to po meni nije ,,bolesno,, - možda je takva tema nekome teška za gledanje, ili, nije vesela, ali ,,bolesna,, nije...
Takođe, vulgarno bi mi (možda) bilo, da mi neko sa scene go sedne u krilo, ili da počne da me psuje odatle, ali, ako neko na sceni samo govori o seksu, ili GLUMI seksualni čin, znači GLUMI a ne radi ga stvarno, ne znam zašto bi to bilo vulgarno...
Pozorišna predstava je neka izmaštana, izmeštena, pomerena, odglumljena ,,realnost,, pa, ako se tamo voli, mrzi, pati, ljubi, jede, pije, razgovara, pa zašto vama, deco, toliko ,,para oči i uši,, kad nešto tamo, na sceni, ima neke veze sa seksom?
To, u pozorištu, pa tako i u ovoj predstavi, to je samo GLUMA...to nije pravo...
A pravi sex, po meni, intimna je stvar svakog bića, nekog para, grupe, itd, i o kome nema potrebe previše govoriti u javnosti, niti vulgarno opterećivati okolinu time, ali svakako - sex nije ni sramota.
Eto, recimo, s jedne strane imamo, naravno pojedine, maloletnike i maloletnice koji su po celu noć u nekakvom ,,izlasku,, i ,,provodu,, ,,po gradu,, - što uključuje i seksualno-izazovno oblačenje i šminkanje, i alkoholisanje, i cigare, pa i droge ili sex, imamo razne TV emisije u kojima su pevačice obučene kao da su krenule da snimaju porno film, imamo rijaliti šouove, u kojima svaki čas neko nekoga seksualno ,,spopada,, i ,,zaskače,, - takođe često u alkoholisanom stanju, a s druge strane, neka pozorišna scena ili predstava u kojoj se samo PRIČA o sexu, ili se sex samo GLUMI, naziva se ,,vulgarnom,,...
Mnogo daleko je pozorište od vulgarnosti koja je zapravo svuda oko nas...u realnom, STVARNOM, životu...
Jovana | 31.03.2012 | 23:46h | 178.148.23*.* | #8242
S obzirom na to da glume Igor Djordjevic, Krivokapic i Dusanka Stojanovic, treba je pogledati. Naravno, ocekujte gomilu vulgarnosti. Predstava nije teska za razumevanje, nema neku veliku radnju, ali sa sobom nosi psiholosku pouku. Vanja Ejdus nije bila na visini zadatka, nazalost...
Milica | 29.01.2012 | 08:51h | 85.222.22*.* | #7272
Odlična predstava, jedna od boljih koju sam pogledala... Teška, ali ipak duhovita
Snežana | 22.12.2011 | 20:27h | 79.101.18*.* | #6678
Pitam se u koja to pozorišta idu i šta gledaju ljudi koji kažu da im je ovo jedna od najboljih predstava. Iz poštovanja prema glumcima nisam napustila predstavu, ali smatram da je potpuni promašaj i nikako je ne preporučujem.
Natasa | 10.03.2011 | 12:09h | 10.0.7*.* | #4922
@Aca
pa sta ako je 100 din ili je dzabe ne razumem jel ne treba da ima nikakvu vrednost ta predstava, ne treba da mi se svidi jer je za dz. ???..i komentar mi je skroz na mestu to je moje misljenje sorry ako ti ne odgovara...ali u poslednje vreme Narodno pozoriste se bas srozalo sa nebuloznim pedstavama..
pa sta ako je 100 din ili je dzabe ne razumem jel ne treba da ima nikakvu vrednost ta predstava, ne treba da mi se svidi jer je za dz. ???..i komentar mi je skroz na mestu to je moje misljenje sorry ako ti ne odgovara...ali u poslednje vreme Narodno pozoriste se bas srozalo sa nebuloznim pedstavama..
Maja | 27.02.2011 | 15:20h | 188.2.24*.* | #4845
Odlicna predstava,fenomenalna gluma,ali nije za one koji zele nesto opustajuce da pogledaju.
jeca | 15.02.2011 | 01:04h | 109.93.2*.* | #4709
Ja sam sa ove predstave izasla prenerazena. Sedela sam do kuce u prevozu i gledala nepomicno u jednu tacku. Vanja Ejdus je fantasticna, i sama predstava je super ali se spremite na jako tesku pricu.
Aca | 13.02.2011 | 15:26h | 188.2.6*.* | #4699
@Natasa
Takav komentar je sam po sebi besmislen jer je karta 100 dinara za Rasu Plaovica
Takav komentar je sam po sebi besmislen jer je karta 100 dinara za Rasu Plaovica
Natasa | 20.01.2011 | 14:50h | 10.0.7*.* | #4496
Srecom karte sam dobila preko novina pa se i ne kajem mnogo sto sam ustala i otisla posle 4o min ...grozota i bolest ...sta reci..i VITAMINI predstava je na isti kalup ,nije ni cudo sto dele preko novina...
Biljana | 30.10.2010 | 00:13h | 93.86.7*.* | #3932
Predstava je jednostavno predobra !!! U isto vreme smeh i suze Mlada Vanja Ejdus je genijalna...
Aca | 09.10.2010 | 14:13h | 94.189.17*.* | #3773
" Sve slike su vlasništvo kluba ljubitelja pozorišta i ne mogu se upotrebiti bez prethodne dozvole kluba."
Pa sta da se upotrebi?!?! mogli ste jos manje slike da stavite...
Pa sta da se upotrebi?!?! mogli ste jos manje slike da stavite...
Marina | 28.09.2010 | 00:16h | 188.2.16*.* | #3713
ODLICNA PREDSTAVA...TESKA ALI VREDI
Maja | 19.09.2010 | 00:48h | 93.86.20*.* | #3691
Tuga, gorcina, bol, strah, gubitak volje za zivotom i jedna velika istina. Posle predstave se osecate ponizeno, izigrano i odbaceno od... od zivota. Sve to da se oseti ne moze ako predstava nije dobra. Ova me je predstava potresla, to znaci da je odlicna. Vanji svaka cast. Da sam na njenom mestu zaplakala bih u sred predstave. Obavezno gledati. I da, zaplakacete...
Milica | 17.09.2010 | 15:44h | 109.121.9*.* | #3686
Predstava je jako dobra, zao mi je sto je neki ljudi ocigledno nisu razumeli. Ja sam predstavu dozivela kao problem u komunikaciji na raznim relacijama (deca- roditelji, decko-devojka), koja ocigledno sve manje postaje dvosmerna i razumljiva i sve vise lice na dve paralelne prave. Efekat je jos jaci, a poenta bolnija jer je ovde glavna junakinja pomerena iz uslovno receno "normalnog" sveta, a u stvari je njen dozivljaj sveta, potpuno normalan, iskren i decje naivan. Za preporuku, ali ne preterano mladoj publici.
joca | 09.09.2010 | 01:35h | 95.180.8*.* | #3659
ja sam pozeleo da pobegnem sa predstave... neprijatnost osecate i dosadu...
Dragana B. | 09.08.2010 | 22:09h | 89.216.20*.* | #3639
predstava je zaista jako realna i tuzna....nije za neraspolozene i depresivne ljude,jer ce ih jos vise ubedaciti,inace sve pohvale za Vanju Ejdus.
Alexandra | 18.04.2010 | 00:04h | 95.180.1*.* | #3100
Izuzetna gluma i režija. Posebno bih izdvojila glumu mlade glumice u glavnoj ulozi-izuzetna i fenomenalna. Svim pravim uživaocima pozorišta preporučujrm ovaj pozorišni komad...
Marina | 31.03.2010 | 21:02h | 93.87.12*.* | #2967
Jedna od boljih predstava, apsolutno je svima i uvek preporucujem, bez obzira na to da li vam se smeje ili place. Odlicna gluma mlade glavne glumice!
gordana | 03.02.2010 | 14:11h | 213.198.20*.* | #2430
dobra i teska predstava gde meni iskreno nista nije bilo smesno,cak veoma tuzno i mucno.preporucujem,ali ne ako niste raspolozeni i odmorni za ovakvu temu.
Olja | 30.01.2010 | 00:42h | 212.200.15*.* | #2389
Predstava koja te ostavi bez teksta, natecenih ociju i sa haosom od misli. Jednostavno fenomenalno. Za Nadu Sargin nema dovoljno dobrih reci koji bi opisali njen talenat. Svaka cast.
Rusna Novcic | 21.01.2010 | 00:55h | 109.93.1*.* | #2301
Vratila sam se kuci sa gorkim ukusom i nekim teretom u grudima... Mlada i predobra Vanja Ejdus je nosila lik sve vreme i drzala paznju do poslednje sekunde, dok se nisu pogasila svetla... Igor Djordjevic je pravi glumac i uneo je vedrinu, lepotu u samu prestavu i tih dva sata neprekidne paznje malo je razgalio.... Dusanka Stojanovic, kao da mi se cini da je najbolja u reklamama, jer sve vreme igrajuci, kao da je glumatala i recitovala napamet nauceni tekst, kao da ga je perfekcionisticki deklamovala, bojeci se da ne dobije jedinicu... Dobila je tu jedinicu... Sve ukupno, treba pogledati predstavu i saznati nesto vise o obicnom zivotu, koji nije obican... Nimalo!!!
Jelena | 25.09.2009 | 11:59h | 212.200.23*.* | #1383
Sjajna,psiholoski slojevita predstava sa sjajnim glumcima. Ipak, ne mogu a da ne primetim koliko mladih i talentovanih glumaca konstantno dobija veoma slicne uloge, pa vam se na trenutke moze uciniti da gledate uvek istu predstavu, sto pocinje u jednom trenutku da iritira. Konkretno mislim na Nadu Sargin i Igora Djordjevica. Ovakvim talentima treba omoguciti da se s vremena na vreme oprobaju u potpuno drugacijim ulogama, iako verujem da im bas ove najbolje leze.
Dusan | 29.04.2009 | 21:56h | 87.250.5*.* | #993
Apsolutno fenomenalno! Sjajna glumacka postava, posebno me je odusevila Nada Sargin - kako je uplivala u dusu tako jednostavnog lika kakav je Dora i kako ga je nacinila slozenim i lepim - uspela je da publika prozivi sve ono sto se desava Dori kao da je u njenoj kozi (a tek suze na samom kraju...)!!! Sjajna scenografija, kostimi i muzika. Prava stvar za one koji zele da dozive najsiri raspon emocija.
koviona | 24.04.2009 | 11:17h | 217.24.2*.* | #953
Da li je namerno ili greskom izostavljeno ime mladog i darovitog glumca Igora Djordjevica, koji igra u ovoj predstavi?
Tijana | 23.04.2009 | 21:12h | 91.148.8*.* | #948
Gledala sam ovu predstavu pre par meseci i mogu da kazem da je Vanja sjajno odigrala ulogu, ali da je predstava uzasna...najlosije utroseno vreme ikad..
Marija | 15.04.2009 | 11:40h | 82.117.19*.* | #893
Užasno teška predstava, koju sam gledala u pogrešnom trenutku.
Shvatam poruku, slojevita je, jaka, ali sam jedva čekala da završi.
Vanja Ejdus odlična!
Shvatam poruku, slojevita je, jaka, ali sam jedva čekala da završi.
Vanja Ejdus odlična!
Ognjenka | 27.03.2009 | 10:31h | 10.0.3*.* | #767
Odlična predstava, ali ostavlja "gorak ukus u ustima".Vanja Ejdus je zaista briljantna. Predstava nije ni namanje smešna, već naprotiv izuzetno psihološki slojevita.
Srđan Miljević | 12.03.2009 | 13:30h | 217.24.1*.* | #660
Retko dobra predstava!Odlicna,u stvari! Ima onaj pravi,davno zaboravljen, efekat koji predstava i treba da poseduje,tzv katarzu. Tema koja ''lupa u glavu'', i vodi u realan zivot. Sjajna Vanja Ejdus!!!!Na njenom licu videlo se da ne moze tek tako da se vrati u realnost,i da lik nije povrsan. Ova predstava losa moze biti samo za one koji je nisu razumeli(poenta je da ne bude sve kazano,naravno), bas kao i kod dobre knjige!Dakle,intelektualna kondicija je neizostavna za razumevanje!
manja grubac | 11.03.2009 | 14:52h | 89.110.19*.* | #653
ne znam za vas, ali je po meni predstava - promasaj!
Dora | 03.03.2009 | 10:19h | 80.70.24*.* | #557
Gledati, sve je odlicno.Tema, rezija, muzika, gluma.Sve pohvale Vanji Ejdus.
Saska | 24.02.2009 | 10:03h | 82.208.19*.* | #478
Na ovu predstavu nikako ne idite ako ste depresivni, neraspolozeni, jer ce vas jos vise "umraciti". Nikako mi se nije dopala...
pedja | 02.01.2009 | 15:14h | 92.244.13*.* | #166
teska ali sjajna...a zasto je puna smeha? pa zavisi kako gledate na stvari...smeh je i nalicje muke
Dijana Karanović | 01.01.2009 | 19:42h | 89.110.22*.* | #163
Ja se izvinjavam, ne shvatam zašto je predstava puna smeha?!
Dijana Karanović | 01.01.2009 | 19:41h | 89.110.22*.* | #162
Odlična predstava, najbolja koju sam ikad gledala! Jako teška, ali odlična.
sladjana | 25.12.2008 | 14:24h | 85.222.17*.* | #147
Odlicna predstava!Puna smeha,a opet s druge strane tuznjikava. . .
Jelena Štikovac | 13.11.2008 | 11:04h | 195.252.7*.* | #64
Gluma i režija savršeni, odlična tema. Jedna od najboljih predstava koje sam gledala.
UNESITE VAŠ KOMENTAR - SEKSUALNE NEUROZE NAŠIH RODITELJA