O PREDSTAVI
Komentari posetilaca
KOMENTARI - MIZANTROP
GIKULO | 10.12.2015 | 22:14h | 109.163.18*.* | #19202
MOze pomoc :
KOJI SU POUCNI,A KOJI KOMICNI LEMENTI U SLIJEDECIM ALSESTOVIM RJECIMA:
"I nista ne mrzim ko grimase razne
Tih izrucitelja ljubaznosti prazne
Zagrljaja sturih slatke raspirace
Nepotrebnih rjeci usluzne sijace
sto se sa ljubaznoscu sa svakim namecu
I ludu sa pametnim u isti dzak mecu"
KOJI SU POUCNI,A KOJI KOMICNI LEMENTI U SLIJEDECIM ALSESTOVIM RJECIMA:
"I nista ne mrzim ko grimase razne
Tih izrucitelja ljubaznosti prazne
Zagrljaja sturih slatke raspirace
Nepotrebnih rjeci usluzne sijace
sto se sa ljubaznoscu sa svakim namecu
I ludu sa pametnim u isti dzak mecu"
Jovanka | 21.04.2015 | 11:07h | 212.200.24*.* | #18586
Obzirom da volim poziriste nije mi bilo tesko sedeti, medjutim predstava mi se bas i nije dojmila. Nije glupa, nije dosadna ali ... u meni nije probudio osecaj odusevljenja. Poput sat i po provedenih u kaficu. Medjutim, nemojte slusati nikog, mozda vam se bas dopadne, ko voli pozoriste ne moze da 'nagrdi' predstave.
Maja | 18.01.2015 | 00:58h | 93.87.25*.* | #18110
Ova predstava u Novom Sadu. Totalni je promasaj. Nezanimljiva, dosadna, naporni za slusanje u njihovom govoru u stihu. Ne drzi paznju. Glupost. Ni k od komedije. Ne znam sta jos da napisem a da iskazem koliko je predstava losa, sva sreca pa je bio popust za karte i traje ,,izdrzljivih,, 1h 15 min.
niki | 08.12.2014 | 02:05h | 95.180.1*.* | #17980
Ovako. Veceras odgledah Mizantropa... Ljudi, nista plice, nista dosadnije i gluplje nista nebitnije, nemastovitije i blamiranije nisam gledala na sceni Narodnog. Opsti utisak: dve statistkinje koje ne znam zasto su uopste tu, lupaju po kompjuterima, Dusanka i Milos, inace sjajni uvek, utonuli su u mulj i blato ostalih. Zlata i Djurica su na nivou premijere, ostali.... Nina, koja je preko noci postala poznata glumica, je totalno pogresila zanimanje. Ja se i dalje oporavljam od soka koliko ta devojka ne zna da glumi. Sem njenog: Semi, Semi, devojka je potpuno privatna, kikotava, ma to ne lici ni na sta. Losa dikcija, lose drzanje, nikakav lik, gradacija, postupci... ma nista. Cak je i fizicki premrsava da bi toliko mogla to da forsira, a to je samo i forsirala. I da je bio neki koncept ovog debakla, ona kao noseci lik je to srusila! I zasto se pobogu dohvate Arsinoja i Selimena na podu? To je tako ruzno... Sta je Egonu bilo da to ubaci.... Klasicnog Molijera nema nigde, tako da to zaboravite. Na kraju su dobili jedan mlak aplauz i za malo da ne dobiju drugi ali smo mi najuporniji nastavili da aplaudiramo i onda su se glumci kiselo vratili...Zalosno. Ne preporucujem nikako.
Sanja Stošić | 18.02.2014 | 11:11h | 94.189.13*.* | #17053
Odlična predstava. Toliko mnogo situacija iz života, svako će se prepoznati u mizantropu. Ova predstava ima i terapeutska svojstva, a zabavna je ...
nikola | 08.01.2014 | 15:59h | 178.221.6*.* | #16843
zasto Nina Jankovic igra glavnu ulogu? Moze li mi to iko objasniti?
Area | 19.05.2013 | 13:08h | 178.223.6*.* | #16074
Nina Jankovic nije naivna.Ona zna da upornom samopromocijom koja prelazi vise u estradu,postaje trazena u pozoristu.Za poznate likove sa ekrana se trazi karta vise.Nevesta dikcija i usiljeno drzanje osrednjeg talenta,na kome se samo primecuje ambicija.Nevesto oponasanje lika koga ocigledno nije shvatila i analiza koju ocigledno ne zna da uradi.
zinovjev | 02.11.2012 | 00:02h | 94.189.13*.* | #14698
dosadno, dosadno, nespimpaticno, plitko, ne znam koga ovo moze da zabavi. izasao sam na pola.
jex | 26.09.2012 | 11:11h | 195.222.9*.* | #13772
Jedino pozitivno u vezi ove predstave jeste sto traje kratko. Potpuno bez radnje i bez duha. Poenta je tesko uocljiva. Scenografije je nikakva, a lupanje statista po tastaturi veci deo predstave izludjuje.
Mizantrop 1 | 23.09.2012 | 23:17h | 109.93.*.* | #13751
Predstava je dobra. Najbolja u predstavi je naravno Dusanka Stojanovic Glid, neverovatno dobra glumica, maestralna, zasluzeno je dobila najveci aplauz. Preporucujem predstavu.
Smart | 03.09.2012 | 12:06h | 178.223.4*.* | #12745
Predstava kratka i jasna, lagana. Kostimi efektni, dobar vizuelni efekat. Gluma u drugom planu.
Tijana | 30.06.2012 | 01:58h | 93.86.14*.* | #10551
Predstava je odlična...puno smeha, glumci fantastični, a posebne pohvale Nini...
CRNI TIGAR | 25.06.2012 | 23:03h | 89.110.23*.* | #10513
@Nastia,
Oh, izvini, u pravu si ti, a ne ja, stvarno mi u texkstu jednom omaklo da umesto glavni ženski lik, za ulogu koju igra Nina napišem glavni lik, je l' to bilo slučajno, namerno, podsvesno, svesno - više ne znam ni sam...mada...ako kod Molijera to nije glavni lik, pitanje je ko ovde to faktički jeste...i...
Da ne dužim dalje, već sam pisao dole šta mislim o predstavi...
Oh, izvini, u pravu si ti, a ne ja, stvarno mi u texkstu jednom omaklo da umesto glavni ženski lik, za ulogu koju igra Nina napišem glavni lik, je l' to bilo slučajno, namerno, podsvesno, svesno - više ne znam ni sam...mada...ako kod Molijera to nije glavni lik, pitanje je ko ovde to faktički jeste...i...
Da ne dužim dalje, već sam pisao dole šta mislim o predstavi...
Marija Krajnovic | 15.06.2012 | 16:01h | 82.117.19*.* | #10475
Zasto ovu predstavu ne dajete subotom ili nedeljom?
CRNI TIGAR | 03.06.2012 | 01:26h | 89.110.23*.* | #10388
Kod Molijera verovatno ima svega i svačega, možda i te priče o špijunaži, ali se u predstavi to slabo vidi...ako se uopšte igde vidi...Znam da Nina ne igra glavni lik u predstavi, ali to nisam ni napisao - napisao sam glavni ŽENSKI lik...
O nekom vremenu Molijera, teško da može i biti neke reči, likovi se kreću u nekom ,,separeu,, kancelarije, gde, iza njih neke sekretarice kucaju po tastaturama kompjutera, po ,,funkcijama,, na ,,političkoj sceni,, jasno je da likovi predstave ,,žive,, u našoj sadašnjosti, tu je npr. ,,Pomoćnik ministra za kulturu,, (igra ga Bane Vidaković)...
Homoseksualizam, lezbejski poljubac...bilo šta drugo - isto kao i bilo koja druga tema ili postupak - ako to doprinosui predstavi, o.k, ako ne, nije o.k. - ni manje ni više od toga...
O ovoj predstavi već pisah dole, ali ,,Pokojnik,, Egona Savina (ako smo već malo pisali o njegovim kreacijama), mi se baš, ali baš, nije dopao...
O nekom vremenu Molijera, teško da može i biti neke reči, likovi se kreću u nekom ,,separeu,, kancelarije, gde, iza njih neke sekretarice kucaju po tastaturama kompjutera, po ,,funkcijama,, na ,,političkoj sceni,, jasno je da likovi predstave ,,žive,, u našoj sadašnjosti, tu je npr. ,,Pomoćnik ministra za kulturu,, (igra ga Bane Vidaković)...
Homoseksualizam, lezbejski poljubac...bilo šta drugo - isto kao i bilo koja druga tema ili postupak - ako to doprinosui predstavi, o.k, ako ne, nije o.k. - ni manje ni više od toga...
O ovoj predstavi već pisah dole, ali ,,Pokojnik,, Egona Savina (ako smo već malo pisali o njegovim kreacijama), mi se baš, ali baš, nije dopao...
Jovana | 02.06.2012 | 23:39h | 178.148.23*.* | #10387
@Nastia: sto se tice homoseksualnosti u predstavama - to je Egonu Savinu plus u stvaralastvu. Sto ne bi to ubacio u komad, kad je opste poznato to da je Oskar Vajld bio homoseksualac, pa to potpuno prilici ubaciti u njegovo delo "Vazno je zvati se Ernest". A i u Mizantropu, sto da ne? XVII vek je za tadasnje shvatanje bilo "razvratno" doba u Francuskoj i ne vidim nista lose u tome. Meni je, recimo, poljubac Dusanke i Nine bio izrazito lep i seksipilan. Zapravo, ne vidim kako ijedan poljubac moze ikome da smeta.
Jovana | 02.06.2012 | 23:33h | 178.148.23*.* | #10386
Ne znam iz kog razloga sam bila ubedjena da je u pitanju Egon Savin. Gledam sada listu Savinovih predstava i ne mogu da zaboravim ocajno loseg "Pokojnika", "Svinjskog oca" "PR-a ili potpunog rasula", "Tako je moralo biti"... sve je to vrlo bledo. Pa cak i "Kir Janja"...
Mletacki trgovac i Tarfif u JDPu su u redu, ali za to mozemo zahvaliti sjajnim glumcima, a posebno Draganu Micanovicu koji "nosi" te dve predstave toliko da reditelj ne moze nista da pokvari.
Dakle, Slobodan Unkovski i Zivot je san. Hvala na ispravci, Romana.
Mletacki trgovac i Tarfif u JDPu su u redu, ali za to mozemo zahvaliti sjajnim glumcima, a posebno Draganu Micanovicu koji "nosi" te dve predstave toliko da reditelj ne moze nista da pokvari.
Dakle, Slobodan Unkovski i Zivot je san. Hvala na ispravci, Romana.
Romana | 02.06.2012 | 23:08h | 178.148.8*.* | #10383
Jovana, Egon Savin nije rezirao predstavu Zivot je san, vec Slobodan Unkovski. Mozda ti se zato i svidela. I meni se jako svidela ZJS.
Nastia | 02.06.2012 | 15:34h | 109.92.20*.* | #10380
Gledala sam juče ovu predstavu i mogu je nazvati simpatičnom,ali ne može se uporediti sa orginalnim Molijerovim delom.To su dve priče za sebe.
U predstavi mi se izuzetno dopala parodija na neologizme i njihovu upotrebu.Kako ih ljudi da bi zvučali obrazovanije koriste bez ikakvog reda i smisla a ustvari ispadaju glupi.
Crni Tigre jedino ko je stvarno bio slep i gluv od ljubavi(opsesije) bio je Alzest,ostali su samo ,,uživali" u njenoj lepoti i preko nje manipulisali svojim političkim i drugim protivnicima.Dok su verovali da su oni ti koji vuču konce i da ona špijunira za njih sujeta im je bila zadovoljena i osećali su se moćnim.Međutim kada su shvatili da ona ne radi ni za koga i da im nije od ni od kakve koristi već se još plus podsmeva njihovoj ,,muškosti" ponos im je bio zgažen.I da,glavni lik nije ona već Alzest.
Veoma mi smeta što u skoro svakoj predstavi ima aluzija na homoseksualnost(Važno je zvati se Ernest) ili kao ovde njenog jasnog prikaza.Nemam ništa protiv takvih ljudi ali u poslednje vreme filmovi,predstave,muzički spotovi su prezasićeni time.
U predstavi mi se izuzetno dopala parodija na neologizme i njihovu upotrebu.Kako ih ljudi da bi zvučali obrazovanije koriste bez ikakvog reda i smisla a ustvari ispadaju glupi.
Crni Tigre jedino ko je stvarno bio slep i gluv od ljubavi(opsesije) bio je Alzest,ostali su samo ,,uživali" u njenoj lepoti i preko nje manipulisali svojim političkim i drugim protivnicima.Dok su verovali da su oni ti koji vuču konce i da ona špijunira za njih sujeta im je bila zadovoljena i osećali su se moćnim.Međutim kada su shvatili da ona ne radi ni za koga i da im nije od ni od kakve koristi već se još plus podsmeva njihovoj ,,muškosti" ponos im je bio zgažen.I da,glavni lik nije ona već Alzest.
Veoma mi smeta što u skoro svakoj predstavi ima aluzija na homoseksualnost(Važno je zvati se Ernest) ili kao ovde njenog jasnog prikaza.Nemam ništa protiv takvih ljudi ali u poslednje vreme filmovi,predstave,muzički spotovi su prezasićeni time.
Jovana | 02.06.2012 | 12:02h | 178.148.23*.* | #10375
Prvo, predstava je jako kratka. Traje sat i 15 minuta, sto je za veliku scenu pomalo i cudno. Da nije Dusanke Stojanovic Glid, "ode mast u propast"... Egon Savin meni licno ne odgovara i njegovi izbori glumaca su mi u najmanju ruku cudni. JEDINO sto mi se dopalo, a da je on bio reditelj je "Zivot je san". U svemu ostalom je osecaj prilicno "tup" kad izlazite iz pozorista. Dakle, mlada Nina Jankovic i dalje ima sabacki akcenat, sto je krajnje nedopustivo za jednu profesionalku. Nacin na koji izgovara tekst je na nivou neke amaterke. Vrlo, vrlo cudan izbor glavne glumice... rekla bih da je dobila ulogu na atraktivnost...
Mladi Nikola Jovanovic se super snasao u ulozi Alcesta. Dusanka Stojanovic (namerno ponavljam) je maestralna!
Prvo procitajte "Mizantropa", pa onda idite da gledate ovu izvedbu, jer cete samo tako moci da shvatite sta je Molijer zeleo da nam kaze, a sta je Egon Savin uradio od tog dela.
Da odgovorim na komentar dole... Zaljubljen covek je slep i gluv - to je valjda jasno. Naravno da nisu zeleli da veruju da je Selimena takva i uzivali su u lazima da ih ona voli, kao i u tome da im je lakse da misle da su veliki pesnici, iako nemaju talenta. To je bilo takvo vreme, u kome je svaka rec, osmeh, pohvala u stvari, laz - pa i ljubav...
A da... aplauz je sinoc bio prilicno "mrsav"...
Mladi Nikola Jovanovic se super snasao u ulozi Alcesta. Dusanka Stojanovic (namerno ponavljam) je maestralna!
Prvo procitajte "Mizantropa", pa onda idite da gledate ovu izvedbu, jer cete samo tako moci da shvatite sta je Molijer zeleo da nam kaze, a sta je Egon Savin uradio od tog dela.
Da odgovorim na komentar dole... Zaljubljen covek je slep i gluv - to je valjda jasno. Naravno da nisu zeleli da veruju da je Selimena takva i uzivali su u lazima da ih ona voli, kao i u tome da im je lakse da misle da su veliki pesnici, iako nemaju talenta. To je bilo takvo vreme, u kome je svaka rec, osmeh, pohvala u stvari, laz - pa i ljubav...
A da... aplauz je sinoc bio prilicno "mrsav"...
CRNI TIGAR | 02.06.2012 | 00:06h | 89.110.23*.* | #10367
Naravno da nisam čitao Molijerov originalni tekst, pre nego što sam utrčao u pozorište, pa da mogu da ga uporedim sa ovom, rekao bih, adaptacijom, ali, kao i uvek to meni nije ni važno, predstava ima svoj život, život za sebe, što bi se reklo, pa bila ona izvođena po originalu, ili nekoj adaptaciji, ili po nekom filmu, po motivima nekog romana, ili - potpuno bez ikakvog texta...
Texta, pišem sa x, jer mi je bilo smešno što se neko u ovim komentarima zgražavao nad tim artefaktom, pa sam nastavio i dalje...a možda je vreme i da prekinem?
Elem, u predstavi (koja se odigrava u nekom vremenu, koje manje ili više, liči na ovo naše), postoji glavni ženski lik, a tumači ga Nina Janković, koja sa Druge galerije, gde sam večeras bio, i, odakle sam je ošacovao, izgleda kao atraktivna, visoka, i veoma vitka devojka...povremeno i na štiklama... Koliko je stvarno visoka, teško je reći...sa Druge galerije teško je realno procenjivati bilo šta, i realnu visinu neke glumice, ali i kvalitet same predstave - ipak, mislim da sam u stanju da i odatle, bez problema, uvidim nešto...što ću vam opisati...
Dakle, taj glavni lik (koga igra Nina), kako saznajemo iz teKSta, koji glumci izgovaraju, ponaša se veoma...koketno...mooguće čak i promiskuitetno...ima dečka, ali i flertove sa moćnim i uticajnim ljudima, plus sa, takođe moćnom i uticajnom ženom...
To se iz scena jasno vidi, i svi od tih likova jasno vide, da je ona takva...možda ne znaju za svaki flert, ili za sve njegove detalje, ali da znaju da ona ima i nekog drugog (ili i više drugih) - znaju...
E, onda, odjednom, na kraju predstave, svi se uvrede zbog toga, ostave je, ona ostane na ,,talonu,, jedinom tipu koji s njom ništa nije imao, a pošto je on jedini, imaće i sa njim...i - kraj.
Postavlja se pitanje, ako su svi oni već manje-više znali da ona ima neke raznorazne veze sa drugim ljudima, šta ih je to toliko uvredilo kada je ta činjenica, na kraju predstave, samo potvrđena?
Zašto su je ostavili samu tek na kraju, kada su to znali i na početku?
Da bi mi imali šta da gledamo, između početka i kraja?
Znači, ovde dramaturški, logički, pozorišno to toliko ,,ne štima,, da mi uopšte nije jasno ,,šta je pisac (reditelj) hteo da kaže,,...ili je, ovo što ja kažem, neosporno tako, ili sam ja glup za pozorište, ili samo večeras nije bio moj dan (ili noć) za pozorište...
Ili možda reditelj nije imao svoj ,,dan,, (,,mesec,, ili šta li već), kada je dopustio tu dramaturšku nelogičnu ,,zavrzlamu,,...
O, da, naravno, ima dobrih glumačkih ostvarenja (a kad ih kod nas nema!), ali...
Texta, pišem sa x, jer mi je bilo smešno što se neko u ovim komentarima zgražavao nad tim artefaktom, pa sam nastavio i dalje...a možda je vreme i da prekinem?
Elem, u predstavi (koja se odigrava u nekom vremenu, koje manje ili više, liči na ovo naše), postoji glavni ženski lik, a tumači ga Nina Janković, koja sa Druge galerije, gde sam večeras bio, i, odakle sam je ošacovao, izgleda kao atraktivna, visoka, i veoma vitka devojka...povremeno i na štiklama... Koliko je stvarno visoka, teško je reći...sa Druge galerije teško je realno procenjivati bilo šta, i realnu visinu neke glumice, ali i kvalitet same predstave - ipak, mislim da sam u stanju da i odatle, bez problema, uvidim nešto...što ću vam opisati...
Dakle, taj glavni lik (koga igra Nina), kako saznajemo iz teKSta, koji glumci izgovaraju, ponaša se veoma...koketno...mooguće čak i promiskuitetno...ima dečka, ali i flertove sa moćnim i uticajnim ljudima, plus sa, takođe moćnom i uticajnom ženom...
To se iz scena jasno vidi, i svi od tih likova jasno vide, da je ona takva...možda ne znaju za svaki flert, ili za sve njegove detalje, ali da znaju da ona ima i nekog drugog (ili i više drugih) - znaju...
E, onda, odjednom, na kraju predstave, svi se uvrede zbog toga, ostave je, ona ostane na ,,talonu,, jedinom tipu koji s njom ništa nije imao, a pošto je on jedini, imaće i sa njim...i - kraj.
Postavlja se pitanje, ako su svi oni već manje-više znali da ona ima neke raznorazne veze sa drugim ljudima, šta ih je to toliko uvredilo kada je ta činjenica, na kraju predstave, samo potvrđena?
Zašto su je ostavili samu tek na kraju, kada su to znali i na početku?
Da bi mi imali šta da gledamo, između početka i kraja?
Znači, ovde dramaturški, logički, pozorišno to toliko ,,ne štima,, da mi uopšte nije jasno ,,šta je pisac (reditelj) hteo da kaže,,...ili je, ovo što ja kažem, neosporno tako, ili sam ja glup za pozorište, ili samo večeras nije bio moj dan (ili noć) za pozorište...
Ili možda reditelj nije imao svoj ,,dan,, (,,mesec,, ili šta li već), kada je dopustio tu dramaturšku nelogičnu ,,zavrzlamu,,...
O, da, naravno, ima dobrih glumačkih ostvarenja (a kad ih kod nas nema!), ali...
Ivana | 29.05.2012 | 15:25h | 178.222.*.* | #10271
Vrlo dobra predstava, dobra glumacka podela. Dusanka Stojanovic je jednostavno ocaravajuca, neverovatno virtuozna glumica, sjajna u svakoj ulozi!
UNESITE VAŠ KOMENTAR - MIZANTROP