KOMENTARI - METAMORFOZE
Ana | 27.01.2017 | 00:33h | 178.223.3*.* | #20375
Svakako drugačije iskustvo. Ples, muzika, intersantna scenografija (selotejp za mene vrlo jasna asocijacija na čauru, mrežu). Moderno upakovano antičko delo. Zanimljivo mi je što su kometari uglavnom oprečni- ili sjajna, nezaboravna predstava ili užas, očaj. Na mene nije ostavila tako jak utisak. Svidelo mi se što nije pretenciozna, ima humora,vedrine, deluje kao da se glumci super zabavljaju i da uživaju u ovoj predstavi, i to se oseća, ali ne mogu je nazvati maestralnom. Mislim da je zalogaj preveliki, mnogo priča je obrađeno, neke manje neke više uspešno. Nisu ni svi glumci istog kalibra. U svakom slučaju, vraća nas Ovidiju, antici, večnim mukama ljudskog roda koje mislimo da smo prevazišli ne shvatajući da im još uvek i te kako robujemo.
Bundzija Sumadijski | 18.11.2016 | 01:25h | 178.222.11*.* | #20246
Fantasticna predstava! Spaja moderno i tradicionalno, vanvremensko i ljudsko! Fantasticno je sto glumci tokom same predstave menjaju uloge i na taj nacin bukvalno prave svoje metamorfoze na nekom mikroplanu. A pozoriste je, ustvari, jedna velika metamoforza!
Lepljenje selotejpa mi deluje kao ogranicavanje ljudske slobode i uvodjenje reda nekim novim merama. Tako sam shvatio scenografiju. Mozda gresim?
livefire | 23.03.2016 | 12:08h | 94.230.17*.* | #19730
Gluma sjajna, profesionalno izvedeno, ALI.. Poruka je tako rdjava, pa zar nisu mogli da pokazu slobodu i u nekom drugom pravcu, a ne slobodu prema pocinjenju incesta! Nije mi zao vremena provedenog tamo zbog glume, a poruke narodu, kuku majko.
građanin | 26.01.2016 | 01:11h | 178.221.8*.* | #19400
odlična režija i sjajno izvođenje ovidijevih metamorfoza. bravo za dramaturga, ali i scenografa i scenski pokret. glumci nadahnuti, ipak ponešto neujednačeni. posebno su dobri radovan vujović, nataša tapušković, tamara vučković, nebojša glogovac i nada šargin. marija vicković se trudi, goran šušljik je u kondiciji ali nedovoljno ubedljiv, dok je nikola đuričko jednostavno - loš, ne može da izađe iz svog uobičajenog lika i to donekle kvari utisak. inače, velika preporuka. ako niste čitali ovidija, onda se bar malo unapred upoznajte da biste mogli da pratite.
88b82
milica | 22.12.2015 | 10:36h | 77.46.22*.* | #19276
Volim da čitam komentare i shvatim da je sva lepota u različitosti .nadam se da će ovaj svet opstati na njoj,jer ako budemo svi isto doživljavali i komentarisali neko delo....tuga!!!!! Svako u predstavi vidi ono kakav je on sam i od čega je sam izatkan!!!!
Zizi | 19.11.2015 | 09:58h | 10.107.6*.* | #19082
B.R.A.V.O!umetnicki slikovito, dimamicno i vrlo scenski originalno su povezane legende i sadasnjost, oko vecitite teme ljubavi i strasti.Ovde su svi glumci maestralni.Predstava je u Top 10 na trenutnoj sceni beogradskih pozorista
Sundjer Bob | 19.11.2015 | 02:04h | 95.180.2*.* | #19080
Fantasticna predstava, divna muzika i scenografija, vrhunska gluma, meni je proletelo
Ne razumem kako nekome moze da bude tesko da prati smenu likova i prica, svaki kraj (a i pocetak) je ocigledan, plus to ocekivanje da predstava ima neki nedirnut tok,a sastoji se od niza prica, ne znam odakle ideja
Djuricko malo kvari, deluje kao da otaljava i da jedva ceka da se zavrsi, ostatak je fenomenalan
Ima i par prostijih replika, ali je to izgleda neminovnost, te zazmurite na te 2-3 bljuce :)
Sve u svemu, preporuka svima, uzivacete u magiji
Jupiter | 13.03.2015 | 13:27h | 178.221.6*.* | #18407
Nesto gluplje nisam skoro gledao ...
Grcku mitologiju sam zavoleo jos kao klinac (rimsku kasnije) ... da bih na studijama veliki deo vremena provodio sa njom (bavio se i prevodjenjem i to cisto iz ljubavi) ... ali ova \"moderna\" verzija obogacena prostaklucima, a po komentarima rezervisana \"za malobrojne obrazovane ljude\" je smor nevidjeni ...
Ne znam kako da shvatim to da publika reaguje jedino na neprimerene i nepotrebne prostakluke scenariste (da budemo malo zanimljivi valjda - jer narod tako voli)...
U grckoj mitologiji ima i ljubavi i krvi i seksa, ali prostakluka nema ...
Ustvari ... nisam dovoljno moderan ... dobro je ...
Branislav - citah i ja Ovidija no se ne falim | 20.01.2015 | 12:43h | 147.91.7*.* | #18131
Pogledah opet predstavu i cini mi se da sam je doziveo jos jace nego prvi put. Samo mi je nedostajala Jelena Djokic - nije isto bez nje.
Ostalo je sve bilo odlicno, sjajno.
Da ne ulazim u kompleksnost radnje koja je zaista nesto posebno, reci cu samo da bi meni bilo dovoljno samo to da ti glumci trce i lepe trake uz odlicnu muziku. Nisam upucen ali onaj song RV-a tako podseca na stil Olivera Mandica kao da je njegova pesma.
Publije Ovidije Nazon | 20.01.2015 | 12:21h | 178.148.1*.* | #18129
Da je Ovidije znao da ce jednog dana njegovo maestralno delo biti svedeno na puku "modernu adaptaciju grckih mitova" ili na nesto neshvatljivo ljudima koji ni ne znaju ko je on, ne bi se ni zamerao Avgustu i rimskoj vlasti svoga doba niti bi proveo ostatak zivota u hladnoj, mracnoj i dalekoj Tomi. Zar je toliko tesko, kada se vec odlucite da pogledate neku predstavu, malo se informisati o istoj? Nije poenta uzeti kartu samo zato sto je jeftina i zato sto je to pozoriste (a svako zeli da ga ponekad vide tamo, zar ne?)vec istinski uzivati u necemu nama bliskom.

Predstava je fenomenalna ali iskljucivo za one koji su upoznati sa Metamorfozama i znacajem jednog takvog dela za covecanstvo.
Poleksija | 19.01.2015 | 22:03h | 109.121.*.* | #18122
Moderna adaptacija klasičnih grčkih mitova. Odlični glumci. Originalna scenografija koja nastaje usput. Impresivni muzika i ples. Dosta prostora za ličnu interpretaciju.
Karolina | 17.01.2015 | 19:15h | 93.86.4*.* | #18108
Milane, naklapalica ide otprilike ovako: "ako si glup, a predstava teska - nemoj da priznas, nije tvoja greska. A ako si vec platio, kazi da si shvatio."
Raspitajte se sta idete da gledate, nemojte kupovati kartu samo zato sto kosta 200 dinara na akciji. Pozoriste nije pijaca, iako ima za svakoga ponesto.... Malo informisanja nije na odmet, a ovu predstavu preporucujem obrazovanim ljudima otvorenog uma. Malo je reci da je sjajna!!
Milan | 16.01.2015 | 23:28h | 178.222.11*.* | #18105
Citam ove komentare i ne verujem koliko ima odusevljenih. Veoma teska predstava koja zahteva dobro predznanje o grckoj i rimskoj mitologiji i puno paznje da se provali sta glumac pokusava da kaze dok lepi selotejp svuda po sceni ili pada kao pokosen. :)

Povezana radnja ne postoji, skace se sa greha na greh, to je sve sto sam uspeo da zakljucim.

Apsolutno ne preporucujem i mogu reci najbesmislenija predstava koju sam u zivotu pogledao.
Dejan N. | 15.06.2014 | 23:17h | 178.148.19*.* | #17646
Ovakve predstave MORAJU da postoje u beogradskim pozorištima da bi se u današnje vreme očuvao jedan nivo pozorišne umetnosti, a prava su retkost, te ih preporučujem svim pozorišnim sladokuscima, tj ljudima koji vole pozorišnu magiju i razigranost.
Mogao bih da istaknem mane vezane za pojedine glumce, ali neću, baš zbog toga što su akteri jednog ovakvog pozorišnog događaja. Nadam se da će biti na repertoaru JDP-a još dugo.
Aleksandar | 27.04.2014 | 21:28h | 82.117.20*.* | #17420
Predstavu sam gledao krajem 2012. ili početkom 2013.
Ovu predstavu treba pogledati sa balkona JDP-a. Možda mnogima neće imati smisla zbog svog onog selotepa oblepljenog oko stubova. Ali poruka kako se čovek ponaša kao najsavršenije biće je jasna.. Odlična scenografija na kraj upredstave.. Takođe misli mda treba popiti 1-2 čaše vina ili 1-2 čašice domaće rakije ,pa onda otići i pogledati ovu predstavu....
Ivana | 18.04.2014 | 13:00h | 178.148.18*.* | #17380
Davno nisam gledala ovako dobru predstavu. Fenomenalno!!!!!!!!!
Takav utisak, kada predstava napravi promenu u vama. Obavezno pogledati!!!!!!!!!!!!
Марко БГД | 16.04.2014 | 00:41h | 109.111.23*.* | #17370
ФЕНОМЕНАЛНО!
Milena | 15.04.2014 | 22:53h | 178.148.9*.* | #17369
Odlicna muzika, divna scena, jos bolji glumci.
Dragica Jančić | 19.03.2014 | 07:33h | 85.222.17*.* | #17208
Veoma dobra, nesvakidašnja predstava. Nije za one koji u pozorištu očekuju samo zabavu i smeh. Gluma perfektna. Uzdržaću se od preporuke ili nepreporuke, upravo iz razloga što je pitanje šta ko očekuje. Kratak osvrt i na poslednjih nekoliko komentara. Aman ljudi, ovo su komentari na predstave, a ne mesto za lične promocije. Gospodine Miroslave, ako niste Crni tigar, nema potrebe da mu izigravate advokata. Sasvim lepo ume sam da se "odbrani", napiše i pomogne potencijalnim gledaocima. Ali prečesto zna i da pretera. Ali, neka piše kad toliko voli.
Miroslav | 18.03.2014 | 20:15h | 95.180.7*.* | #17205
Milanka, nisam C.T. i nije u redu ni zbog njega, a ni zbog mene uvoditi takvu tezu jer na taj način diskreditujete i nas i naše komentare. Svoje komentare pisem uvek pod istim imenom, između ostalog za Metamorfoze sam napisao 14.02.2012. god. I nemam razloga nikoga ni da branim ni da optužujem, vec sam samo reagovao na bazi komentara koje sam procitao, bez ikakve lose namere.
C.T. | 18.03.2014 | 17:22h | 89.110.22*.* | #17204
Priznajem, zaista, bez ikakvog ironisanja, da sam skriboman (pokušaću da to, vremenom, kanališem) i da nemam pojma o pravopisu (ovo ću prepustiti nekome ko se u to razume), i prihvatam sve kritike (ali i neke pohvale) izrečene o načinu mog pisanja ovde - zahvaljujem svima koji su imali volje da pročitaju bilo šta što sam napisao, pohvale prijaju, a kritike samo mogu da mi pomognu da sledeći put napišem nešto prigodnije.
S druge strane, imam utisak da, posle onoga što napišem o predstavi, ja skoro nikad, ili ama baš nikad, NE POČINJEM PRVI NEKE POLEMIKE SA DRUGIMA VAN ,,ZADATE TEME,, (a kao ,,zadatu temu,, smatram pisanje o predstavi ili nekim, bilo kojim, njenim detaljima), niti komentarišem nečije komentare, način nečijeg pisanja, stil, pravopis i slično - nego samo odgovorim onome ko me pomene, iliti prozove...obično ljudima zasmeta moj način pisanja, opširnost, itd, pa mi se ,,obrate,,...
Ali, i to moje ,,skupštinski,, rečeno, ,,pravo na repliku,, posle nečijeg ,,obraćanja,, - (ako sam već ,,prozvan,, \'ajd\' i da ,,repliciram,,), opet izazove neke nove komentare, i...da ne širim priču dalje, samo još da kažem da sam ja ja i da se ovde potpisujem sa CRNI TIGAR, ili, ponekad, skraćeno, C.T. - a da je Miroslav svakako neko drugi...
Milanka | 18.03.2014 | 13:46h | 85.222.18*.* | #17203
Miroslave, nisam nikoga ni prozvala ni optužila, već sam, kao lektor, ukazala na nepravilnost u pisanju. Olako, po meni, koristite reči tipa optuživati i prozivati i dajete sebi za pravo da sudite da li je nešto nepristojno. A sklop reči - \"što je u najmanju ruku nepristojno, budući da su često veoma zanimljivi, a prvenstveno neobični i van klišea\", liči na ocenu o samom sebi. Niste li Vi Miroslave zapravo C.T. nego Vam je bilo neprijatno da se, kod iste predstave, potpišete i peti put??? Jer, već kod četvrtog ste, umesto punog pseudonima, napisali C.T. Lepo ste na kraju primetili - da iznese svoje mišljenje i sud. Ne zameram C.T. ni na pisanju, ni na opširnosti, čitam sve komentare, njegovi su najčešće kreativni i zanimljivi, ali često i promaši temu. Raspline se odlaskom u dužinu i širinu, osvrtanjem na svoje afinitete i sklonosti. Dakle, baba Milanka, moja malenkost, nije želela ni da proziva, ni da optužuje, ni da bude nepristojna, već samo dobronamerna. Šta god još da napišete Miroslave ili C.T. neću više odgovarati, jer mi je neprijatno i zbog ova tri.
Miroslav | 18.03.2014 | 09:12h | 147.91.24*.* | #17201
Smatram da svako ima pravo da napise svoj komantar kakav god on bio, naravno u granicama pristojnosti, kao i sto je izbor drugih da li ce ga procitati ili ne, složiti se sa njim, imati drugačije misljenje..... Nije, stoga, umesno bilo koga prozivati i optuživati za način pisanja, "preopširnost", i slično. Milena, ako mogu primetiti, vi ste prvi komentarisali komentare C.T., a on je samo reagovao na prozivku. Vise puta sam uočio da pojedinci kritikuju komentare C.T. što mi je u najmanju ruku nepristojno, buduci da su cesto veoma zanimljivi, a prvenstveno neobicni i van klišea. Iz kratkih komentara, tipa "predstava je sjajna" ili obrnuto, bez ikakvih argumenata, ne znamo zbog cega je dobra ili loša. Ono zbog čega je nekome dobra, drugome je baš zbog toga loša. Dakle, svako ima pravo da iznese svoje mišljenje i sud, koliko god ono bilo drugačije od našeg.
Milanka | 18.03.2014 | 02:47h | 87.250.5*.* | #17200
CRNI TIGRE, hajde sad napišite, molim Vas, i jedan "esej" o jeziku i pravopisu! Malo je, pod ovom predstavom, Vaših komentara, "samo" četiri. Doduše, odgovor meni potpisujete sa C.T. Nisam pogrešila, jer u prvoj rečenici kažem - "ali bi istinski ljubitelji pozorišta svakako TREBALO da je pogledaju". Vi C.T. kao da jedva čekate i priželjkujete nešto ovako, samo da biste polemisali, makar i bez smisla i razloga. Složićete se da ovo nije tribina, debatni klub, pričaonica, literarna sekcija... Ovo su komentari posetilaca. Izvinjavam se što sam zloupotrebila ovaj prostor, koji bi trebalo da bude komentar na predstavu, a ne polemisanje sa drugim osobama.
C.T. | 17.03.2014 | 18:44h | 89.110.24*.* | #17199
Milanka, hvala na ispravkama, ja priznajem da uošte ne znam mnoge finese našeg pravopisa (uostalom on se vremenom menja).
Ponekad mi se čini da pravopis nije u skladu sa mojim osećajem za zvučnost i smisao našeg lepog jezika (ili obrnuto) pa napišem ono što napišem po nekom sosptvenom smislu za sve to...
Uzgred i vi ste nešto pogrešili, upozoravate me na prvu rečenicu, ali ona nije prva ni u mom, ni u vašem tekstu; kod mene je poslednja, a kod vas pri kraju...
Eto, izgleda da se svakom ,,omakne,, poneka greška, zar ne? :)
Milanka | 17.03.2014 | 13:02h | 85.222.22*.* | #17198
Zanimljiva predstava, ne baš za svakoga, ali bi istinski ljubitelji pozorišta svakako trebalo da je pogledaju. Večeras ću je pogledati treći put, a prva dva puta sam uživala, oba puta na poseban način. Glumci daju sve od sebe, raduju se igri, a njihovo "bacanje u zagrljaj" publici na ivici pozornice predstavlja pravu zahvalnost za dug i gromoglasan aplauz. CRNI TIGRE,bez uvrede, ali što Vam neko ranije reče, pretvorili ste se u skribomana. Uzgred, obratite pažnju na prvu rečenicu. Nepravilno je "trebala da istovremeno zaigra", a pravilno je "trebalo da istovremeno zaigra". Kad već pišete toliko, pišite pravilno.
ana | 26.01.2014 | 22:39h | 109.245.*.* | #16918
Odlična predstava za one koji su pročitali lektiru u školi. Inventivna scenografija, poznate priče, glumci odlični kao i inače u JDP, a tema za razmišljanje na pretek.
Ja | 02.12.2013 | 16:02h | 109.245.*.* | #16693
Predstava na mene nije ostavila pozitivan utisak, nekako je previse morbidna i mracna,za moj ukus, definitivno je ne preporucujem.
sale | 20.11.2013 | 16:44h | 93.87.19*.* | #16638
odlicna. za siru publiku nije.
ognjen | 29.10.2013 | 00:03h | 178.223.3*.* | #16497
tema klasicna.
postava energicna.
scena originalna.
nema prave price...galerija ljudskih strasti I slabosti.
3,5|5
mirjana usak | 15.10.2013 | 16:50h | 91.185.10*.* | #16409
Ja selotejp vidim kao stvaranje novih neuronskih puteva izmedu sinapsi dok dozivljavam metamorfozu
Milorad | 22.06.2013 | 20:24h | 178.221.6*.* | #16293
Predstava neodoljivo podseća na izrežirane koncerte pop pevača/grupa: malo (lošeg) pevanja, igranja, (lepljivih) instalacija, direktnih seksualnih aluzija, psovki (koje, po pravilu, izazivaju oduševljenje i aplauz), kvazikomičnih momenata, dakle svega onoga što će okupiti najširu publiku da pogledaju carevo novo odelo. Jedino što je moderno u ovoj predstavi je njeno "novo odelo", odnosno spoljašnjost, dok su poruka i ideja predstave potpuno zapostavljene. Srećom da je ovo izuzetak u repertoaru JDP-a.
Jelena | 06.04.2013 | 00:03h | 178.222.9*.* | #15821
Moderna predstava,treba zaista shvatiti da smo mi samo pojavni oblici na ovome svetu koji se mogu menjati! Nekako me natera da razmisljam o ljudskim strstima ,koje mozak ne moze da vodi, o stegama koje nas u zivotu neretko sputavaju!! Veoma lepo osmisljena i vodjena od pocetka do kraja! Sjajni scenski efekti, lepa muzika! Od glumaca posebna pohvala za Glogovca i Natasu Tapuskovic, kao i Milenu Vasic!Takodje,i za mlade glumce!Jedino mi je Marija Vickovic nedovoljno ubedljiva!Hvala vam na emocijama, na energiji! Ne preporucujem je konzervativnijim ljudima! Zamerka samo za onu selotejp traku, koja je veoma smrdela, i mozda scene silovanja nisu morale biti bas eksplicitno prikazane! Veliko hvala, zelim vam jos puno izvodjenja, i nadam se da cu je opet pogledati!Takodje, bih se osvrnula na napustanje predstave i mislim da je to nepostovanje prema ovim ljudima, koji su publiku ispostovali!Na posletku, dragoceno pozorisno iskustvo!
Ivana | 05.04.2013 | 10:43h | 78.30.17*.* | #15813
Originalno, interesantno, bas sam uzivala!
Dragana | 04.04.2013 | 22:41h | 178.148.24*.* | #15810
Predstava je sjajna i vredi.je pogledati. Glumacka ekipa je fenomenalna! I dalje sam pod jakim utiskom!
makica | 18.03.2013 | 02:30h | 77.46.24*.* | #15670
Fenomenalna predstava...svasta moze da se nauci, i vrlo zahtevna..glogovac je odlican kao i natasa solak
scenografija odlicna:)
sve preporuke
ana | 07.03.2013 | 16:11h | 95.180.12*.* | #15604
predtsava je fantasticna, prevazisla je sva ocekivanja,i svakom bih je preporucila. zaista je realna " zivot je metamotfoza, a mi smo samo njegovi promenjivi oblici", divna recenica na kraju predstave. ja bih je naravno svakome preporucila, i sama cu opet otici da odgledam, jer mislim da kome se svidi i pronadje se u jnoj treba ponovo da je pogleda posle nekog vremena, jer ce i sam svatiti koje su to promene u pitanju. volela bih ako neko zna da mi kaze, koja je to muzika "silence", posto mi je tesko da je nadjem? unapred hvala
olga | 06.03.2013 | 13:46h | 109.121.10*.* | #15597
Idem veceras da gledam, opet, ljudi se pretvaraju u zivotinje,bogovi posebno,scenografija nije anticka, ali tekst je taj, zato preporucujem i Bahantkinje u Narodnom poz,smisao za humor i smisao za tragediju ponesite sa sobom
Doroti | 06.12.2012 | 21:37h | 10.133.15*.* | #15147
Moderno, sa mladom glumačkom ekipom koja uglavnom u parovima oživljava legende iz Ovidijevih Metamorfoza. Glumci uživaju dok igraju, dok ih publika na kraju tri puta vraća na scenu. Nebojša Glogovac je sjajan, od glumica pohvaliću Tamaru
Vučković. Do kraja ove sezone Nadu Šargin će zamenjivati Milena Vasić, a trenutno umesto Jelene Djokić igra Nataša Tapušković.
Romana | 06.12.2012 | 09:29h | 213.198.23*.* | #15143
Ovu bih predstavu jako preporučila. Svrstala bih je u prvih deset, od sto. Meni se svidela naročito gluma, zaista ti naši glumci svašta mogu. U ovoj predstavi je jedino nezgodno što ne mogu da se posmatraju sva lica u isto vreme. Osmšljeno je tako da najčešće glume dvoje po dvoje, jer ljubav i strast su glavna tema, i ostali na sceni ne stoje nako, nego izrazima lica mnogo toga pokazuju. Režija, pa, ja se u to ne razumem, osim što razumem da ako je ne primećujem, valjda to znači da sve ide glatko. Jer ako jedan tehnički um, kao što je to moj, primeti da nešto šepa il se, ne daj Bože glumci sapliću o radnju, onda je režija dibidus loša. Ovde to nije nikako slučaj. Selotejpi mi začudo nisu smetali, lično mislim da doprinose. Ne znam čemu, al doprinose. Nije prazna scena, svetlucaju i nekako daju neki neobičan smisao intermecu između scena. E sad, da smrde, smrde. Pričice iz antike su dobro odabrane, inteligentno osmišljene, s taman onoliko modernizacije koliko je potrebno, pravi začin, ni premalo ni suviše. Muzika, meni je legla, ta kombinacija. Marija Vicković dobro peva (nisam muzičar, al mi se dopada njen glas), a šarmantna je i uživam da je gledam. Sve u svemu, poseban doživljaj. I tako...
Srdjan | 01.12.2012 | 22:44h | 178.148.16*.* | #15122
Zaista odlična predstava.
slobodan | 19.11.2012 | 17:19h | 109.122.12*.* | #15057
Po mom misljenju predstava jako losa i izgleda amaterski, pevanje je jako lose, gluma na niskom nivou, sve u svemu -razocarenje.
Gordana | 18.11.2012 | 15:27h | 188.2.19*.* | #15045
Maestralna pretstava! Odavno nisam gledala takvu koncentraciju vizulelnih,estetskih scenskih efekata, odlicne glume,teksta i konacno dozivljaja ne malo "teskobne" intimne evaluacije stavova i standarda. Ako se neko moze izdvojiti to je Nebojsa Glogovac ,ali estetski scenski dozvljaj je vanserijski!Iznad svega do sada vidjenog na beogradskim scenama.
Tanja | 16.05.2012 | 23:36h | 178.148.22*.* | #9515
Sjajna predstava!! Komicna, lepa, sa zanimljivom scenografijom i vise nego odlicnim glumcima. Nemojte ovo propustiti!!
Miroslav | 14.02.2012 | 20:05h | 95.180.9*.* | #7623
Odlicno i veoma zanimljivo. Zadovoljstvo je odgledati predstavu izuzetnih umetnickih i estetskih kvaliteta. Ovakve predstave su veoma retke i prava dragocenost u nasim pozoristima, koja sve cesce na repartoar stavljaju komercijalne komade i obezbediti veliki broj gledalaca. Kao decenijski gledalac i ljubitelj velikog broja vrhunskih predstava Jugoslovenskog dramskog pozorista ova predstava me je jos jedanput uverila da JDP ostaje verno svojoj tradiciji praveci kreativne umetnicke predstave bez bilo kakvog dodvoravanja publici.(ima ih zaista puno, ali smatram da "Dibuk, Baal, Pozorisne iluzije, Dozivanje ptica, Poslednje dane covecanstva, Plavu pticu, Nizinskog, Bure baruta, Salomu, Razvaljivanje, U mocvari" treba posebno pomenuti.
Glumci su fenomenalni i obozavam da ih gledam u ovakvim ulogama. Izvanredni su bili Nebojsa Glogovac, Goran Susljik, Nada Sargin i Tamara Vuckovic i njih treba uzeti za svaku podelu. Jedino je Marija Vickovic na mene ostavila los utisak, ne moze ona da bude uvrljiva pored Nade sargin i Tamare Vuckovic.
CRNI TIGAR | 14.02.2012 | 19:24h | 212.62.6*.* | #7622
Jovana, u pravu si, učesnici predstave se dogovaraju i imaju kompromise prilikom pravljenja svojih ostvarenja, ali, i dalje ti tvrdim da uglavnom stvari posmatraju iz ,,svoje vizure,, - jer imam određena iskustva u (i o) tome...
Uostalom, svi mi svet možemo da vidimo samo iz ,,svoje perspektive,, - pa ma koliko uvažavali mišljenja i stavove nekog drugog, zar ne?
Drago mi je da smo razmenjivali mišljenje o selotejpima, i možda bih mogao da kažem još nešto, samo, nije red da ovde previše zauzimam prostor (iako to, avaj, već učinih!), jer ovi komentari služe da iznesemo svoje mišljenje o predstavi, a ja sam ga već izneo: da, dopada mi se predstava, da, zanimljiva mi je ta scenografija, nesvakidašnja je, bar za naše prilike, tj, BGD pozorišta koja posećujem... ali eto, nisam njom oduševljen, ali, daleko od toga i da me je razočarala ...
Evo, čak sam sad malo pogledao po internetu da vidim ko je to napravio, i o čemu/kome, ja zapravo pišem - scenografiju za METAMORFOZE, uradila je dizajnerska grupa Numen (ili Numen/ForUse), iz Hrvatske.
Još jednom, drago mi je da smo razmenili mišljenja/e, i, ja te pozdravljam!
(Zašto sam napisao mišljenja/e? Ma, samo zato da to (malo) liči na neku od latinskih deklinacija: a, ae, ae...u čast Ovidija koji je napisao METAMORFOZE, jer, da on to nije učinio, ne bismo, vekovima kasnije, imali tu predstavu, pa onda posle nje i o čemu da pričamo...)
Jovana | 14.02.2012 | 18:25h | 178.148.22*.* | #7621
Iako sam primetila pominjano "krkutanje" selotejpa, nije mi zasmetalo. Ako ste pazljivo gledali, dok neko od glumaca govori tiho, selotejp se dosta pazljivije razvlaci (da bi se sto manje culo). U svakom momentu se sve jasno cuje i zvuk selotejpa nista ne remeti. A tokom muzike taj isti zvuk daje jacinu samom vizuelnom efektu.
Sumnjam da se reditelj, glumci i scenograf ne dogovaraju i bas tako samostalno rade, ne obaziruci se ni na sta vise od onoga sto predstavlja njihovu odgovornost. Mislim da su ovo savrseno ukompnonovali, a to ne ide bez dogovora ili bar kompromisa.
CRNI TIGAR | 13.02.2012 | 23:35h | 89.110.23*.* | #7616
Jovana, jako lepo objašnjenje simbolike selotejpa, priznajem, nije mi to palo na pamet..
Svi smo mi različiti, pa eto, mene bi selotejp pre podsetio na neki simbol...spajanja-lepljenja, vezivanja nečega...ili na nešto veštačko, plastično, a ne prirodno, kao što je to metamorfoza leptira...
Jer, leptir se rađa iz neke prirodne (ponekad svilenkaste) čaure, a ne iz nečeg plastičnog, ali..k'o što rekoh svi smo mi različiti, i različito vidimo i pojmimo istu stvar...
U nečemu se ponekad i složimo...
Nego...nešto primetih...
Izgleda da autori predstava u pozorištima često čitav proces pravljenja predstave, kao da gledaju samo iz ,,svoje vizure,,...
Reditelj će reći moje je da režiram, a ako neko nije napravio ulogu nije moj problem...
Glumac će reći, ja znam da bi ovo što radim bilo zanimljivo publici, ali, reditelj mi ne da da to uradim...
Scenograf će reći, moje je da scenografija bude likovno dobra, a, ostalo nije moja stvar...
E, eto, da li je u ovom slučaju (METAMORFOZA) scenograf razmišljao samo o likovno-simboličnom rešenju svoje scenografije, ili, možda i o tome kakav će ZVUČNI efekat, da izazivaju njegovi selotejpi?
U većem delu predstave moramo da slušamo to kr kr kr krrrrrrrrrrr razvlačenje, lepljenje, cepanje i šuškanje selotejpa, a i zvuk, nameran ili nenameran, integralni je deo predstave...
Ako je to bilo namerno, uredu (iako nisam oduševljen), ako je ,,kolateralna šteta,, onda je to ono o čemu pričam...
Svako gleda svoj deo posla, ne shvata da u predstavi učestvuje sve što je na sceni, i oko nje...
Jovana | 13.02.2012 | 01:17h | 178.148.22*.* | #7609
Ne bih sebe nazvala pozorisnim znalcem, iako ga obozavam. Ali bih da objasnim simboliku selotejpa. Naziv predstave je "Metamorfoze", pa ako si nekada gledao kako leptir iz larve metamorfozira u adulta i kako to izgleda, na to ce te podsetiti citava scenografija. To je poenta selotejpa.
Marko | 10.02.2012 | 13:57h | 178.148.10*.* | #7581
Savremeno vizuelno-scenska interpretacija drevne mitologije.
Igra, pokret, pesma, mitologija i puno selotejpa.
Bogovi i ljudi, vecite teme: ljubav i sex, zivot i smrt, prevare i strasti.

Super glumacka ekipa. Izdvojio bih Natasu Tapuskovic, Nadu Sargin, Nebojsu Glogovca i Gorana Susljik.

U predstavi nema sta da se razume ili ne razume, da bi se svidela. Jednostavno ili legne ili ne. Bio sam u drustvu matematicara, inzenjera, stomatologa i jedino je doktorka bila impresionirana predstavom. A pri tome su mi istorija i knjizevnost bili jedan od omiljenih predmeta, tako da sam odlicno upucen u mitologiju i razumevanje metamorfoza.

Ko voli savremene interpretacije drame, neka izvoli.

p.s. Neka mi neko od pozorisnih znalaca pojasni simboliku selotejpa, ili je to samo deo scenografije da upotpuni vizuelni dozivljaj.

Jovana | 10.02.2012 | 01:42h | 178.148.22*.* | #7580
SJAJNO!!!! Podrazumeva se da imate elementarno znanje o antickim mitovima. Podrazumeva se da morate svaku izgovorenu rec pratiti sa maksimumom koncentracije. Tada cete doziveti osecaj koji sam ja imala nakon ove divne predstave! Svaka cast glumcima - Glogovac je maestralan, mlada Marija Vickovic me je prijatno iznenadila. Nada Sargin sjajna, kao i uvek. Scenografija sa selotejpom odlicna! Obavezno pogledati! Ovo je remek delo!
CRNI TIGAR | 26.01.2012 | 23:03h | 89.110.23*.* | #7250
Pre nego što sam otišao da pogledam, čitucnuo sam komentare, koji su bili ,,od sjaja do očaja,, - sad mi je jasno i zašto...
Predstava ja za obrazovane, kulturne ljude, koji su bar delimično upoznati sa svetom antičkih mitova, ili bar vole nešto što ima veze sa tom tematikom i spremni su da pažljivo slušaju o čemu se govori, čak i ako ne upamte ko je kome šta u svakom mitu; svakako nije za one koji traže ,,lakšu,, zabavu, smeh ,,na prvu loptu,, (mada...čak je bilo malo i toga...), itd...
Meni je predstava zanimljiva, interesantna, dopala mi se...volim antički svet prepun uzbudljivih strasti i događaja...
Selotejpi (u korelaciji sa antičkim svetom prepunim strasti) možda i nisu ispali neki ekstra hit scenografije-koreografije, ali, 'ajd sad...mogu da prođu...u nekim scenama su o.k.(više kad su najloni u upotrebi nego selotejpi)...tu su i plesači da potpomognu (post)modernističke tendencije reditelja...
Nego, u čemu je glavni problem predstave?
U tome što je sastavljena iz više (mnogo) pričica, pa kad jedna pričica-scenica ,,podigne,, publiku, iliti nivo predstave, i kad dođemo do nekog ,,vrhunca,, - onda kreće sledeća (priča-scena) - i mi opet moramo da krećemo ,,od nule,, - i zato predstava ponekad ,,pada,, - jer nije lako stalno ići ,,gore-dole,, tj. kretati ,,ispočetka,,...
Ali, kao i uvek tu su glumci da ,,vade kestenje iz vatre,, - i oni to u većini slučajeva, u BGD pozorištima - uspešno rade...
Da im daš da glume telefonski imenik - i to bi znali...
Samo, ovo nije telefonski imenik, ovo su Ovidijeve Metamorfoze, a i taj kolega Ovidije, dobro je znao šta radi...
Kao ljubitelj naših glumica, da kažem još da su sve večeras bile o.k. - a, kako sam neke već hvalio (u nekim drugim predstavama) - onda da dodam ovo - kad bih ja morao ili hteo ili mogao da pravim neku predstavu, za Nadu Šargin bi kod mene uvek bilo mesta u podeli...
Šargin Nado, Nado Dušo - odlična si ti glumica, gde god da sam te gledao, šta god da si igrala, tako je bilo...(ipak, da se ti ne bi uobrazila, 'ajd da kažemo, možda se i tebi (moguće je?) nekad može naći neka zamerka)...
I...kad sam se već raspisao: ne očekujte da ćete uvek gledati glumce koji su navedeni u datim ulogama na ovom sajtu, recimo večeras nisu igrali Mićanović i Đokić, a igrala je Nataša Šolak (Tapušković), pre neko veče je (prema ovom sajtu) Danijela Štajnfeld trebala da istovremeno zaigra u dve predstave (što je nemoguće!), Sonja Kolačarić uopšte ne igra u ,,Zlim dusima,,...itd...
Jelena | 12.01.2012 | 15:59h | 195.190.2*.* | #7128
Sjajna predstava - originalna!
Gledaću je ponovo i ponovo i ponovo...
banet | 12.01.2012 | 00:20h | 188.2.7*.* | #7124
ocaj
Ivana | 01.01.2012 | 22:16h | 188.2.4*.* | #7074
Odlicno!! Divno!! Samo, vratite nam Micanovica, on je ipak neprevazidjen!
Ljiljana Milić Marković | 19.12.2011 | 18:52h | 93.87.20*.* | #6659
Predstava mi se dopala.Glumci su u ovoj predstavi briljantni. To isto važi i za igrače.Scenografija je fascinantna i ovom prilikom želim da scenografima uputim sve čestitke.
Jelena | 13.12.2011 | 04:45h | 212.200.6*.* | #6605
Gledajte! Idite! Odmah!
Jasmina | 12.12.2011 | 10:06h | 79.101.4*.* | #6593
Predstava je odlična, ponovo ću je pogledati. Samo onaj ko je ne razume može da kaže da je dosadna.
Ivana | 05.12.2011 | 12:06h | 195.252.8*.* | #6526
Super glumci, ali predstava losa. Da nema muzike mozete i da zaspite. Previse perverzna. Moram priznati da sam jedva cekala kraj.
maja | 04.12.2011 | 15:52h | 95.180.1*.* | #6510
deluje al nista ja tu ne kapiram.
Snezana | 28.11.2011 | 10:01h | 178.148.21*.* | #6443
Predstava je fantasticna! Mnogo akrobacije, pevanje uzivo, divna muzika. Glogovac je legenda, najbolji glumac srednje generacije. Susljik pravi cuda sa svojim telom (kao nekada u Buhi)a i odlicno glumi.Jelena Djokic je intrigantna (a i pleni sa scene).Tamara Vuckovic standardno dobra. Zbog ovakvih predstava volim pozoriste!
Sofija | 28.11.2011 | 01:46h | 178.148.21*.* | #6441
Iva, molim Vas, ako se ne salite, recite koja predstava koju ste gledali je, po Vasem misljenju, zabavna?
Inace, bilo bi lepo da svi koji daju komentare, napomenu koja im je predstava ostavila suprotne utiske, da bi slika o komentatoru a i o predstavi bila jasnija.
Moglo je da mi se desi da propustim ovo remek-delo, da sam poverovala negativnim komentarima.
Iva | 27.11.2011 | 22:32h | 95.180.5*.* | #6438
Ovo je definitivno najdosadnija predstava koju sam gledala.. Ne znam kako ste davali ove pozitivne komentare. Samo lepe selotejp i bacaju se po podu..
Kisholjubac | 27.11.2011 | 17:51h | 178.222.8*.* | #6435
"Metamorfoze" su komad kojim bi trebalo da se ponosi, ne samo Jugoslovensko Dramsko Pozorishte, nego Beograd! Komad koji "drzi" sva chula aktivna tokom celog svog trajanja! Prava retkost! Two Thumbs Up!
ja | 24.10.2011 | 23:36h | 178.222.10*.* | #5969
vas troje isapod mene idite pa gledajte pevaj brate i ostala estradne lepote, pune dekora i lepih kostima.
Dejan Mitrović | 24.10.2011 | 11:23h | 193.34.14*.* | #5967
Mitologija me nije nikada privlačila, te je je i moj utisak sa tim u skladu. Predstava mi nije držala pažnju uprkos nesporno dobroj glumi i uloženom trudu glumaca. Scenografija je previše oskudna, prazne daske i lepljiva traka, kostimi neupačitljivi. Ne bih je preporučio. Zgodno je što je predstava osmišljena kao jednočinka, jer obezbeđuje da se publika ne ospe u pauzi.
dada | 22.10.2011 | 17:13h | 93.87.23*.* | #5962
muzika je dobra, glumci takodje, nedovoljno za preporuku
jelena kg | 30.09.2011 | 08:51h | 10.15.1*.* | #5803
Predstava je katastrofalno losa. Scenografija uzasna, par sipki i tona lepljive trake, kostimi takodje. Bolesno pervezno, previse kontraverzno. Gluma odlicna ali celokupan utisak dovoljan samo za losu preporuku.
Sandra | 31.08.2011 | 21:35h | 90.164.21*.* | #5732
najbolja predstava koju sam odgledala proshle sezone.
posebno me je odushevio sklad scenografije, kostima i muzike!
petar lovric | 29.05.2011 | 15:56h | 85.222.17*.* | #5459
devojka me tera da gledam ovu predstavu i vec mi je muka od toga zadavicu svakog od vas koji je dao dobru ocenu za ovu predstavu ako bude lose,a cinimi se da hoce
Branislav | 13.05.2011 | 16:30h | 147.91.7*.* | #5380
Jezivo dobra predstava. Otkriva strasti, pohotu, pozudu tako sveprisutne kod ljudi (onda ali i sada) ali i sliku o tome kako su u antici ljudi gledali na svet oko sebe. Nije za siru publiku koja nema strpljenja da se u potpunosti udubi u bit predstave. Glumcima sve cestitke! Bravo!
Mina | 18.04.2011 | 19:00h | 178.222.7*.* | #5261
FENOMENALNA predstava! Preporuka za svakoga ko zna da ceni pravu umetnost, ko je dovoljno sirokouman da shvati poruku ove predstave na pravi nacin. Glumci izvanredni, Jelena Djokic i Nada Sargin su neverovatno dobro odigrale i ostavile najjaci utisak, Djuricko bezveze(ne znam zasto, ali kao da je u poslednje vreme izgubio volju za glumom, ne vidi se nikakav trud), Glogovac i Susljik odlicni kao i uvek...
Obavezno odgledati!
re:Milan | 27.02.2011 | 11:15h | 78.30.19*.* | #4835
za uzivanje u ovoj predstavi potrebno je poznavanje grcke i rimske mitologije
milan | 26.02.2011 | 13:09h | 109.121.10*.* | #4828
Naporna predstava. Česta smena scena i likova, usled čega je teško pratiti brze promene u komadu. Ne postoji jedinstvena nit predstave, osim te o "zabranjenim" ljubavnim odnosima.

Muzika vrlo dobra, glumci izvanredni. Povremeni elementi dobrog humora. Ipak, nedovoljno za preporuku.
Daca | 25.02.2011 | 16:18h | 109.93.10*.* | #4823
23.02
Prepuna sala...cak je i Djilas i bivsi trener Partizana Vujosevic...sve je bilo ok, malo avangardno, mada bih volela da su malo veci akcenat stavili na samu scenografiju i kostime...i da je mozda trebalo malo vise pribliziti publici...
ana | 25.02.2011 | 11:37h | 78.30.16*.* | #4818
Fali mi D i razmak, izvinjavam se.
ana | 25.02.2011 | 11:36h | 78.30.16*.* | #4817
F E N O M E N A L N A P R E S T A V A ! Glumcima i reditelju hvala do neba, ovakve predstave mi čine život lepšim.
Ana Nikolic | 25.02.2011 | 09:21h | 178.223.3*.* | #4815
Osrednja predstava, glumci tu i tamo , pohvale za Jelenu Djokic i Glogovca. Muzika je odlicna, a pevaci losi...:))
alek | 24.02.2011 | 23:02h | 188.2.7*.* | #4812
ocajna predstava.morbidna pre svega bez teme
Jelena | 24.02.2011 | 21:21h | 212.200.6*.* | #4811
Sendi
Mićanović i Đuričko se smenjuju u istoj ulozi, takva su vremena došla da morate da bacite pogled na sajt pozorišta koje posećujete (ili da se prosto oduševite na licinom mestu)
sendi | 24.02.2011 | 17:14h | 109.93.23*.* | #4809
..A gde je sinoc Dragan MIcanovic...??????????
Marija | 23.02.2011 | 13:08h | 213.198.21*.* | #4795
Predstava je savrsena !
Niste nabrojali jos 2 igraca.
jovan rankovic | 14.01.2011 | 02:05h | 78.30.15*.* | #4449
izvanredna predstava, old-jdp-school u najboljem znacenju! perfektna gluma, s blagim padom utiska kada scenu vodi marija vickovic, koja deluje kao da se tesko dosadjuje sve vreme.
jelena djokic i tamara vuckovic su objasnile dikciju i glumu!
kostimi, scena, muzika... cak i plakati su sjajni.
gledacu ponovo!!!
Ljubica | 16.12.2010 | 09:02h | 213.244.21*.* | #4325
Juče sam gledala predstavu i prezadovoljna sam.
Predstava je nesvakidašnja, poučna i tera na razmišljanje.
Ni u jednom trenutku nije bilo dosadno i nije ni čudo što je sala bila puna.
aleks | 16.12.2010 | 00:07h | 188.2.7*.* | #4324
meni se nikako nije dopala. mozda je previse avangardna za moj ukus
Dragana | 15.12.2010 | 18:56h | 78.30.13*.* | #4321
Predstavu sam gledala 7.12. i fenomenalna je....Bila je cak neka skola, i svi su uzivali.
jasmina | 11.12.2010 | 18:05h | 212.62.4*.* | #4288
predstava nije za siru publiku, ali je i pored toga sala bila puna, sto govori o kvaltetu predstave. iako je sadrzaj jednim delom kontraverzan, uspeli su da prenesu emocije publici sto je, po meni najvazniji zadatak.
aleksandra | 03.12.2010 | 10:31h | 212.200.23*.* | #4226
ja sam predstavu pogledala u vranju za vreme borinih pozorisnih dana i mogu da ponovim jedino sto je rekao jedan posetilac nakon zavrsene predstave,ovom predstavom okrenuli ste vranje naopacke, hvala vam! zaista genijalno!
dragan lukić | 28.11.2010 | 10:12h | 109.93.12*.* | #4188
fenomenalno! nestvarna, gigantska, energija koja se potpuno prenosi na publiku. osećam, i dok ovo pišem, da sam potpuno i srećno zarobljen u paukovu mrežu na sceni. emocije ne mogu slovno iskazati u komentaru, pa neću puno pisati. ovo se može samo doživeti. sve, režija, muzika, scena, i fantastična gluma, zovu da i treći, peti i ko zna koji put doživim metamorfoze. veliko hvala stvaraocima.
Igor | 20.11.2010 | 00:10h | 78.30.15*.* | #4110
Odlicna i pametna predstava. Svaka cast.
Maja | 16.09.2010 | 23:10h | 93.86.20*.* | #3676
Sjajno. Ali zaista, sjajno u svakom smislu. Obavezno pogledati.
zorica | 25.06.2010 | 18:23h | 109.93.18*.* | #3576
ljubav navodi na greh i bogove,kamoli ljude...gresne duse sustize zasluzena kazna...tema je po mom misljenju zanimljiva ali prikazana na malo dosadan nacin
Marija | 24.06.2010 | 14:26h | 213.198.19*.* | #3574
Slazem sa sa prethodna tri komentara, nemam sta da dodam!
Dovla | 24.06.2010 | 14:18h | 77.46.17*.* | #3573
U pravu si, ceco!
Svetlana | 19.06.2010 | 11:20h | 178.223.5*.* | #3559
Predivna predstava, poeticna i potpuno drugacija...uz krajnje jednostavnu, ali potpuno efektnu scenografiju... Kostimi divni, leprsavi... plesni momenat takodje prisutan...divna muzika...
Topla preporuka za one prave ljubitelje pozorista!
Zina | 17.06.2010 | 12:14h | 195.178.3*.* | #3545
Fenomenalna predstava!!!!!!!!
Ceca | 13.06.2010 | 12:47h | 85.222.16*.* | #3518
Lako je bilo bogovima...i kad se zaljube u kravu ili bika, nista strasno, odmah se nadje resenje! Medju ljudima sve ide mnogo, mnogo teze. Salu na stranu, svi smo mi samo neke i necije polovine, ali ljubav je nazalost ono cega se nekako najlakse odricemo i odustajemo od nje. Zasto? Pitaj bogove...
Tanja | 12.06.2010 | 09:24h | 93.86.17*.* | #3515
Vrlo zahtevna predstava, šteta što umesto Marije Vicković i Jelene Đokić uloge nisu dodeljene nekom ko je mogao da stane uz rame Nadi Šargin i Goranu Šušljiku.
Đokić je tokom čitave predstave imala problem sa intonacijom a Vicković nema šta da traži u pozorištu.
Vrlo interesantna scenografija koja nastaje tokom predstave da bi u punom sjaju zablistala na samom kraju, čudo kakav utisak mogu da naprave folija i svetlo.
Predstava nije za široku publiku, dok će pravi ljubitelji pozorišta uživati, kreativno i drugačije u svakom pogledu.
UNESITE VAŠ KOMENTAR - METAMORFOZE
  • Prepišite Anti-Spam kod:
    40733

  • Napomena:
    - Ime, komentar i anti-spam kod su obavezni podaci.
    - Prilikom pisanja komentara slažete se da komentari ne sadrže sledeće: VELIKA slova, reklamiranje, prozivanje, psovanje, vređanje i sadržaj koji se ne odnosi na predstavu. Svi komentari koji ne zadovoljavaju postavljene kriterijume biće obrisani sa portala.