O PREDSTAVI
Komentari posetilaca
KOMENTARI - HASANAGINICA
Dušan | 26.01.2015 | 14:36h | 109.93.25*.* | #18175
Gledao sam predstavu sa Madžgaljem, pa posle sa Stojemenovićem i, nažalost, to nije isti komad. Madžgalj je glumio Hasanagu maestralno. Stojmenović, koji je takođe dobar glumac, nije se ovde snašao. Vanja Ejdus igra ozbiljno, posvećeno i potresno, baš onako kako ovaj lik i treba čitati, s punom tragikom i suštinskim razumevanjem. Aleksandar Srećković pomalo kvari inače sjajan ansambl. svakako preporuka, nije slučajno da je predstava kultna.
INače, ne znam ko sad igra lik njene majke, koji je igrala pokojna Ksenija Jovanović?
INače, ne znam ko sad igra lik njene majke, koji je igrala pokojna Ksenija Jovanović?
Slađana | 08.12.2014 | 17:53h | 24.135.20*.* | #17986
Obavezno, ali obavezno pogledati predstavu! Stvarno je odlična! Ukoliko neko razmišlja da povede tinejdžera ili tinejdžerku sa sobom (ja sam vodila 13-ogodišnju ćerku) uputite ih u radnju i u običaje iz tog vremena. Ne mislim zbog teksta, nego zbog određenih postupaka. Konkretno, mojoj ćerki nikako nije bilo jasno zašto ona jednostavno ne može da kaže da neće da se uda i ko je njen brat da joj bira supruga. To je samo jedan primer, bilo je još "glupavih" pitanja. Nenad S. je pravi Hasanaga, ko bi rekao da će moći da iznese tu ulogu.
aleks | 25.06.2014 | 23:49h | 94.189.18*.* | #17686
Ova predstava je nesto najbolje na repertoaru Bg pozorista i nikako se ne sme propustiti. Slazem se da je Vanja najslabija karika ali i i sa tim utisaj je prejak.Kuburi ovakve uloge jako dobro odgovaraju a kao sto neko rece posle Stoimenova nikog drugog ne mozete da zamislite u ulozi Hasanage.
Jelena | 14.03.2014 | 11:23h | 178.148.4*.* | #17191
Odlicna predstava, gluma, muzika, scenografija, kostimi, sve preporuke. Nikad nisam citala Hasanaginicu i nisam imala pojma o cemu se radi, ali predstava je totalno razumljiva i za neupucenog gledaoca kao sto sam ja :-)
Jovanka | 02.11.2013 | 19:54h | 213.198.20*.* | #16529
Sjajno - sve preporuke, apsolutno.
Daca | 26.03.2013 | 23:41h | 178.148.14*.* | #15743
Na zalost, slazem se sa komentarima da predstavu treba pogledati samo zato sto je klasika, ali skoro nisam gledala tako losu glumu skoro svih ucesnika, prednjace Ejdus i Stojmenovic, potpuno pogresan izbor glumaca, neuverljivi od pocetka do kraja, a ni drugi, mnogo "jaci" glumci se nisu bas pokazali...steta upropastili su sve ostalo dobro sto se moze videti i cuti: kostime, scenografiju, muziku...
Beba | 25.02.2013 | 23:16h | 94.189.17*.* | #15555
Sjajna predstava, gleda se u jednom dahu, nabijena energijom i emocijama. Kuburin monolog za pamcenje.On nosi celu predstavu. Jos sam pod utiskom, iako sam predstavu gledala u junu prosle godine.
Ljuba | 02.02.2013 | 22:02h | 77.46.20*.* | #15367
Sumnjam da će se predstava ikada više igrati jer ne znam ko bi mogao da zanemeni Kseniju Jovanović. Nije je bilo jedno godinu dana tokom cele 2009. kada je Vanja bila na porodiljskom ali sada mislim da je ovoj divnoj predstavi i najboljij Jagoševoj u Narodnom definitivno kraj.
Gordana Blazic-Kecman | 01.02.2013 | 19:45h | 78.30.14*.* | #15354
Proverite s vremena na vreme ko igra u predstavi. U Hasanaginici stoji da igraju, nazalost pokoijni, Branislav Jeriniuc i Ksenija Jovanovic. Ko ih je zamneio?
Marko | 02.12.2012 | 00:26h | 178.148.15*.* | #15125
Preminula Ksenija Jovanovic, 84 godine, koja je glumom u ovoj predstavi ove godine izmamila moje suze :(
Bukovski | 07.11.2012 | 13:27h | 109.93.18*.* | #14776
Sam komad Ljubomira Simovica je neprocenjivo blago koje srpska drama ima. Scenografija i muzika su najbolje odradjene u predstavi, cim ugledate scenu, videcete da je pred vama nesto dostojno divljenja. Svaka cast zasluznima, cine predstavu bar 50% boljom... Kada glumu baziras na tako cvrstim temeljima, zaista nije tesko odigrati odlicno i verno prikazati publici svoj lik, tako da su neki (po meni osrednji glumci), uspeli da zablistaju u ovoj predstavi. Predstava je za svaku preporuku...
jex | 07.11.2012 | 01:30h | 77.46.18*.* | #14769
Predstava za preporuku. Scenografija odlicna, kao i kostimi. Radmila Zivkovic i Ksenija Jovanovic na neki poseban nacin daju carobnu notu predstavi.
Klasik, razumljiv publici, jednostavan i dopadljiv.
Klasik, razumljiv publici, jednostavan i dopadljiv.
Nebojša Nježić | 31.10.2012 | 02:15h | 188.255.17*.* | #14678
Poštovanje svima,
Predstava je jako dobra,gluma sjajna(Mada možda Stojmenović i nije najsjanije rešenje),Vanja Ejdus i Darko Tomović,uz sjajnu Radmilu Živković daju posebno finu notu celoj priči. Drugo što bih apelovao,nemojte govoriti i pisati za neku predstavu da je loša... Nema loših predstava ako ste istinski ljubitelji pozorišta. Može biti da se vama ta predstava nije dopala,ili vam se u tom trenutku nije svidela,ali to svakako ne znači da je loša.
Hasanaginica je u svakom slučaju,predstava pogodna i za gledaoca početnika...
Predstava je jako dobra,gluma sjajna(Mada možda Stojmenović i nije najsjanije rešenje),Vanja Ejdus i Darko Tomović,uz sjajnu Radmilu Živković daju posebno finu notu celoj priči. Drugo što bih apelovao,nemojte govoriti i pisati za neku predstavu da je loša... Nema loših predstava ako ste istinski ljubitelji pozorišta. Može biti da se vama ta predstava nije dopala,ili vam se u tom trenutku nije svidela,ali to svakako ne znači da je loša.
Hasanaginica je u svakom slučaju,predstava pogodna i za gledaoca početnika...
Vuk | 15.06.2012 | 00:33h | 109.121.10*.* | #10472
Scenografija i kostimografija u ovoj predstavi su izvrsne. Rezija efektivna. Ali nesto u ovoj predstavi ne stima. Ne radi se o jednoj stvari, cini mi se, nego o nekoliko elemenata koji na kraju odnesu prevagu nad onim dobrim stranama predstave kojih takodje ima dosta.
Kao prvo, moram priznati da mi se gluma Hasanage i Hasanaginice ucinila neuverljiva i monotona. On jos nesto i pokusa pred kraj ali Vanja Ejdus koja bi trebalo da prodje kroz ogroman dijapazon emocija od prve do poslednje scene zadrzava isti tonalitet i jednak intenzitet emocija (ili njihov nedostatak). Emocija koju ona pokazuje je glumljena ali ne i (pr)ozivljena, deluje nekako mlako i neuverljivo. Ima li nekog da se seca TV verzije iz '83 sa Nadom Djurevskom. To je bila Hasanaginica! Radmila Zivkovic u mnogo manjoj ulozi postize daleko jaci efekat. Aleksandar Sreckovic uverljiv kao beg Pintorovic.
Tu je i problem dramatizacije. U same dogadjaje koji se pominju u pesmi je unesen sijaset izmena ***spoiler alert***, Hasanaginica ima jedno umesto petoro dece, sama trazi da se pozdravi sa detetom, a imotski kadija je davno umro nego se Pintorovic begu samo prividja kad dolazi da prosi njegovu sestru. Ima toga jos no ostanimo na ovome.
Verujem da je dramaturg imao neke razloge za ovo ali konacni proizvod koji traje preko sat i po sadrzi ukupno manje emocija nego pesma koju procitamo za dva tri minuta.
I jedna napomena izvesnim glumcima: ako se postavka vec radi u klasicnom kostimu iz tog perioda, jezik bi trebalo da bude primeren te se reci tipicne za dvadeseti vek ne smeju dogadjati – ne mogu se sada setiti tacnih primera iz ovog izvodjenja ali bilo ih je nekoliko koje su bas zaparale usi. Male izmene originalnog teksta su u redu ali moraju biti primerene periodu.
Kao prvo, moram priznati da mi se gluma Hasanage i Hasanaginice ucinila neuverljiva i monotona. On jos nesto i pokusa pred kraj ali Vanja Ejdus koja bi trebalo da prodje kroz ogroman dijapazon emocija od prve do poslednje scene zadrzava isti tonalitet i jednak intenzitet emocija (ili njihov nedostatak). Emocija koju ona pokazuje je glumljena ali ne i (pr)ozivljena, deluje nekako mlako i neuverljivo. Ima li nekog da se seca TV verzije iz '83 sa Nadom Djurevskom. To je bila Hasanaginica! Radmila Zivkovic u mnogo manjoj ulozi postize daleko jaci efekat. Aleksandar Sreckovic uverljiv kao beg Pintorovic.
Tu je i problem dramatizacije. U same dogadjaje koji se pominju u pesmi je unesen sijaset izmena ***spoiler alert***, Hasanaginica ima jedno umesto petoro dece, sama trazi da se pozdravi sa detetom, a imotski kadija je davno umro nego se Pintorovic begu samo prividja kad dolazi da prosi njegovu sestru. Ima toga jos no ostanimo na ovome.
Verujem da je dramaturg imao neke razloge za ovo ali konacni proizvod koji traje preko sat i po sadrzi ukupno manje emocija nego pesma koju procitamo za dva tri minuta.
I jedna napomena izvesnim glumcima: ako se postavka vec radi u klasicnom kostimu iz tog perioda, jezik bi trebalo da bude primeren te se reci tipicne za dvadeseti vek ne smeju dogadjati – ne mogu se sada setiti tacnih primera iz ovog izvodjenja ali bilo ih je nekoliko koje su bas zaparale usi. Male izmene originalnog teksta su u redu ali moraju biti primerene periodu.
Klavi | 10.04.2012 | 23:51h | 109.121.2*.* | #8380
Sasvim sigurno jedna od najboljih predstava, za svaku preporuku. A posebno bih izdvojila Nenada za kojeg nikad ne biste rekli da može da bude Hasanaga a posle odgledane predstave, ne možete da zamislite nikog drugog u toj ulozi. Sve pohvale i čestitke. Predstava nakon koje sam imala potrebu ja da se naklonim glumcima.
Jelena | 30.03.2012 | 00:03h | 95.180.8*.* | #8221
Odlicna predstava. Glumci, muzika, scena... Muzika docarava puno toga. Tera na razmisljanje.
Vanja Ejdus me prijatno iznenadila. Nisam je gledala ni u jednoj predstavi do sad. Ovde je odlicna.
Vanja Ejdus me prijatno iznenadila. Nisam je gledala ni u jednoj predstavi do sad. Ovde je odlicna.
Boki | 22.02.2012 | 12:38h | 147.91.11*.* | #7682
Hasanaginica...dobra predstava, tera na razmisljanje, u nekim segmentima primenjiva i danas... motivacija za nepravednost i agresivnost cesto lezi u licnoj slabosti tj. pokusaju prikrivanja iste... Ono sto mi je smetalo je malo neuverljiva gluma Hasanaginice, i uopste, bilo mi mnogo efektnije, autenticnije, da su pokusali sa hercegovackim akcentom, a to je vec do reditelja, ne do glumaca, cudi me kako na to nije obratio paznju.
Stoimenovic je dobar, odlicno je izneo lik Hasanage, mada po svojoj fizionomiji i senzibilitetu nikada ne bih rekla da ce uspeti... Sreckovic takodje standardno solidan, a Rada Zivkovic vrh, veoma autenticna majka Hasanagina...
Stoimenovic je dobar, odlicno je izneo lik Hasanage, mada po svojoj fizionomiji i senzibilitetu nikada ne bih rekla da ce uspeti... Sreckovic takodje standardno solidan, a Rada Zivkovic vrh, veoma autenticna majka Hasanagina...
B.I | 22.02.2012 | 10:01h | 79.101.12*.* | #7679
Predstava koju treba pogledati.
Jovana | 22.02.2012 | 01:24h | 178.148.22*.* | #7675
Predstava je dobra. Ne znam zasto Stojmenovic, jos manje Vanja Ejdus, ali dobro... Pohvale za zamisao predstave, scenografiju i sporedne uloge... a sva kritika na glavne glumce - Stojmenovica i Ejdusovu (ili meni samo njihovo prenemaganje od glume ne prija) i kritika na izgovor samog teksta koji se govori na srpskom, sa ponekom upadicom bosanskim akcentom Aleksandra Sreckovica. Moglo je biti sve na bosanskom, smatram da bi bilo efektnije.
milan bulatović | 17.01.2012 | 09:23h | 213.198.23*.* | #7157
Odlicna predstava, za svaku pohvalu i preporuku. Glumci su profesionalno odradili posao. Senku na sve baca to sto sala nije bila puna. Ova predstava to ne zasluzuje.
Jovana | 16.01.2012 | 23:47h | 147.91.*.* | #7153
gledala sam predstavu i mnogo mi se svidela. pokusavam da na internetu nadjem imena glumacke ekipe ali mi se pojavljuju imena samo onih koji su ranije glumili. ako neko zna, molim ga da napise. hvala unared
Milica | 16.01.2012 | 07:53h | 85.222.17*.* | #7142
mnogo dobra predstava
Marta | 23.02.2011 | 23:08h | 178.223.3*.* | #4803
Odlicna..
jelena pekovic | 20.01.2011 | 17:59h | 213.244.23*.* | #4498
odlicna predstava
Mladen | 13.12.2010 | 14:18h | 147.91.*.* | #4308
Predstava je dobra i svakako je treba pogledati. Na mene je ostavila jak utisak. Glumci su odlicni: Radmila Zivkovi', Ksenija Jovanovic i svakako Vanja Ejdus koja je po mom misljenju odlicna, ne samo ovde, vec u svakoj predstavi. Ne slazem se sa prethodnim komentarom, narocito ne bih osporavao njenog tatu (Predreg Ejdus) koji je u pozoristu ostvario ogroman broj izuzetnih uloga. Smatram neumesnim osporavati uspehe onih koji si potvrde za svoj rad dobili od vrhunskih profesionalaca.
Uciteljica | 26.12.2009 | 20:36h | 78.105.5*.* | #2123
precenjena i plitka. vanja ejdus i njen tata mislim gospode boze. radmila zivkovic mi se dopala
milica | 18.04.2009 | 01:14h | 77.105.5*.* | #916
svako bi trebalo da pogleda ovu predstavu, ali nažalost ne zato što je u ovom izvođenju mnogo dobra, već zato što je Hasanaginica klasika..
Dusan | 12.04.2009 | 13:31h | 91.148.7*.* | #881
Veoma dobra predstava, svako ko je procitao literarno delo pre nego sto je pogledao prestavu nece naici na razocarenje kao sto to obicno bude. Sjajna drama, dobra gluma. Svaka preporuka!
Vristalica | 27.03.2009 | 08:26h | 77.105.1*.* | #762
Dobra predstava. Utisak kvari Vanja Ejdus. Glas joj je krestav, a gluma neuverljiva.
Miroslav | 06.03.2009 | 14:04h | 147.91.*.* | #597
Izuzetno dobra predstava. Sjajni glumci. Svakako treba pogledati.
andrić | 06.03.2009 | 11:43h | 10.0.3*.* | #596
odlična predstava , ali s gorčinom izlazimo...
natasa ristic | 16.12.2008 | 17:46h | 87.250.5*.* | #134
jedna od onih predstava koje vas danima "nakon" drze zarobljene u svom svetu. fantasticna glumacka ekipa je uspela da pokaze svevremenost moralnih dilema, bezvremenost ljudske patnje, sujete, ljubavi... i nista nije crno-belo... u ovom svetu sve je sivo... i bice tako, jer, covek je coveku vuk, ma koliko mu izgledao blizak i ma koliko ga "voleo"...a nista se ne desava bez razloga...svaka nasa patnja je samo odgovor na neku daleku, zaboravljenu patnju bliznjeg...i tako do smrti...
UNESITE VAŠ KOMENTAR - HASANAGINICA