O PREDSTAVI
Komentari posetilaca
KOMENTARI - GOSPOĐICA
Branka I | 04.12.2019 | 07:38h | 95.85.12*.* | #20831
Odlicna predsava,Natasa Ninkovic je odlicno odigrala Sarajku Rajku.
Preporucujem.
Preporucujem.
Marija | 18.06.2019 | 18:06h | 109.122.9*.* | #20804
Sinoć sam prvi put bila u pozorištu JDP i bilo je božanstveno!
Predstava Gospođica me je oduševila, zaista nisam stekla utisak da je trajala 1,45h, meni je proletelo vreme.
Meni lično je Nataša Ninković naša najbolja glumica i ja joj se neizmerno divim, izuzetna mi je čast da sam imala priliku da je gledam uživo, kao i druge mnogo moćne glumce Voju Brajovića,
Marka Baćovića, Milana Marića i druge.
Posebno se zahvaljujem Milanu Mariću koji mi je poklonio karte! :)
Za svaku preporuku.
Predstava Gospođica me je oduševila, zaista nisam stekla utisak da je trajala 1,45h, meni je proletelo vreme.
Meni lično je Nataša Ninković naša najbolja glumica i ja joj se neizmerno divim, izuzetna mi je čast da sam imala priliku da je gledam uživo, kao i druge mnogo moćne glumce Voju Brajovića,
Marka Baćovića, Milana Marića i druge.
Posebno se zahvaljujem Milanu Mariću koji mi je poklonio karte! :)
Za svaku preporuku.
Marija | 13.02.2019 | 22:40h | 178.220.20*.* | #20776
Bajato, nemastovito, cak spektakularno lose postavljeno. Gluma osrednja,emocija nepostojeca, bez energije i strasti. Ustajala vizija reditelja i ekipe koji su valjda zeleli da povuku paralelu izmedju vekova i ljudskih poganstina. Iskopirane sekvence s pevanjem iz Metamotfoza, u slucaju Gospodjice, kompletno besmislene. Nisam mogla da docekam kraj i da poverujem da je takvo nesto na repertoaru JDPa.
djudjamudja | 20.04.2018 | 09:22h | 82.117.19*.* | #20703
"Gospodjica", meni najdraze Andricevo delo, sjajno je "ozivljeno" na sceni JDP-a. Od srca preporucujem ovu predstavu.
Vojin | 14.02.2018 | 02:40h | 147.91.3*.* | #20670
Nataši Ninković sam poverovao sve, apsolutno je ušla u lik. Voja Brajović svaki svoj lik odigrao stameno, glumački veoma prirodno. Jasmina u ulozi majke veoma lepo, a ostali likovi suštinski nisu poremetili celu atmosferu. Smisao je mnogo dublji nego što to na prvi pogled izgleda, a to vam bude jasno tek na putu do kuće što je po meni jedini reper. Za svaku pohvalu!
Bundzija Sumadijski | 26.04.2017 | 09:18h | 77.46.24*.* | #20481
Osnovni problem "Gospodjice" nije u reziji nego u samom delu koje nije bas dramsko. Zapravo, uz sve lepe stvari koje mozemo reci o knjizevnosti Ive Andrica, narocito o njegovoj sintaksi, naraciji i lepim recima, cini mi se da je njemu nedostajao dramski dar. Gotovo u svim njegovim delima radnja se odvija presporo za dramsku recepciju. Ta dela jesu filozofska, prijemciva i duboka, ali nisu nimalo pogodna za obrad u pozoristu ili na filmu. Zato sam i dalje ne bas realni optimista u iscekivanju da Emir Kusturica ispuni davno obecanje da ce ekranizovati "Na Drini cupriju". A jos veci bih optimista bio kada bih ocekivao da ta ekranizacija uspe.
Sto se tice same "Gospodjice" vredi istaci da Andric ima puno boljih dela od tog romana. Ma kako kod vas delovale moje reci, moram reci da je osnovna ideja "Gospodjice" (zatvorenost na sve promene u drustvu kao pogresno shvacen ocev amanet)romaneskna, ali da je previse ponavljanja i razvucenosti u tome romanu. Andric stalno na primerima ponavlja koliko je pokojna Rajka Radakovic bila skrta i dokle je dosla tim skrtarenjem
I u predstavi se vidi ta razvucenost, pa je na momente dosadnjikava.
Natasa Ninkovic je odigrala jednu Bosanku, Sarajku, uverljivo. Voja Brajovic - standardno dobar! Istakao bih ulogu Natase Tapuskovic, mislim da su je prethodni komentatori zaboravili nepravedno. Veoma dobro je prenela kolorit beogradske alapace koja se odusevljava i razocarava ljudima koje jedva da i upoznaje i ciji lik u drustvu i sama stvara svojim glasinama. Najinteresantnije kod te palanacke dame je sto na kraju za svoje pogresne procene nikada ne krivi sebe nego druge osobe, poredak, Kraljevinu SHS, ma koga sve ne...
Ne svidja mi se sto, osim Natase Ninkovic, niko nije "uhvatio" dobro sarajevski naglasak. Ako su vec igrali na ijekavskom narecju, mogli su barem da se potrude. Pogotovu sto je Gorcin Stojanovic iz Sarajeva. Mogao je temeljnije da radi sa njima na tome.
Sto se tice same "Gospodjice" vredi istaci da Andric ima puno boljih dela od tog romana. Ma kako kod vas delovale moje reci, moram reci da je osnovna ideja "Gospodjice" (zatvorenost na sve promene u drustvu kao pogresno shvacen ocev amanet)romaneskna, ali da je previse ponavljanja i razvucenosti u tome romanu. Andric stalno na primerima ponavlja koliko je pokojna Rajka Radakovic bila skrta i dokle je dosla tim skrtarenjem
I u predstavi se vidi ta razvucenost, pa je na momente dosadnjikava.
Natasa Ninkovic je odigrala jednu Bosanku, Sarajku, uverljivo. Voja Brajovic - standardno dobar! Istakao bih ulogu Natase Tapuskovic, mislim da su je prethodni komentatori zaboravili nepravedno. Veoma dobro je prenela kolorit beogradske alapace koja se odusevljava i razocarava ljudima koje jedva da i upoznaje i ciji lik u drustvu i sama stvara svojim glasinama. Najinteresantnije kod te palanacke dame je sto na kraju za svoje pogresne procene nikada ne krivi sebe nego druge osobe, poredak, Kraljevinu SHS, ma koga sve ne...
Ne svidja mi se sto, osim Natase Ninkovic, niko nije "uhvatio" dobro sarajevski naglasak. Ako su vec igrali na ijekavskom narecju, mogli su barem da se potrude. Pogotovu sto je Gorcin Stojanovic iz Sarajeva. Mogao je temeljnije da radi sa njima na tome.
Ni na | 08.04.2017 | 13:56h | 178.148.15*.* | #20463
Divna Natasa...divna predstava! Sve preporuke
Tanja Petrović krivokapić | 25.12.2016 | 23:59h | 91.150.9*.* | #20274
Uvek sam mislila, i ne samo ja, da je Andrića veoma teško ekranizovati ili preneti na scenu. Kako uspešno preneti tok svesti ličnosti i njihov unutrašnji monolog? Ovako preneseni "spolja" vrlo su osiromašeni i ograničeni. Andrić je, ipak, preveliki zalogaj za one, neću da ih nabrajam,koji pokušavaju da, postavljajući ga na scenu, daju neko svoje, nažalost prilično neuverljivo, viđenje ovog pisca. Možda sam staromodna, ali Andrića treba, pre svega, čitati.
Drugo, predstava je vrlo duga i statična, pa i pored toga što je sala bila prepuna,publika je bila smorena i imalo se utisak da je jedva dočekala kraj.
Drugo, predstava je vrlo duga i statična, pa i pored toga što je sala bila prepuna,publika je bila smorena i imalo se utisak da je jedva dočekala kraj.
Branka.k | 28.10.2016 | 09:45h | 77.105.4*.* | #20223
Hvala Jdp-u -na ovakvoj predstavi.Sinoc smo gledali suprug i ja ovu divnu predstavu u fantastic nom izvodjenju,pre svih Natase Ninkovic,a zatim i ostatka ansambla predvodjenim Vojom Brajovic.U prepunoj sali,1,45 min smo uzivali u predivnom Andricu.ZA svaku preporuku.!!
ivana | 20.10.2016 | 15:00h | 24.135.5*.* | #20213
Meni se predstava dopala i svakako je preporucujem
Ivana | 23.05.2016 | 12:11h | 91.185.11*.* | #19960
I pored cinjenice da je predstava na momente teska za pracenje, meni se licni jako dopala. Natasa je fenomenalna. Sve preporuke.
David | 01.03.2016 | 22:54h | 109.122.12*.* | #19624
Svaki put se slazem sa komentarom Crnog Tigra, tako je i ovoga puta.
Dodao bih samo da mi je drago da postoji pozoriste kao sto je JDP i predstave poput Gospodjice.
Neuverljiv aplauz i delimicna nezainteresovanost publike nisu mogli da pokvare uzitak.
CRNI TIGAR je naveo dosta nedostataka koji su priznajem prisutni, ali sveukupni utisak,pa cak i ta rezija koju kritikuju su genijalni.
Buducim gledaocima savetijem da se vise koncetrisu, obracaju paznju na detalje i zelim im da uzivaju u predstavi kao sto sam ja veceras.
Dodao bih samo da mi je drago da postoji pozoriste kao sto je JDP i predstave poput Gospodjice.
Neuverljiv aplauz i delimicna nezainteresovanost publike nisu mogli da pokvare uzitak.
CRNI TIGAR je naveo dosta nedostataka koji su priznajem prisutni, ali sveukupni utisak,pa cak i ta rezija koju kritikuju su genijalni.
Buducim gledaocima savetijem da se vise koncetrisu, obracaju paznju na detalje i zelim im da uzivaju u predstavi kao sto sam ja veceras.
ognjen | 26.02.2016 | 14:39h | 212.200.23*.* | #19588
predstava je solidna i ne vise od toga.
Unosno mesto za ocenu bolje, a Tako je moralo biti za pola ocene.
Unosno mesto za ocenu bolje, a Tako je moralo biti za pola ocene.
Natasa | 26.01.2016 | 14:02h | 79.101.17*.* | #19404
Divna predstava, fascinantna gluma Natase. Predstava za svaku pohvalu i preporuku, obavezno je pogledajte.
una | 02.12.2015 | 10:41h | 94.189.23*.* | #19156
..divna predstava,,,,bravo za Natasu kao Gospodjicu!
Milorad | 26.05.2015 | 00:56h | 178.222.*.* | #18741
Razlozi da se predstava pogleda su atmosfera predstave koju nosi i roman (teskoba, odricanje, usamljenost, principi koji vode ka zastranjivanju), odlična gluma Nataše Šolak i Voje Brajovića. Ono što mi je smetalo u predstavi su mnogobrojni prekidi sa pevanjem i recitovanjem, koji nisu uspeli da odvoje serije dijaloga, zbog čega se čini da predstava traje predugo.
Jasmina | 18.03.2015 | 22:28h | 109.93.12*.* | #18425
Savršeno književno delo, odlična predstava i fenomenalna Nataša Ninković.
Jovana | 07.03.2015 | 13:36h | 79.101.9*.* | #18369
Predstava je odlicna,sve pohvale glumcima.Bolju glumicu od Natase za ovu ulogu reditelj nije mogao izabrati.Svaka cast toj zeni!
nevena09 | 07.12.2014 | 19:28h | 94.189.23*.* | #17976
Predstava jako dobra..natasa ninkovic je predivna i prelepa, odlicna glumica.. Solak je bila bolja nego inace. Sve preporuke.
Vlada | 06.12.2014 | 12:55h | 85.222.17*.* | #17967
Za komentatora koji se potpisao kao "Marko BGD": Vaš komentar je korektan u svakom pogledu, a viđenje predstave i ocena glumačkog učinka, uglavnom nam se slažu. Imao bih samo jednu dobronamernu primedbu. Na srpskom jeziku se kaže Španija, a ne Španjolska, pa je i žena iz te zemlje Špankinja, a ne Španjolka. Pozdrav.
Bilja | 03.06.2014 | 00:59h | 188.2.8*.* | #17608
Natasa Ninkovic je fenomenalna kao i obicno! Slazem se, Timarov je mogao dati vise...Moze li neko da me podseti kiju sevdalinku pevaju u predstavi?
Aleksandar | 27.04.2014 | 21:48h | 82.117.20*.* | #17421
Odlična gluma,ali nisamu to ni sumnjao kao i većina.
Meni je najveći utisak ostavila ona poruka koju je gospodin Voja Brajović naglasio na kraju predstave. Šta će kapitalistima sav taj novac..... Mogla je scenografija u jednom delu predstave da se malo promeni,ali šta je - tu je.
Meni je najveći utisak ostavila ona poruka koju je gospodin Voja Brajović naglasio na kraju predstave. Šta će kapitalistima sav taj novac..... Mogla je scenografija u jednom delu predstave da se malo promeni,ali šta je - tu je.
stevan | 31.03.2014 | 16:46h | 178.148.18*.* | #17286
Predstava je vrlo dobra, preporucujem je svim ljubiteljima dobre knjizevnosti i dobre glume! Ne bih o onome sto mi se nije dopalo u ovoj predstavi (a odnosi se na scenografiju, koja mi se i inace u JDP-u uglavnom ne dopada), odlicna gluma i sjajan tekst pokrivaju sve nedostatke.
Marko BGD | 30.03.2014 | 00:31h | 109.111.23*.* | #17282
Upravo sam se vratio sa predstave.
Utisci su mi podeljeni.
Nataša se sjajno snašla u ulozi. Uverila me je u lik gospođice, onako kako sam ga i doživeo u Andrićevom romanu. Sve čestitke i pohvale njenoj glumi. Gledajući sve njene aktuelne uloge /takođe, prisećajući se i onih starih, sjajnih/, počeo sam od nje da očekujem samo najbolje i drago mi je što, kroz svoje nove uloge odrržava visok nivo umetničkog kvaliteta kojim se dokazala dugogodišnjim ulogama. Lik Rajke je vrlo karakterno izgradila, tako da me je verodostojno uverila u njegovu, na žalost i današnju aktuelnost.
Voja Brajović, suvišno komentarisati. Tri različite uloge, tri čoveka. Ni po čemu slični. Uverio me je da su to tri različite osobe, bez obzira na fizički izgled. Kazivanje o bogatima i siromašnima, zaista je jedno od obeležja ove predstave, a prirodnost kojom je Voja to kazivao, kao i sam tekst imali su poseban katarzičan efekat.
Prijatno iznenađenje od Jasmine Avramović. Dirljiva uloga majke, sve pohvale. Nataša Tapušković je šrilično dobra i odlično je rešenje za lik Jovanke, koja je potpuna suprotnost Rajki. Taj beogradski duh kojim ona odiše, nedefinisanost lika (dal je vesela, proračunata ili pak dobra, neodlučna, sa ciljem ili bez njega) su mi veoma zanimljivi i daju poseban kolorit čitavoj predstavi.
Glumački izbor za Ratka mi se nikako nije dopao. Mislim da Srđan Timarov nije uverljivo prikazao taj lik. Gluma mu je vrlo neubedljiva, plastična, izveštačena. Očekivao sam mnogo više.
Španjolka mi baš i nije ostavila utisak fatalne zavodnice, što sam očekivao. Mislim da postoje veliki propusti u režiji, kada su u pitanju epizodni likovi poput ovog.
Što se rediteljskog koncepta tiče, mišljenje mi je podeljeno. Dopada mi se svedenost scene, kao i obraćanje glumaca publici, dok se nalaze u ulozi naratora. Atmosfera u gornjem delu scene je neubedljiva (mislim na pojavu pevačice, Španjolke, simulacije Kasine u kojoj se Ratko nalazi). Trebalo je napraviti neki oštriji prelaz na relaciji Sarajevo - Beograd u pogledu scenografije. Tu ne govorimo samo o dva grada, već i o dve epohe: predratne i ratne. Možda iskoristiti prednost kružne scene...
Kraj je vrlo efektan. On mi se posebno dopao. Simbolika gašenje sveće, kao gašenja Rajkinog života. Rajkin monolog uopšte je jako efektan. Razgovor sa imaginarnom duhom oca, simulacija brojanja para, priznanje samoće, definisanje bogatih i siromašnih, svest o težini života....
Predstavu vredi pogledati. Preporučujem je svim ljubiteljima pozorišta, jer sve u svemu, ovo je prilično dobra predstava, vredna gledanja. Mislim da niko neće ostati ravnodušan prema ovako uverljivom liku Rajke.
Utisci su mi podeljeni.
Nataša se sjajno snašla u ulozi. Uverila me je u lik gospođice, onako kako sam ga i doživeo u Andrićevom romanu. Sve čestitke i pohvale njenoj glumi. Gledajući sve njene aktuelne uloge /takođe, prisećajući se i onih starih, sjajnih/, počeo sam od nje da očekujem samo najbolje i drago mi je što, kroz svoje nove uloge odrržava visok nivo umetničkog kvaliteta kojim se dokazala dugogodišnjim ulogama. Lik Rajke je vrlo karakterno izgradila, tako da me je verodostojno uverila u njegovu, na žalost i današnju aktuelnost.
Voja Brajović, suvišno komentarisati. Tri različite uloge, tri čoveka. Ni po čemu slični. Uverio me je da su to tri različite osobe, bez obzira na fizički izgled. Kazivanje o bogatima i siromašnima, zaista je jedno od obeležja ove predstave, a prirodnost kojom je Voja to kazivao, kao i sam tekst imali su poseban katarzičan efekat.
Prijatno iznenađenje od Jasmine Avramović. Dirljiva uloga majke, sve pohvale. Nataša Tapušković je šrilično dobra i odlično je rešenje za lik Jovanke, koja je potpuna suprotnost Rajki. Taj beogradski duh kojim ona odiše, nedefinisanost lika (dal je vesela, proračunata ili pak dobra, neodlučna, sa ciljem ili bez njega) su mi veoma zanimljivi i daju poseban kolorit čitavoj predstavi.
Glumački izbor za Ratka mi se nikako nije dopao. Mislim da Srđan Timarov nije uverljivo prikazao taj lik. Gluma mu je vrlo neubedljiva, plastična, izveštačena. Očekivao sam mnogo više.
Španjolka mi baš i nije ostavila utisak fatalne zavodnice, što sam očekivao. Mislim da postoje veliki propusti u režiji, kada su u pitanju epizodni likovi poput ovog.
Što se rediteljskog koncepta tiče, mišljenje mi je podeljeno. Dopada mi se svedenost scene, kao i obraćanje glumaca publici, dok se nalaze u ulozi naratora. Atmosfera u gornjem delu scene je neubedljiva (mislim na pojavu pevačice, Španjolke, simulacije Kasine u kojoj se Ratko nalazi). Trebalo je napraviti neki oštriji prelaz na relaciji Sarajevo - Beograd u pogledu scenografije. Tu ne govorimo samo o dva grada, već i o dve epohe: predratne i ratne. Možda iskoristiti prednost kružne scene...
Kraj je vrlo efektan. On mi se posebno dopao. Simbolika gašenje sveće, kao gašenja Rajkinog života. Rajkin monolog uopšte je jako efektan. Razgovor sa imaginarnom duhom oca, simulacija brojanja para, priznanje samoće, definisanje bogatih i siromašnih, svest o težini života....
Predstavu vredi pogledati. Preporučujem je svim ljubiteljima pozorišta, jer sve u svemu, ovo je prilično dobra predstava, vredna gledanja. Mislim da niko neće ostati ravnodušan prema ovako uverljivom liku Rajke.
CRNI TIGAR | 18.03.2014 | 23:48h | 212.62.6*.* | #17206
Gospođica je lik koji je kod Andrića opisan kao introvertan, škrt, i spolja a često i iznutra, hladan, i najteži zadatak koji neki glumac (ili glumica) može da dobije je da takvog nekog ,,oživi,, na sceni, a da to deluje i uverljivo, i publici zanimljivo za gledanje - zato sve pohvale za Natašu, ovo je verovatno najbolja dramska uloga u kojoj sam je video.
I kada bi se davala nagrada za ,,mini,, glumački duet koji sam video u ovoj sezoni, onda bih ja to dodelio divnoj kratkoj sceni u kojoj potpuno ekstrovertni Daidža Vlado (Timarov), uz pomoć (zamišljenog) jagnjeta, pokušava da iz te večite introvertnosti izvuče ukočenu i svedenu Gospođicu...i...da ne opisujem dalje, obratite pažnju, ako budete gledali...
Fenomenalno, i vrhunski...
Zanimljivo je i recitovanje Brajovića o sirotinji i bogatašima, i ,,modernističko,, dodavanje metka kojim će se ubiti princ Ferdinand, možda i još nešto, ali...
Svim ostalim, nisam oduševljen...
Gorčin je čovek koji vrlo zanimljivo govori i piše, sećam se i jednog njegovog veoma dobrog igranog filma, mislim da je imao, ili i sad ima neku važnu funkciju u JDP-u, da pravi i scenografije, ali...on je završio pozorišnu režiju, zar ne, i, kao reditelj ove predstave, dužan je da popravi sve ono što u njoj ne valja, pre nego što izađe premijera...
Zar ne?
Ne dopadaju mi se delovi u kojima glumci kao da (statično) čitaju delove iz knjige (knjiga je knjiga, pozorište je pozorište).
Ne dopada mi se što se više nije poradilo na nekoj atmosferi, ili bar ,,naznaci,, Sarajeva i Beograda, sarajevske sevdalinke, i beogradske Bele ruže, otpevane su kao na nekoj od prvih scenskih proba - moglo se to uraditi bolje (znam da je Vesna odlična pevačica!), duševnije, na više načina, pa čak i ,,otklonom,, ironijom, itd, ali ovo nije ni tamo ni ovamo. (Padaju mi na pamet primeri iz filmova, setite se kako recimo Kusturica ,,slika,, Sarajevo, ili kako u filmu Dorćol-Menhetn, i BG i NY, zapravo ,,glume,, obični enterijeri, ali samo uz malo tonskih efekata - i to potpuno istih!)
Već godinama ,,trubim,, i o tome da, ako se već neka radnje odigrava u Sarajevu, Beogradu, ili ako je neko iz Bosne, Hrvatske, itd, zašto i zašto se ne obrati više pažnje na dijalekat kojima ti ljudi tamo govore, pa de so on pojavi i u predstavi - u većini naših predstava, samo se ubaci nešto malo ijekavice (tamo ,,gde treba,,), i smatra se da je to dovoljno - meni nije.
Neću sad da tražim po internetu gde je Nataša rođena, ili gde je odrasla, ali meni je njen govor u ovoj predstavi ,,vukao,, na neke zavičajne krajeve koji uopšte nisu Sarajevo...ili možda ne neku drugu predstavu (u kojoj ona glumi), a koja se odigrava u nekim drugim krajevima...
Ne dopada mi se, što u građenju ženskih likova - ,,Beograđanka,, (Tapušković) nije prevashodno definisana ni kao zabavna, smešna, brbljiva, ili već nešto drugo, ona je sve pomalo, ali nedorečeno, što u zbiru daje da je ovo najlošija, najneuverljivija uloga u kojoj sam je ikad video ( a smatram je veoma dobrom glumicom!)...
Španjolka (Ruskinja) takođe ne izgleda ni kao zavodljiva, ni kao atraktivna, ali niti kao nešto kontra od toga, i ona je tu nešto ,,između,, što mi opet izgleda kao da su joj dali jednu probu pre predstave samo da proba kostim, ili kao da joj reditelj nije dao nikakvu indikaciju? (A i Anđelika je dobra glumica, koja može mnogo toga!)
Dakle, na reditelju je da pomogne glumici (glumicama), da ono što nije definisano definiše (definišu), skrati, produži, prepravi...
I onaj ogromni beli deo scenografije, iako shvatam šta treba da simboliše (ogoljenost, hladnoću, opustelost, štedljivost, veliki prostor, naspram onog malog ,,štedljivog,, sobička koji je zapravo Gospođici dovoljan), ipak deluje ,,sklepano,, amaterski...pa uporedite samo to sa scenografijama koje rade Tabački, Zarić, Denić, i biće vam jasno o čemu pričam...
Dakle, često sam preskakao da kažem ono što je po meni loše, jer ne želim da se neko vređa...često sam i za ,,petparačke-palp fikšn - roto,, predstave na Slaviji nalazio neku lepu reč, jer ipak je to ,,B,, produkcija, ali, večeras sam rešio, obzirom da je u pitanju JDP da kažem, čestitke Nataši na glavnoj ulozi, naveo sam i druge stvari koje su mi o.k. - ali, mislim da je reditelj svoj deo posla ovde mogao i bolje, predstava je (što bi rekli u onoj priči) ,,sašivena,, ali ,,car je go!,,
(Kao i Egon Savin u ,,Pokojniku,, ili ,,Mizantropu,,)
Izvinte na strogoći, ali kad odem u JDP, ili NP, ja bih voleo da tamo ,,degustiram,, vrhunsku glumu, scenografiju, kostim i režiju.
I kada bi se davala nagrada za ,,mini,, glumački duet koji sam video u ovoj sezoni, onda bih ja to dodelio divnoj kratkoj sceni u kojoj potpuno ekstrovertni Daidža Vlado (Timarov), uz pomoć (zamišljenog) jagnjeta, pokušava da iz te večite introvertnosti izvuče ukočenu i svedenu Gospođicu...i...da ne opisujem dalje, obratite pažnju, ako budete gledali...
Fenomenalno, i vrhunski...
Zanimljivo je i recitovanje Brajovića o sirotinji i bogatašima, i ,,modernističko,, dodavanje metka kojim će se ubiti princ Ferdinand, možda i još nešto, ali...
Svim ostalim, nisam oduševljen...
Gorčin je čovek koji vrlo zanimljivo govori i piše, sećam se i jednog njegovog veoma dobrog igranog filma, mislim da je imao, ili i sad ima neku važnu funkciju u JDP-u, da pravi i scenografije, ali...on je završio pozorišnu režiju, zar ne, i, kao reditelj ove predstave, dužan je da popravi sve ono što u njoj ne valja, pre nego što izađe premijera...
Zar ne?
Ne dopadaju mi se delovi u kojima glumci kao da (statično) čitaju delove iz knjige (knjiga je knjiga, pozorište je pozorište).
Ne dopada mi se što se više nije poradilo na nekoj atmosferi, ili bar ,,naznaci,, Sarajeva i Beograda, sarajevske sevdalinke, i beogradske Bele ruže, otpevane su kao na nekoj od prvih scenskih proba - moglo se to uraditi bolje (znam da je Vesna odlična pevačica!), duševnije, na više načina, pa čak i ,,otklonom,, ironijom, itd, ali ovo nije ni tamo ni ovamo. (Padaju mi na pamet primeri iz filmova, setite se kako recimo Kusturica ,,slika,, Sarajevo, ili kako u filmu Dorćol-Menhetn, i BG i NY, zapravo ,,glume,, obični enterijeri, ali samo uz malo tonskih efekata - i to potpuno istih!)
Već godinama ,,trubim,, i o tome da, ako se već neka radnje odigrava u Sarajevu, Beogradu, ili ako je neko iz Bosne, Hrvatske, itd, zašto i zašto se ne obrati više pažnje na dijalekat kojima ti ljudi tamo govore, pa de so on pojavi i u predstavi - u većini naših predstava, samo se ubaci nešto malo ijekavice (tamo ,,gde treba,,), i smatra se da je to dovoljno - meni nije.
Neću sad da tražim po internetu gde je Nataša rođena, ili gde je odrasla, ali meni je njen govor u ovoj predstavi ,,vukao,, na neke zavičajne krajeve koji uopšte nisu Sarajevo...ili možda ne neku drugu predstavu (u kojoj ona glumi), a koja se odigrava u nekim drugim krajevima...
Ne dopada mi se, što u građenju ženskih likova - ,,Beograđanka,, (Tapušković) nije prevashodno definisana ni kao zabavna, smešna, brbljiva, ili već nešto drugo, ona je sve pomalo, ali nedorečeno, što u zbiru daje da je ovo najlošija, najneuverljivija uloga u kojoj sam je ikad video ( a smatram je veoma dobrom glumicom!)...
Španjolka (Ruskinja) takođe ne izgleda ni kao zavodljiva, ni kao atraktivna, ali niti kao nešto kontra od toga, i ona je tu nešto ,,između,, što mi opet izgleda kao da su joj dali jednu probu pre predstave samo da proba kostim, ili kao da joj reditelj nije dao nikakvu indikaciju? (A i Anđelika je dobra glumica, koja može mnogo toga!)
Dakle, na reditelju je da pomogne glumici (glumicama), da ono što nije definisano definiše (definišu), skrati, produži, prepravi...
I onaj ogromni beli deo scenografije, iako shvatam šta treba da simboliše (ogoljenost, hladnoću, opustelost, štedljivost, veliki prostor, naspram onog malog ,,štedljivog,, sobička koji je zapravo Gospođici dovoljan), ipak deluje ,,sklepano,, amaterski...pa uporedite samo to sa scenografijama koje rade Tabački, Zarić, Denić, i biće vam jasno o čemu pričam...
Dakle, često sam preskakao da kažem ono što je po meni loše, jer ne želim da se neko vređa...često sam i za ,,petparačke-palp fikšn - roto,, predstave na Slaviji nalazio neku lepu reč, jer ipak je to ,,B,, produkcija, ali, večeras sam rešio, obzirom da je u pitanju JDP da kažem, čestitke Nataši na glavnoj ulozi, naveo sam i druge stvari koje su mi o.k. - ali, mislim da je reditelj svoj deo posla ovde mogao i bolje, predstava je (što bi rekli u onoj priči) ,,sašivena,, ali ,,car je go!,,
(Kao i Egon Savin u ,,Pokojniku,, ili ,,Mizantropu,,)
Izvinte na strogoći, ali kad odem u JDP, ili NP, ja bih voleo da tamo ,,degustiram,, vrhunsku glumu, scenografiju, kostim i režiju.
Slobodan | 14.01.2014 | 22:31h | 77.46.18*.* | #16855
Predstava je odlična, glumci su izvanredni. Vredi gledati!
zoki | 18.11.2013 | 00:37h | 24.135.1*.* | #16618
i ja glasam za ometače mobilnih telefona.bruka!
zoki | 18.11.2013 | 00:35h | 24.135.1*.* | #16617
Nisam verovao da Andric moze da mi se svidi u pozoristu,dobro je, Voja Brajević i Nataša Ninković odlični.Mnogo mi se dopala muzika i izbor i izvođenje.
andjela | 01.10.2013 | 19:44h | 79.175.8*.* | #16369
ne mogu da verujem..da li si ti normalna..pogledaj njene slike kad je imala 18 god-iste su!,...svako zna da n.n.ima pune usne i podocnjake!...predstava divna,potresna!
sanja | 22.09.2013 | 17:44h | 178.223.5*.* | #16347
Postoje glumice koje bi bolje iznele ovu predstavu. Glumica koja ima botoks u ustima tesko da moze da bude primer asketskog zivota.
Natasa Katanic | 28.06.2013 | 23:05h | 89.216.14*.* | #16311
Predstava je izvrsna. Obavezno pogledati
Ana Dj | 26.06.2013 | 12:10h | 213.198.21*.* | #16305
Deo u Sarajevu je mnogo bolji od onog dela koji se odigrava u Beogradu. Previse prostora liku koji tumaci Natasa Tapuskovic, nepotrebno. Osim toga, rezija i gluma zadovoljavajuci, ali samo to.Digresija, hoce li neko da postavi "Pozorisne iluzije" ponovo na ovu scenu? Kakva je to predstava bila!
Vesna | 20.06.2013 | 11:24h | 213.198.23*.* | #16291
AVE Dragana 16001
ljiljana | 04.06.2013 | 15:03h | 93.87.5*.* | #16179
Komentar na komentar:
Dragana, svaka cast za komentar!!!
Dragana, svaka cast za komentar!!!
andjelija | 31.05.2013 | 09:18h | 109.121.1*.* | #16144
Omaz dobroj literaturi!!!!Gledala sam predstavu koju je to vece otkupila neka banka...publika je bila malo mrtva,ali ja sam uzivala,:obavezno pogledati.Citala sam kritiku u politici-potpuno netacna!Ta kriticarka nije kompetetna,cula sam da je zavrsila produkciju na FD-u!
arlekino | 30.05.2013 | 11:43h | 91.185.9*.* | #16137
Predstava traje duze nego sto bi trebalo, a ima i bezbroj drugih mana.
Posle predstave procitao sam kritiku koja je izasla u
"Politici", lako je mozete naci na net-u.
Potpuno delim njihovo misljenje.
Predstava koju ne bih preporucio.
Posle predstave procitao sam kritiku koja je izasla u
"Politici", lako je mozete naci na net-u.
Potpuno delim njihovo misljenje.
Predstava koju ne bih preporucio.
Ana | 22.05.2013 | 19:17h | 178.148.12*.* | #16091
Predstava je odlicna, Natasa je sjajna,obavezno pogledati!
luna | 17.05.2013 | 23:58h | 109.121.2*.* | #16067
Uzivala sam!Mogla je da traje malo krace,ali ne smeta...drzi paznju..odlicni kostimi,sjajna Natasa Ninkovic,Voja Brajovic odlican,Srdjan Timarov divan kao ujak...odgovorila bih ovoj -BLA-...Heda gabler je postavljena ,cini mi se pre 3,4 god...i Natasa je sve samo ne osrednja glumica!..pogledati obavezno!
Daca | 14.05.2013 | 15:03h | 178.254.13*.* | #16048
Slazem se da je mozda mogla da traje i krace, kao i da su pojedine scene nepotrebne i ne uticu na pricu, ali svakako sam uzivala i preporucujem predstavu.
bla | 13.05.2013 | 22:33h | 178.221.11*.* | #16039
Heda gabler i gospodjica? koja je razlika???? dokle ce se ponavljati jedni te isti osrednji glumci.... JEDNI TE ISTI! Natasa ima cak ocekivanu facu i na plakatima....
nada | 03.05.2013 | 23:22h | 178.148.2*.* | #16006
Predstava je dobra.Nataša Ninković i Jasmina Avramović su odlične.Možda je samo trebalo napraviti pauzu na polovini predstave, jer mislim da se zato publika meškoljila što im je popustila pažnja jer predstava traje neprekidno dva sata.
Драгана | 02.05.2013 | 20:14h | 77.46.19*.* | #16001
Представу сам гледала 29. априла и том приликом бих је оценила као веома добру (на скали од 1 до 10, дала бих јој оцену 9,20). Оно што је међутим, било веома лоше (на скали од 1 до 10, оценила бих са -2) јесте публика. Гледалиште јесте било пуно, али киме? Мислим да се те вечери у Београду, на једном месту није могло наћи више кијача, кашљача, хрктача, зевача и уздисача. А o појединцима који су се премештали с гуза на гуз током читаве представе и то тако да су читави редови шкрипали, не бих могла да кажем много осим да се надам да ће се до идућег одласка у позориште ипак решити стидних ваши. О употреби мобилних телефона, од оних са мањим па све до оних са екранима величине два спојена длана, не бих могла да напишем довољно. Сигурна сам да чак и брокери са њујоршке берзе праве паузу кадa пођу у позориште иако је берза у Хонг Конгу већ отворена. С друге стране, требало би можда имати разумевања за све оне који су у понедељак дошли да прошетају скупу гардеробу, нову цицу, свежу пластику или само да одблеје не би ли у свом пуном сјају били виђени пре и после представе. Зато тих 120 изгубљених, бачених, протраћених минута проведених у мраку кад се ништа, ама баш ништа од свега тога не види, а још и мора да се помало мисли . . . једном речју, агонија! - јесу жртва која се мора поштовати.
А сад о представи. Мислим да је представа рађена с претпоставком да већина гледалаца није прочитала Андрићеву „Госпођицу“ нити ће то после одгледане представе учинити. С једне стране то је сасвим у реду јер највероватније и одговара истини, али с друге стране отвара врата за увођење неких елемената који су по мени непотребни. Представа траје два сата, а мислим да је могла комотно да траје нешто више од сат и по, а да се при томе ништа не изгуби од квалитета. Тачније, део у којем Воја Брајовић рецитује друштвено ангажовану поезију не придодаје много утиску нити утиче на Рајкине поступке, осим што њега самог уводи у први план, а датом лику ту није место, нити су околности које он представља од кључног значаја за причу. Затим, наступ даме у црвеној хаљини (Карменсита) за коју претпостављамо да је као из Шпаније, није много уверљив (понавља као навијена сoracon, amor, muerte, mmm, oh и ah) и не видим да служи некој тачно одређеној сврси, осим оној преочигледној, што се могло постићи на другачији и уверљивији начин. Такође, лик Јованке коју игра, у овој представи исувише напета Наташа Тапушковић, јесте занимљив али је његово присуство могло да буде за нијансу сведеније.
Знам да није лако и да носи са собом ризик, али можда гледаоцу треба дозволити помало и да употреби свој мозак, не треба му баш све сажвакати.
Оно што ми се изузетно допало јесу изглед саме сцене и костими. Мислим да сценографија у потпуности одговара Андрићевом прецизном минимализму који је набијен значењем, а што се тиче костима они су пун погодак – све је на месту: боје, крој, стил – чини ми се као да костими повремено причају о ликовима боље чак и од њиховог говора тела. Сценски покрет је уверљив и речит. Женски вокал који се повремено појављује и чује на сцени је заиста одличан и сам по себи и у функцији представе. Светло је такође ефектно осмишљено и доприноси општем утиску емотивне скучености с једне стране и бујици живота који је негде другде и комешања догађаја с друге стране. Што се глумачког учинка тиче, истакла бих сјајну Наташу Нинковић и одличног Срђана Тимарова. Наравно, изузетног Воју Брајовића у различитим, а сличним ликовима као и крајње уверљиву Јасмину Аврамовић у улози мајке. Милан Марић који игра лик Веса би морао мало само аутентичније да доживљава свој лик уместо да изговара речи улоге пренаглашено и пребрзо. То не доприноси уверљивости његовог лика, напротив круни га и чини занемарљивим што он никако није. Међутим, то је више као успутна примедба, јер је он млад и сигурна сам да ће то превазићи с временом. То донекле важи и за Наташу Тапушковић коју сам гледала још у неколико представа у којима је њена глума била на завидном нивоу.
Закључци и сугестије:
1.)„Госпођица“ је представа коју не треба пропустити.
2.) Гласам да се поново уведу ометачи мобилних телефона.
3.) Молим да се публици приликом куповине карата деле штампана упутства о пожељном понашању у позоришту током трајања представа.
А сад о представи. Мислим да је представа рађена с претпоставком да већина гледалаца није прочитала Андрићеву „Госпођицу“ нити ће то после одгледане представе учинити. С једне стране то је сасвим у реду јер највероватније и одговара истини, али с друге стране отвара врата за увођење неких елемената који су по мени непотребни. Представа траје два сата, а мислим да је могла комотно да траје нешто више од сат и по, а да се при томе ништа не изгуби од квалитета. Тачније, део у којем Воја Брајовић рецитује друштвено ангажовану поезију не придодаје много утиску нити утиче на Рајкине поступке, осим што њега самог уводи у први план, а датом лику ту није место, нити су околности које он представља од кључног значаја за причу. Затим, наступ даме у црвеној хаљини (Карменсита) за коју претпостављамо да је као из Шпаније, није много уверљив (понавља као навијена сoracon, amor, muerte, mmm, oh и ah) и не видим да служи некој тачно одређеној сврси, осим оној преочигледној, што се могло постићи на другачији и уверљивији начин. Такође, лик Јованке коју игра, у овој представи исувише напета Наташа Тапушковић, јесте занимљив али је његово присуство могло да буде за нијансу сведеније.
Знам да није лако и да носи са собом ризик, али можда гледаоцу треба дозволити помало и да употреби свој мозак, не треба му баш све сажвакати.
Оно што ми се изузетно допало јесу изглед саме сцене и костими. Мислим да сценографија у потпуности одговара Андрићевом прецизном минимализму који је набијен значењем, а што се тиче костима они су пун погодак – све је на месту: боје, крој, стил – чини ми се као да костими повремено причају о ликовима боље чак и од њиховог говора тела. Сценски покрет је уверљив и речит. Женски вокал који се повремено појављује и чује на сцени је заиста одличан и сам по себи и у функцији представе. Светло је такође ефектно осмишљено и доприноси општем утиску емотивне скучености с једне стране и бујици живота који је негде другде и комешања догађаја с друге стране. Што се глумачког учинка тиче, истакла бих сјајну Наташу Нинковић и одличног Срђана Тимарова. Наравно, изузетног Воју Брајовића у различитим, а сличним ликовима као и крајње уверљиву Јасмину Аврамовић у улози мајке. Милан Марић који игра лик Веса би морао мало само аутентичније да доживљава свој лик уместо да изговара речи улоге пренаглашено и пребрзо. То не доприноси уверљивости његовог лика, напротив круни га и чини занемарљивим што он никако није. Међутим, то је више као успутна примедба, јер је он млад и сигурна сам да ће то превазићи с временом. То донекле важи и за Наташу Тапушковић коју сам гледала још у неколико представа у којима је њена глума била на завидном нивоу.
Закључци и сугестије:
1.)„Госпођица“ је представа коју не треба пропустити.
2.) Гласам да се поново уведу ометачи мобилних телефона.
3.) Молим да се публици приликом куповине карата деле штампана упутства о пожељном понашању у позоришту током трајања представа.
Budista | 01.05.2013 | 01:07h | 95.180.11*.* | #15990
Ja sam uzivao u predstavi, iako sam mozda ocekivao vise. Video sam da se mnogo ljudi dosadjivalo, posle toga slusam komentare, izmesanih utisaka je bilo - od odlicne predstave do smora. Valjda ti sto im smor navikli da gldaju neku laganiju predstavu, sta li? Citao sam komentare na ozbiljnim sajtovima, i definitivno je tacna ona da su kriticiari uglavnom frustrirani ljudi koji nisu uspeli u necemu.
Ana | 29.04.2013 | 10:26h | 10.107.25*.* | #15975
Da li je neko bio na premijeri da nam prenese utiske?
Coka | 24.04.2013 | 14:40h | 147.91.2*.* | #15951
Htedoh da napisem redovne predstave a ne redovne projekcije, izvinjavam se :)
Coka | 24.04.2013 | 14:40h | 147.91.2*.* | #15950
Rasprodata je premijera? Zapravo mi je malo nejsano zasto su karte za premijeru jeftinije od karata za redovne projekcije kasnije? :) Sve u svemu, JEDVA CEKAM DA GLEDAM i hocu sigurno sto pre!!! :)
Mimi | 23.04.2013 | 16:49h | 79.101.4*.* | #15941
Zašto ne napišete da je premijera rasprodata?
Darija | 22.03.2013 | 13:39h | 95.180.12*.* | #15694
Jedva čekam!!! :)
UNESITE VAŠ KOMENTAR - GOSPOĐICA